ריינג'ר ראפטור - יש מחיר לאושר
לאחר המבחן לריינג'ר וויילדטראק, הגיע הזמן לדבר האמיתי מסדרת הריינג'רים – הראפטור.
דגמי הראפטור של פורד הם דגמי הקצה, ומצויידים בכל טוב שנועד לגרום לחובב השטח המצוי להתחיל לרייר באופן בלתי נשלט.
מי שרוצה לדלג לסוף המבחן אקצר לכם. בגראז' החלומות שכל חובב רכב בונה לעצמו אם הוא רק יזכה בלוטו או יעשה אקזיט לרשת הפיצוציות שלו, צריך להיות גם ראפטור אחד. גם בגראז' החלומות שלי, שלצערי יישאר כנראה כחלום בלבד.
הריינג'ר ראפטור הוא בבסיסו ריינג'ר 'רגיל' עם אותו עיצוב בסיסי רבוע ומרשים, אותו בסיס גלגלים של 3.27 מטר, ואותו תא נוסעים מפנק. העיצוב הבסיסי של הריינג'ר עבר עידכונים הכרחיים כדי להבדיל את טורף העל של פורד מיתר להקת הריינג'רים חלקם פונקציונליים טהורים אליהם אגיע בהמשך וחלקם כניסה לסדנת המדבקות של פורד. הגריל הקדמי מושחר ושונה, חדי עין יזהו שתי נקודות יעגון מתחת לפגוש הקדמי, ועוד שתי נקודות עיגון מתחת לפגוש האחורי – וכשאתה רואה את נקודות העיגון האלה שנועדו לחילוץ, אתה שואל את עצמך למה לא כולם עושים דבר בסיסי כל-כך ברכבי שטח. צמיגי 285/70/17, כלומר מידה 33'', ממש לא מוגזם, אבל גם כאן ניכרת מחשבה רבה עם סוליה רחבה מאוד לטובת שטח מגע גדול עם השטח, וממנה נגזרת גם דופן גבוהה וראויה המאפשרת נוחות יחד עם יכולת הורדת אוויר ראויה. במבט מעמיק יותר נצפים סט בולמי פוקס מתכווננים משובחים, וחלקי מתלה מאלומיניום להפחתת משקל.
כמובן שהצבע הכתום הבולט של הראפטור לא מאפשר להתעלם מהמפלץ של פורד, ועל זה תוסיפו את הכניסה לסדנת המדבקות של פורד, כך שאף אדם לא יוכל להתעלם מהראפטור שעובר מולו או חונה לידו. גם פנים הרכב עבר 'טיפול' עם הרבה מהכתום שבחוץ שזלג פנימה, מושבי ספורט עם נגיעות כתום, כיתוב בולט RAPTOR בכתום כמובן, שלרגע לא יהיה לך ספק שהוצאת את הראפטור מהחניה ולא את המוסטאנג. עוד בתחום הפינוק הפנימי ניתן למצוא מושבים קדמיים חשמליים מחוממים, גלגל הגה מחומם, בקרת אקלים מפוצלת עם שני פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מולטימדיה בגודל 12'' עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד. לראפטור כיסוי נגלל חשמלי לתא המטען עם אפשרות פתיחה וסגירה הן באמצעות מתג בסביבת הנהג והן באמצעות מתג בתא המטען עצמו. בתא המטען תמצאו גם שקעי כח להפעלת מכשירים שונים, ומתקן ייעודי לקיבוע וו הגרירה הנשלף.
- פורד מזנקת לאחר שעקפה את התחזיות ברבעון השלישי
- ההשקות המסחריות המהפכניות ששינו את פני עולם התקשורת ועולם הרכב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטובת תפעול הרכב על ידי הנהג נמצאים שני מנופים מאחורי ההגה לטובת שליטה ידנית על ההילוכים (לחיצה קטנה בצד שמאל של ידית ההילוכים תעביר את הגיר למצב ידני, שימושי מאוד בשטח) ובורר מצבי הנעה – 2H לנהיגה מנהלתית רגילה, 4H לנהיגת שטח, 4L יעביר את תיבת ההעברה למצב LOW לשטח טכני אמיתי, ו 4A שמאפשר לרכב לשלב את ההנעה הקדמית ללא מעורבות הנהג, כשהרכב מזהה החלקה בגלגלים האחוריים. עוד מצויד הראפטור בשתי נעילות דיפרנציאל מקוריות – אחורית (כמו בווילדטראק) וקדמית. לחיצה על מתג הנעילות מציג במולטימדיה את סטטוס הרכב, ובאמצעות לחיצה על הנעילות במסך, הרכב נועל את הדיפרנציאלים. לא יכול לומר שאני עף על נעילת דיפרנציאל באמצעות מסך מגע, אבל זה מה שחשבו שנכון לעשות בפורד.
292 כ"ס ו 49 קג"מ ועדיין פחות מהגירסה האמריקאית
פורד ציידו את הטורף במנוע מסדרת אקובוסט טווין טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטר ובתצורת V6, המספק 292 כ"ס ב 5500 סל"ד ומומנט של 49.1 קג"מ ב 2300 סל"ד. אתם רשאים להתבאס מאחר ובארה"ב הראפטור משווק עם מנוע חזק משמעותית. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת עשרה הילוכים, עם אפשרות לשליטה ידנית כאמור.
אני יוצא בזהירות עם הראפטור ממטה 'דלק מוטורס' בניר צבי, מפחד לקבל נשיכה. לומד את הרכב בזהירות, ולאט לאט מגביר את הקצב. בזכות המתלים המשובחים, הראפטור מתגלה כפיקאפ הכי נוח עליו נהגתי עם יכולת ספיגת מהמורות משובחת, על אף היותו טנדר ללא מטען. זה גם לא מפתיע כשנזכרים שהוא מצוייד בסט בולמי פוקס מתכווננים. אומר זאת כך, אם אתם נוהגים בראפטור, פסי האטה שיש ברחובות הערים אינם עבורכם. כמובן שזו לא המלצה לנהוג בעיר כמו חוליגאנים, אבל הראפטור מאפשר לכם להתעלם מקיומם של פסי האטה. או כל בור / מהמורה / תפירה לא מדוייקת של האספלט / מכסה ביוב בולט ויתר המפגעים שתמצאו בכל כביש עירוני בישראל.
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
לחיצה חזקה על דוושת התאוצה מזניקה את הראפטור בנחישות מלווה בסאונד מהמפלטים הכפולים ומענגת גם את האוזן. חיש מהר הראפטור פותח פער מיתר כלי הרכב, כשקצב צבירת המהירות לא נעצר. רשמית, את הזינוק מ 0 ל 100 קמ"ש הראפטור יעשה ב 7.9 שניות (פרסום רשמי של פורד בגרמניה באותה תצורה). נסיעה ארוכה לצפון וחזרה עוברת בקלילות כאשר הראפטור משייט בנינוחות גם במהירויות גבוהות למדי, ללא כל מאמץ. כיף של רכב.
השטח זה מגרש המשחקים שלו
בוקר למחרת אני מפנה את חרטום הראפטור למגרשי המשחקים של איזור מושב גימזו ביער בן שמן. הבחינה כאן היא לא אם הראפטור עולה או לא עולה את העליות הסטנדרטיות, אלא איך הוא עולה. כאן מתגלה הראפטור כרכב שטח עם יכולות פנומנליות. למרות שלא הורדנו אוויר, (הורדת אוויר בשטח גם מסייעת רבות לנוחות ומקטינה את הזעזועים שעוברים לרכב, ובעיקר מגדילה את שטח המגע של הצמיג עם הקרקע ובכך משפרת משמעותית את האחיזה) צמיגי הראפטור מייצרים אחיזה גבוהה מאוד עם הקרקע. עליות עם הצלבות, בורות וחריצים רחבים ועמוקים עוברים מתחת לגלגלי הראפטור באפס מאמץ. שימוש בנעילות הדיפרנציאל מאשר להתגבר על המכשולים בסל"ד נמוך מאוד (כ 1000-1200 סל"ד) בלי טיפת מאמץ או החלקות. מרשים בצורה בלתי רגילה. יכולות השטח המרשימות ממשיכות מול כל אתגר (הגיוני) שאנחנו מאתגרים בו את הראפטור. שוב סל"ד נמוך מאוד תוך ניצול שטח המגע הגדול של הצמיג, והרפטור לא עוצר. לא בעליות תלולות ולא בירידות תלולות.
על השבילים הפתוחים של היער הראפטור כבר מרגיש בבית, ואני רק מצטער שלא ירדנו לדרום הרחוק שמאפשר טיסה נמוכה בשבילים לאורך ק"מ ארוכים. כאן צריך קצת להיזהר, את הרכב השארתי עם הנעה אחורית בלבד, וללא משקל בתא המטען, הראפטור מקשקש בזנבו כמו גור לברדור צמרירי ושמח. טיפה לחיצה על דוושת התאוצה, והזנב בחוץ. זה יכול להתרחש גם בכביש ציבורי, ומחייב את הנהג להיות מודע ולנהוג בזהירות.
על כל הכיף הזה צריך לשלם, והתשלום מתבצע בתחנת הדלק. נהיגה רגועה תביא אתכם לצריכה אופטימלית של 7 ק"מ לליטר, נהיגה אגרסיבית תביא את צריכת הדלק לכדי 5.5 / 6 ק"מ לליטר, ואף למטה מכך. אבל יהיה לכם כיף, וזה שווה את זה.
בהיבט בטיחות יש לראפטור מערכות בטיחות מקיפות וציון 5 באיבזור בטיחות, וחמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap שקיבל הריינג'ר.
מחיר הראפטור עומד על 485.0 אש"ח. מצד אחד הרבה כסף, מצד שני מעט כסף ליכולות של הראפטור הזה.
הסיכום שלי הוא מאוד פשוט – אם אתם אנשי שטח, אם אתם אוהבים נהיגה מהירה, אוהבים מכוניות – כדאי לכם להכניס את הראפטור ל Wish List שלכם. נכון שצריכת הדלק שלו מוגזמת, נכון שהמחיר לא זול בכלל, אבל מדובר ברכב משובח ואחד המהנים עליו נהגתי בשנים האחרונות.
הפעם אני לא מצרף כאן טבלת ציונים מסכמת. אין לה שום משמעות ברכב כמו הראפטור. הקריטיון היחיד בו ניתן לבחון את הראפטור הוא בסקאלה של מ 1-5 עד כמה הוא מצליח למרוח לכם חיוך מטופש על הפרצוף, והציון שלו יהיה 6.
- 1.כל עובד גוגל ישראל, יכול לקנות את הרכב הזה (ל"ת)זליג 24/07/2024 08:45הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
