"קנו מהר, המחיר עומד לזנק" - ככה מוכרים לכם רכב חשמלי; הזדמנות או מלכודת?
רגע לפני סיום השנה, יבואני הרכבים החשמליים מסבירים לכם שכדאי לקנות כי עכשיו המחירים נמוכים. בתחילת השנה הבאה מס הקנייה צפוי לזנק ל-83% והמשמעות היא התייקרות מאוד משמעותית ברכבים החשמליים (הרחבה - המס על רכבים חשמליים יזנק מעל הצפוי - מחירי הרכבים יעלו בשנה הבאה ב-25-40 אלף שקל).
נתחיל בכך שזה נכון - המס עומד לעלות וההתייקרות תהיה משמעותית, אבל זה עוד לא סגור לגמרי. האוצר מזגזג בחודשים האחרונים עם שיעור המס. בינתיים המס אמור לעלות מ-35% ל-83%, אבל זה עשוי להיות במדרגות. עם זאת, מאוד ייתכן שהחברות ימשיכו למכור במחירים נמוכים גם בתחילת השנה הבאה כי מס הקנייה שהם שילמו על המלאי הוא המס הקודם ולא אחרי ההתייקרות.
מעבר לכך, למרות שזאת נראית אולי הזדמנות, המדינה משנה את כללי המשחק בשוק הרכב ולמרות היתרונות הגדולים ברכב חשמלי, היתרון הכלכלי של רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין כמעט ונמחק לחלוטין, כשעל פי הצפי בעוד כשנה יתחילו בעלי רכב חשמלי לשלם מס נסועה (מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות).
> חשוב: רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין - מה עדיף לקנות?
- דגמים חדשים של פלאג-אין סיניים; יתרונות וחסרונות
- קופסת הפתעות - דונגפנג בוקס. סופר מיני חשמלית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשמעות היא שאם אתם בכל מקרה עומדים לעבור או לקנות רכב חשמלי, אז אתם צריכים להכיר את מס נסועה העתידי, אבל זה לא ישנה לכם. אם אתם מתלבטים בין רכב חשמלי לרכב בנזין, זה יכול להיות הגורם שיקבע את ההחלטה שלכם.
הזדמנות או מלכודת?כנראה שקנייה כעת יכולה להיות הזדמנות - גם בשל התייקרות מס קנייה בתחילת 2025 וגם כי יש כמות מאוד גדולה של רכבים חשמליים שיובאה לארץ בדיוק כדי לספק את הביקוש והמלאי הגדול אצל היבואנים דוחף אותם להנחות, אם כי בשוק הרכב החשמלי יש יבואנים שמחכים כי הם ירוויחו יותר על מכירה אחרי העלאת המחיר בשנה הבאה. מעבר לכך, בשל העליות הצפויות בשנה הבאה, יש הרבה דגמים חדשים שהושקו ויושקו עד סוף השנה במחירי מבצע.
מצד שני צריך לזכור שרכישה כעת מאבדת לכם "שנה", אתם קונים רכב מודל 2024 ולא 2025. המבחן הוא בעלות תועלת - מה "העלות" ברכישת רכב עכשיו לעומת התועלת. מה שווה הפסד של שנה לכאורה בשנת הדגם לעומת המחיר הנמוך יותר?
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
כדאי לבדוק רכבים יד ראשונה עם אפס קילומטר. הרכבים האלו ניתנים בהנחה של עד 20% וגם כאן צריך לזכור שבעת המכירה אתם "תשלמו את החשבון". אתם תהיו יד שנייה שמוכרת ליד שלישית והמחיר יהיה בהתאם.
כמו כן, יבואנים מקדימים את ההשקות של רכבים חדשים כדי שלקוחות יוכלו לקנות במחירים לפני העלאת המסים. בדצמבר צפויות השקות של מספר דגמים לרבות: דונגפנג בוקס - מכונית קטנהשתעלה מעל 115 אלף שקל וטווח הנסיעה הרשמי שלה הוא מעל 300 קילומטר. כמו כן, יושק ליפמוטור 10 C שהוא רכב שטח בעלות של מעל 180 אלף שקל וטווח סוללה של מעל 420 קילומטר.
- 3.שאול נעים 26/11/2024 19:40הגב לתגובה זולשגע להם את המוח, לא לרכוש בדצמבר לא לרכוש בינואר עד סוף אפריל . סבלנות ואז תראו את האוצר והיבואנים מתחילים להשתחוות ולהוריד הכל , מיסים, גזירות , כל מה שקשור לרכב . הגיע זמן נקמה .
- 2.קנו מהר זו בדכ מלכודת. (ל"ת)אלון 25/11/2024 19:53הגב לתגובה זו
- 1.קובי 25/11/2024 14:17הגב לתגובה זודונגפנג נאמי בוקס היא מכונית שיוצרה מלכתחילה להיות זולה. שום דבר בה לא מצדיק תמחור מוגזם. ה c10 של ליפמוטור לא קשור לשטח אבל בתמחור נכון הוא ישאיר הרבה ATO 3 במגרש היבואן המתחרה.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
טויוטה (יצרן)רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק, הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב
כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים.
הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?
לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.
מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?
במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.
האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?
ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.
מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?
