שבוע אירועים עמוס מחכה לסיטי: מג'וליאני עד לרב לאו

איזה שבוע עמוס בפתח: חברות רבות משיקות פעילות, פריסקייל, פוג'יטסו-סימנס ועוד. צולר ופוגל מארחים את ג'וליאני, לין מכנס את נתניהו ואולמרט לועידה של לשכות המסחר, וגם אלן גרינספאן קובע את הריבית בארה"ב
חזי שטרנליכט |

חודש ספטמבר הפך לעמוס במיוחד עם אירועים השנה. תקופת החגים ש"תופסת" את כל אוקטובר זירזה את החברות לכנס ולארח בספטמבר. מי לא יהיה בסיטי התל אביבי השבוע? מרודי ג'וליאני, ראש העיר של ניו יורק לשעבר, דרך נתניהו ואולמרט עם הרב לאו שנפגשים תחת קורת גג אחת אצל אוריאל לין בועידה הכללית ה-45 של אגוד לשכות המסחר. עמוס מאוד ויש גם נתוני מאקרו.

יום שישי 16/09/05

מדד סנטימנט הצרכן יתפרסם כמדי חודש בחודשו על ידי אוניברסיטת מישיגן. המדד הוא כלי בדיקה מפורסם לתחושות של האמריקנים לגבי היקפי הצריכה שלהם בטווח הקרוב והבינוני.

יום ראשון 18/09/05

שלושה ימים שבהם יתארגנו מאות סוכני ביטוח לדון בהשלכות של רפורמת בכר ובמצב העסקים באילת. יהיה מעניין - בטוח.

בכנס של פריסקייל ישראל שיערך במשך שלושה ימים בסינמה סיטי צפויה תצוגת תכלית של הטכנולוגיה של חברת השבבים. מבטיחים שם: UWB ,Zigbee, מערכות בידור משולבות, מכוניות חושבות ובתים חכמים ועוד.

גרמניה הולכת לבחירות והקאנצלר שרדר יבקש לקבל מנדט חוזר מציבור הבוחרים בגרמניה.

יום שני 19/09/05

חברת Symantec תכנס אירוע שיקרא: סימנטק ויז'ן 2005 דה נקסט דסטיניישן במלון הילטון תל-אביב. האורח המרכזי: פיטר פרקר, Symantec EMEA, VP Emerging Markets.

יום שלישי 20/09/05

ענקית המחשוב פוג'יטסו-סימנס משיקה נציגות שתפעל בארץ. אירוע ההשקה יתקיים במהלך כנס השותפים העסקיים שייערך בנוכחות סגן נשיא ומנהל אזור ארצות בנלוקס ,יוון וישראל, Dirk De Waegeneire.

אופיר טורס מבטיחה לחשוף שירות חדש ומהפכני בתחום התיירות שילווה את הנוסע לחו"ל ואת בני משפחתו לפני הנסיעה, במהלך הנסיעה ולאחריה, ויכלול מגוון רחב של שירותים מכל מקום בעולם ולכל מקום בעולם.

אוריאל לין עושה את זה: באסיפה הכללית של אגוד לשכות המסחר הוא יכנס תחת אותה קורת גג אחת את. שר האוצר הנכנס אהוד אולמרט, שר האוצר שיצא, ח"כ בנימין נתניהו, הנגיד פרופ' סטנלי פישר, ולשלום בית בין האורחים יגיע - הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לתל-אביב יפו.

החלטת נגיד הבנק האמריקני, יו"ר הפדראל ריזרב תתקבל בתום ישיבת ה-FOMC. הריבית צפויה אמנם לעלות בשיעור של 0.25%, אך השווקים יהיו דרוכים אחרי מוצא פיו, וההחלטה.

יום רביעי 21/09/05

חברת נס טכנולוגיות מארחת את ראש עיריית ניו יורק לשעבר - רודי ג'וליאני בתל אביב. הסיטי צפוי להיות גועש במיוחד, כנשיא החברה רביב צולר ויו"ר החברה, אהרון פוגל, יפגשו עם האישיות הכריזמתית.

אירוע ההשקה של שותפות היטאצ'י בישראל. באירוע יחשפו בשרתון סיטי טאואר שברמת גן גם ה"בייבי מייקי", הכונן הקטן בעולם ועוד ועוד.

יום חמישי 22/09/05

מדד האינדיקטורים המובילים של ארה"ב יתפרסם וישפוך אור על כיוון הכלכלה הגדולה בעולם. המדד כולל שילוב משוקלל של נתונים פיננסיים רבים מה שמגביר את הרלוונטיות שלו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.