מנכ"ל ITGI: "אנו רוצים לחדור לשווקים חדשים עם המוצר הנוירולוגי"

אביב לוטן יקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שייערך בשבוע הבא. "בכוונתנו להתמקד בשנה הקרובה בשווקים באמריקה הלטינית ובשוק הרוסי".
תומר קורנפלד | (5)

"בשנה הקרובה עיקר המאמצים שלנו יופנו כדי להרחיב את התחום הנוירולוגי", כך אומר ל-Bizportal אביב לוטן, מנכ"ל חברת ITGI. "עם אישור ה-CE שיש לנו למוצר, אנחנו יכולים למכור אותו כמעט בכל העולם. בכוונתנו להתמקד בשוק באמריקה הלטינית ובשוק הרוסי".

אביב לוטן ייקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שכותרתו "בין מציאות לחלום - זירת הביומד המבעבעת". הכנס ייערך בבורסה לניירות ערך ב-10 באפריל החל מהשעה 14:00. להרשמה לכנס - לחצו כאן

חברת איטיג'יאי מפתחת סטנטים עבור שתי אפליקציות. המוצר המסורתי של החברה אשר נקרא גם Dx מיועד לתחום הקרדיולוגי. המוצר הצומח של החברה אשר נקרא גם Nx מיועד עבור תחום הנוירולוגיה ומיועד לסגירת מפרצות מוחיות.

לסטנטים שפיתחה ITGI ישנו כיום אישור אירופי (CE) אך עדיין לא אושרו על ידי ה-FDA. בחברה החליטו בשלב זה לוותר על השוק האמריקני. "בתחום הנוירולוגי ה-FD מאוד שמרן ואישר רק מוצר שנמצא איתנו בקטגוריה וגם זה רק לאחר שנרכש על ידי ענקית שנמצאת בשוק", מסביר לוטן אשר לוטש לשווקים אחרים בעולם.

"המוצר הקרדיולוגי שלנו שנמכר היום הוא כבר הגרסה השלישית שאנחנו מספקים מאז הוקמה החברה", מסביר לוטן. "עד כה נמכרו מהמוצר אלפי יחידות בעולם ומוכרים אותו בכמויות גדולות. עם זאת, בשוק הקרדיולוגיה אי אפשר להחזיק חברה קטנה בסדר גודל שלנו ולכן אנחנו לא משקיעים משאבים במאמצי פיתוח שלו מאחר והשוק רווי".

שוק הקרדיולוגיה הוא שוק שבו ישנם שחקנים רבים, ועל כן יצרניות של סטנטים רואים בו כמוצר צריכה (קומודיטי). המחירים של הסטנטים בו נמצאים במגמת ירידה וכיום המחיר של סטנט קרדיולוגי עומד על כ-1,000 דולר, מחיר שאינו יכול להחזיק חברה כגון ITGI.

בניסיון לייצר מנועי צמיחה, החלה ITGI למכור מהרבעון השלישי של 2012 את המוצר הנוירולוגי. "המוצר התקבל בחיוב על ידי הרופאים המשוועים לפתרונות ובשנה הקרובה המאמצים שלנו יילכו לפיתוח שווקים חדשים כאשר עד היום המוצר נמכר בעיקר באירופה", אומר לוטן. לאחרונה גייסה החברה כ-4 מיליון שקל במסגרת הנפקת זכויות. הסכום שגויס ייאפשר לה לממן את תהליך ההתרחבות והגישה לשווקים החדשים.

לדברי לוטן, "שוק הנויורולוגיה מוערך בכמיליארד דולר בשנה והוא צומח בכ-15%-20% מדי שנה. המוצרים שאנחנו מפתחים פונים לכ-10% מהשוק שהם כ-100 מיליון דולר מתוכו. במוצרים הבאים שאנחנו מפתחים, אנחנו נפנה לנתח של 20%-30% משוק הנוירולוגיה. אנחנו מקווים שמוצרים חדשים יושקו כבר בשנת 2014".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דגיג 04/04/2013 18:08
    הגב לתגובה זו
    ישראל שרייבר כבר סיפר לנו מספיק סיפורים ותרמנו לחברה הזאת כסף רב .שחלק יפה ממנו בכיסו של מספר הסיפורים הנ"ל.לסיכום גם במידה ותמצא נפט הרבה משקעים לא התקרבו לחברה הזאת ושיהיה בהצלחה
  • 3.
    ככה מריצים מניות זבל (ל"ת)
    הבורר 04/04/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אלבנדי 04/04/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    אכן דברים נכונים ציין המנכ"ל שמצוי היטב בתחום הקדיולוגי. השאלה היא רק אם הם אוספים נתונים על טיב המוצר שלהם ועל היעילות שלו. בלי נתוני יעילות מאוד קשה למכור או לשכנע רופא להשתמש במוצר כלשהו.
  • המכירות בתחום הנוירולוגי היו חזקות מעל למיליון וחצי שח' (ל"ת)
    אלבנדי 04/04/2013 13:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אפרי 04/04/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו להאמין

"יש עודף היצע של חברות ביומד המחפשות אקזיט לעשר השנים הקרובות"

קבוצת ארזי גרופ תיקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שייערך ב-10 באפריל. בני ארזי. "על חברות הפועלות בתחום לשנות את האסטרטגיה העסקית שלהן".
תומר קורנפלד |
"המגמה של צמצום ההשקעות בתחום הביומד צפויה להימשך גם בשנת 2013", כך מעריך בני ארזי מנכ"ל ויו"ר קבוצת ארזי בשיחה עם Bizportal. "הקושי המרכזי יהיה של חברות סטארט אפ הנמצאות בשלבים ראשונים כאשר גם הגיוסים של קרנות הון סיכון לטובת התעשייה נמצאת במגמת ירידה מאחר ויש עודף היצע של חברות המחפשות אקזיט לעשר השנים הקרובות". קבוצת ארזי גרופ תיקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שכותרתו "בין מציאות לחלום - זירת הביומד המבעבעת". הכנס ייערך בבורסה לניירות ערך ב-10 באפריל החל מהשעה 14:00. להרשמה לכנס - לחצו כאן לדברי ארזי, "על חברות הפועלות בתחום לשנות את האסטרטגיה העסקית שלהן. מימון הפעילות של החברות חייב להגיע מגידול בהיקפי המכירות שלהן. בנוסף, לאור המצב הלא מבטיח בשווקים המסורתיים ( ארצות הברית, אירופה ויפן), על החברות לחפש שווקים חדשים העשויים להיות אטרקטיביים יותר". ארזי גרופ הינה חברה בינלאומית בעלת שורשים ישראליים, שנוסדה בישראל בשנת 1995. כיום מחזיקה החברה ב-65 נציגויות במדינות שונות בעולם ומשרתת אלפי לקוחות מדי שנה. החברה משרתת רבות מחברות המכשור הרפואי בישראל שמבקשות להגדיל את מכירותיהן בשווקים חדשים ברחבי העולם. בשיחה מתייחס ארזי לשאלה מהם השווקים בעלי הפוטנציאל הכלכלי המשמעותיים ביותר בעולם. "עד לפני כמה שנים השוק הסיני והברזילאי היוו יעד אטרקטיבי לחברות, אך כיום ישנה התמתנות של הפעילות בשווקים הללו", מציין ארזי. "המטרה של החברות היא להגיע לשווקים שאישור המכירה בהן יכול להתקבל תוך פרק זמן קצר של מספר חודשים, וכמו כן בשווקים בהם מערכת הבריאות וההשקעות ברפואה הפרטית והמודרנית במגמת עליה מתמשכת". "אנו מזהים היום שלושה אזורים שיש בהם פוטנציאל גדול. מדינות הגולף, מדינות מרכז ודרום אמריקה, וגוש המדינות הסובייטיות לשעבר כגון קזחסטן ואוזבקיסטן. כמו כן, בטווח הבינוני אנו מזהים מגמה הולכת וגדלה לכוון המדינות המתקדמות באפריקה". בשיחה מסביר ארזי כי האסטרטגיה של החברות הישראליות על פיה הם מפנים משאבים לקבל אישורי FDA ו-CE תקשה עליהן לשרוד . הפוקוס צריך להיות ביצירת יכולת מכירה בכל שוק פוטנציאלי ולהגיע למכירות כמה שיותר מוקדם באמצעות אישורים אלה ובעיקר אישור ה-CE", מציין ארזי. "הפתרון מצוי בתכנון מוקדם של הנכסים הרגולטוריים העומדים לרשות היצרן שיאפשרו לו להגיע למשווקים במדינות אלה עם אישורי המכירה שהושגו מראש".