מנכ"ל ITGI: "אנו רוצים לחדור לשווקים חדשים עם המוצר הנוירולוגי"

אביב לוטן יקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שייערך בשבוע הבא. "בכוונתנו להתמקד בשנה הקרובה בשווקים באמריקה הלטינית ובשוק הרוסי".
תומר קורנפלד | (5)

"בשנה הקרובה עיקר המאמצים שלנו יופנו כדי להרחיב את התחום הנוירולוגי", כך אומר ל-Bizportal אביב לוטן, מנכ"ל חברת ITGI. "עם אישור ה-CE שיש לנו למוצר, אנחנו יכולים למכור אותו כמעט בכל העולם. בכוונתנו להתמקד בשוק באמריקה הלטינית ובשוק הרוסי".

אביב לוטן ייקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שכותרתו "בין מציאות לחלום - זירת הביומד המבעבעת". הכנס ייערך בבורסה לניירות ערך ב-10 באפריל החל מהשעה 14:00. להרשמה לכנס - לחצו כאן

חברת איטיג'יאי מפתחת סטנטים עבור שתי אפליקציות. המוצר המסורתי של החברה אשר נקרא גם Dx מיועד לתחום הקרדיולוגי. המוצר הצומח של החברה אשר נקרא גם Nx מיועד עבור תחום הנוירולוגיה ומיועד לסגירת מפרצות מוחיות.

לסטנטים שפיתחה ITGI ישנו כיום אישור אירופי (CE) אך עדיין לא אושרו על ידי ה-FDA. בחברה החליטו בשלב זה לוותר על השוק האמריקני. "בתחום הנוירולוגי ה-FD מאוד שמרן ואישר רק מוצר שנמצא איתנו בקטגוריה וגם זה רק לאחר שנרכש על ידי ענקית שנמצאת בשוק", מסביר לוטן אשר לוטש לשווקים אחרים בעולם.

"המוצר הקרדיולוגי שלנו שנמכר היום הוא כבר הגרסה השלישית שאנחנו מספקים מאז הוקמה החברה", מסביר לוטן. "עד כה נמכרו מהמוצר אלפי יחידות בעולם ומוכרים אותו בכמויות גדולות. עם זאת, בשוק הקרדיולוגיה אי אפשר להחזיק חברה קטנה בסדר גודל שלנו ולכן אנחנו לא משקיעים משאבים במאמצי פיתוח שלו מאחר והשוק רווי".

שוק הקרדיולוגיה הוא שוק שבו ישנם שחקנים רבים, ועל כן יצרניות של סטנטים רואים בו כמוצר צריכה (קומודיטי). המחירים של הסטנטים בו נמצאים במגמת ירידה וכיום המחיר של סטנט קרדיולוגי עומד על כ-1,000 דולר, מחיר שאינו יכול להחזיק חברה כגון ITGI.

בניסיון לייצר מנועי צמיחה, החלה ITGI למכור מהרבעון השלישי של 2012 את המוצר הנוירולוגי. "המוצר התקבל בחיוב על ידי הרופאים המשוועים לפתרונות ובשנה הקרובה המאמצים שלנו יילכו לפיתוח שווקים חדשים כאשר עד היום המוצר נמכר בעיקר באירופה", אומר לוטן. לאחרונה גייסה החברה כ-4 מיליון שקל במסגרת הנפקת זכויות. הסכום שגויס ייאפשר לה לממן את תהליך ההתרחבות והגישה לשווקים החדשים.

לדברי לוטן, "שוק הנויורולוגיה מוערך בכמיליארד דולר בשנה והוא צומח בכ-15%-20% מדי שנה. המוצרים שאנחנו מפתחים פונים לכ-10% מהשוק שהם כ-100 מיליון דולר מתוכו. במוצרים הבאים שאנחנו מפתחים, אנחנו נפנה לנתח של 20%-30% משוק הנוירולוגיה. אנחנו מקווים שמוצרים חדשים יושקו כבר בשנת 2014".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דגיג 04/04/2013 18:08
    הגב לתגובה זו
    ישראל שרייבר כבר סיפר לנו מספיק סיפורים ותרמנו לחברה הזאת כסף רב .שחלק יפה ממנו בכיסו של מספר הסיפורים הנ"ל.לסיכום גם במידה ותמצא נפט הרבה משקעים לא התקרבו לחברה הזאת ושיהיה בהצלחה
  • 3.
    ככה מריצים מניות זבל (ל"ת)
    הבורר 04/04/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אלבנדי 04/04/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    אכן דברים נכונים ציין המנכ"ל שמצוי היטב בתחום הקדיולוגי. השאלה היא רק אם הם אוספים נתונים על טיב המוצר שלהם ועל היעילות שלו. בלי נתוני יעילות מאוד קשה למכור או לשכנע רופא להשתמש במוצר כלשהו.
  • המכירות בתחום הנוירולוגי היו חזקות מעל למיליון וחצי שח' (ל"ת)
    אלבנדי 04/04/2013 13:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אפרי 04/04/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו להאמין

"מבחינתנו השוק הישראלי הוא שליחות, אך אנו מסתכלים גם על חו"ל"

מנכ"לית ביו לייט סוזנה נחום זילברברג תיקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שייערך ביום רביעי. "בשנה החולפת ביצענו מיקוד וסגרנו חמישה פרוייקטים. אנחנו מנתבים את הכסף למקומות הנכונים"
תומר קורנפלד |

"אנחנו מתכננים להעשיר את האשכולות הקיימים שלנו וכבר חושבים על האשכול הבא", כך אומרת סוזנה נחום זילברברג, מנכ"לית קבוצת ביו לייט בשיחה עם Bizportal. "יש מספר תחומים שאנחנו מסתכלים עליהם ויש לנו מספר מועמדים. השוק הישראלי מבחינתנו הוא שליחות. יש פה הרבה רעיונות טובים אבל אנחנו לא מגבילים את עצמנו רק לשוק הישראלי". סוזנה נחום זילברברג תיקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שכותרתו "בין מציאות לחלום - זירת הביומד המבעבעת". הכנס ייערך בבורסה לניירות ערך ביום רביעי הקרוב ה-10 באפריל החל מהשעה 14:00. להרשמה לכנס - לחצו כאן חברת ביו לייט נמצאת היום בשליטתו של ישראל מקוב אשר נכנס אליה לפני כמעט שנתיים. כיום בפורטפוליו של החברה ישנם עשרה פרוייקטים אשר מרוכזים בשני אשכולות. אשכול אחד מרוכז תחת מיקרומדיק ובו ישנם שבעה פרוייקטים בתחום הדיאגנוסטיקה של הסרטן. האשכול השני מרוכז תחת ביו לייט וכולל שלושה פרוייקטים בתחום מחלות העיניים. "במהלך השנה האחרונה החלטנו לבצע מיקוד וסגרנו חמישה פרוייקטים מכל מיני סיבות", מסבירה נחום-זילברברג. "חלק מן הסיבות נובעת מיכולת ייתכנות מסחריים, קשיים בפיתוח או כישלון פיתוחי. מדובר בפרוייקט שלא יכולים לייצר החזר על ההשקעה ואנחנו מנתבים את הכסף למקומות הנכונים". אחת הטכנולוגיות המתקדמות של החברה הנמצאת תחת מיקרומדיק היא של חברת זטיק המאפשרת צביעה של תאים סרטניים בצבא אחד ואת התאים הבריאים בצבע אחר. הטכנולוגיה מכוונת לאינדיקציה של סרטן צוואר הרחם, אך בעתיד בחברה מתכננים להרחיב זאת גם לתחום שלפוחית השתן. בהקשר זה אומרת נחום זילברברג כי "הטכנולוגיה תגיע כבר השנה למכירות בסין במחצית השנייה של השנה. כשהפרוייקט הזה יתחיל למכור הוא הופך מיד לרווחי אבל הוא יממש עוד פעילויות של מחקר ופיתוח בתחום. יש בפרוייקט הזה הרבה מאוד עניין. בנוסף, בתחום שלפוחית השתן אנחנו נכנסים לניסוי רב מרכזי שיסתיים בסוף השנה והוא מכוון לשוק האמריקני. בתחילת 2014 אנחנו מתכננים להגיש ל-FDA בקשה לשיווק המוצר". נכון להיום, לחברת ביו לייט ומיקרומדיק יש כסף כדי לממן את הפעילות השוטפת של המחקר והפיתוח. ביו לייט גייסה כ-28 מיליון שקל ובשנתיים החולפת גייסה למעלה מ-50 מיליון שקל. בחברת מיקרומדיק גוייסו כ-24 מיליון שקל בשנה החולפת. האשכול השני של ביולייט אשר מתמקד בתחום העיניים מתעסק במחלות עיניים כגון גלואוקומה ועין יבשה. בחברה ישנן שלוש טכנולוגיות פורצות דרך כגון טכנולוגיה לא חודרנית המבוססת על לייזר שמטרתה להוריד את הלחץ התוך עיני. טכנולוגיה נוספת הנמצאת בידי ביו לייט היא שתל לעין אשר יודע לשחרר טיפול עיניים בשחרור מושהה. "בחודש הבא אנחנו ניגש להתייעצות עם ה-FDA בעניין מסלול לניסויים קליניים. השתל הזה מעורר הרבה עניין בקרב החברות הגדולות".