אין מקום באפריקה ששיכון ובינוי לא מסתבכת בו - עכשיו בטנזניה
שיכון ובינוי שיכון ובינוי 0% מעדכנת כי בתחילת החודש פקידים מטעם רשות המיסים בטנזניה הגיעו למשרדי סניף טנזניה של חברת RCC, חברה בבעלותה המלאה של החברה הפועלת בין היתר בטנזניה, עם צו המאפשר להם גישה מלאה לכלל חומרי ומסמכי סניף RCC בטנזניה. הפקידים העתיקו חומרים ומסמכים דיגיטליים, זאת לאחר שביום 30.9.2024 הגיעו הפקידים כאמור לאתר עבודה של RCC בטנזניה עם צו דומה והעתיקו חומרים ומסמכים דיגיטליים באתר. לחברה נמסר, כי למיטב ידיעת RCC, הבדיקה הינה על רקע מכירות ציוד שעושה החברה לקראת השלמת פרויקט וסיום הפעילות במדינה זו. החברה הודיעה כי היא משתפת פעולה באופן מלא עם הרשויות.
הפעילות בטנזניה על פי דוחות החברה היא הפסדית מאוד. שיכון ובינוי מפסידה שם גולמית כ-40%, כאשר מדובר בפרויקט אחד לסלילת כביש של 67 קילומטר. היקף הפרויקט כ-247 מיליון שקל ונראה שההפסד בגינו מסתכם ב-100 מיליון שקל. החברה הודיעה בדוחות כי היא מתכוונת לסיים את הפרויקט עד יוני 2024 ולעזוב את הפעילות במדינה.
לא ההסתבכות הראשונה שלה באפריקה
פעילות החברה באפריקה הסבה בשנים האחרונות הפסדים גדולים. שיכון ובינוי עדכנה כי עליה לשלם מס חברות וריבית קנסות בסך כולל של כ-5.4 מיליון דולר עבור רשות המיסים באתיופיה בגין השנים 2021-2022. לאור השינויים בשער הביר (המטבע האתיופי), כעת שווי דרישת התשלום עומד על 2.73 מיליון דולר, החברה טוענת כי דרישת התשלום אינה מבוססת וכי בכוונתה לערער על כך.
בנוסף, החברה עדכנה כי בסוף חודש יולי השנה חברת הבת שלה, SBI International Holdings AG, הגיעה להסדר עם רשות המיסים בקניה לגבי דרישת תשלום מס חברות ומע"מ עבור השנים 2016-2020. במסגרת ההסדר, רשות המיסים בקניה הכירה בהפסדי החברה הבת עד 2020, והם יקוזזו כנגד ההכנסות שנוצרו לחברה מפסיקה לטובתה מול מזמין עבודה ממשלתי. כתוצאה מכך, שומת המס שהוצאה לחברה עבור שנים אלו תבוטל. כמו כן, ההכנסות שהוכרו יפחתו בסכום המע"מ, כ-3.6 מיליון דולר ארה"ב, והחברה הבת תישאר עם יתרת הפסד מועברת של כ-3.3 מיליון דולר ויתרת ניכוי מס במקור של כ-2.2 מיליון דולר לשימוש עתידי.
- בעלי המניות התנגדו אבל שיכון ובינוי אישרה: חבילת השכר של המנכ"ל החדש
- שיכון ובינוי: הרווח הנקי זינק ב-65% ל-145 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה גם עדכנה כי החברה הבת מתכוונת לפנות לבית המשפט העליון בקניה כדי להסיר צו הקפאה זמני על יתרת כספים בסך 16.8 מיליון דולר שמגיעים לה ממזמין העבודה הממשלתי.
מניית שיכון ובינוי רשמה תשואה שלילית של 12.5% מתחילת השנה. שווי השוק של החברה עומד על 4.9 מיליארד שקל.
מניית החברה בשנה האחרונה
- 2.זה מה שקורה שמפסיקים לשלם שוחד באפריקה. הכל עוצר ו 23/10/2024 18:15הגב לתגובה זוזה מה שקורה שמפסיקים לשלם שוחד באפריקה. הכל עוצר ומתחרבן הבעיה שלהם שניו להם פרוייקטים במאות מליונים
- 1.הנהלה בעייתית 21/10/2024 16:58הגב לתגובה זוחירב את החברה
- עברית 22/10/2024 10:40הגב לתגובה זו!!
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי
הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל
אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.
הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.
מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).
לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.
- אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
- אלקטרה: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, ירידה בתפעולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל
דבר החברה
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

קרסו מוטורס: צ׳רי תומכת בתוצאות אבל המלאי זינק ליותר מפי שניים וחצי
הכנסות קרסו עלו בכ-22% ברבעון ל-2.15 מיליארד שקל והרווח הנקי טיפס ל-77.6 מיליון שקל, כשמכירות צ׳רי ממשיכות להוביל את הצמיחה; המלאי קופץ לרמה של 3.22 מיליארד שקל ומעלה סימני שאלה לגבי קצב המסירות בענף הרכב
קרסו מוטורס קרסו מוטורס 0% מסכמת רבעון שלישי עם שיפור ניכר בשורה העליונה ובשורה התחתונה, לצד המשך התרחבות משמעותית בפעילות הליבה של מכירת רכב חדש. הצמיחה ניכרת כמעט בכל רכיבי הפעילות, ובמרכזה תרומה בולטת של צ’רי, שהפך למנוע מרכזי בתמהיל הדגמים של החברה. התוצאות ברמת השורות נראות טוב, אבל אם מסתכלים מתחת למכסה המנוע רואים קפיצה חריגה בהיקף המלאי, שטיפס ל-3.224 מיליארד שקל נכון לסוף ספטמבר, לעומת 1.231 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זה גידול של כ-1.99 מיליארד שקל, המשקף עלייה של פי 2.6 ברמת המלאי, מה שמעלה שאלות על קצב המסירה הצפוי של החברה ברבעונים הבאים כמו גם על המצב בענף בכלל. מצד שני, סעיף המקדמות מלקוחות עלה ל-380 מיליון שקל לעומת 209 מיליון שקל בשנה שעברה, מה שאולי מרמז על עסקאות שטרם נמסרו ויוכרו בהמשך.
קרסו פועלת תחת המותג פריסבי ומרכזת תחתיה את יבוא ושיווק המותגים רנו, ניסאן, דאצ'יה, אינפיניטי, צ'רי ו-Xpeng. לצידה פועלת פעילות הליסינג וההשכרה באמצעות פסיפיק רכב ותחבורה, פעילות מימון חוץ-בנקאי, שירותים נלווים ופעילות דו-גלגלית באמצעות מטרו מוטור שנרכשה השנה במלואה. הרבעון הנוכחי הוא הראשון שבו איחוד מלא של מטרו מוטור מופיע לאורך כל תקופת הדוח, והשפעתו ניכרת בכל נתוני ההכנסות, המכירות והמלאי.
עיקרי התוצאות
במהלך הרבעון השלישי הגיעו הכנסות החברה ל-2.15 מיליארד שקל, עלייה של כ-22% לעומת כ-1.8 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הגידול נבע מעלייה בהיקף מכירות הרכב החדש ומהתרחבות בפעילות השירותים, המימון ושאר התחומים. החברה מסרה ברבעון 12,748 כלי רכב, לעומת 8,490 בתקופה המקבילה אשתקד. מתוכם, 2,429 כלי רכב הם של מטרו מוטור, אשר פעילותה אוחדה בחברה החל מהרבעון השני. הרווח הגולמי ברבעון עלה ל-368.5 מיליון שקל ושמר על שיעור רווחיות דומה לזה של השנה שעברה. הרווח מפעולות רגילות עלה ל-169.9 מיליון שקל לעומת 167.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר הוצאות הפרסום, הרחבת אולמות התצוגה ואיחוד פעילות מטרו תרמו לעלייה בהוצאות התפעול. הרווח הנקי של החברה עלה ל-77.6 מיליון שקל לעומת 74.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר גידול בהוצאות המימון קוזז ברווחים מנגזרים פיננסיים והפרשי שער בהיקף של כ-25 מיליון שקל.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ההכנסות ל-6.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-35% לעומת 4.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו מסרה החברה 36,652 כלי רכב לעומת 21,612 בתקופה המקבילה, כאשר 4,657 מהמסירות הן של כלי רכב דו-גלגליים ממטרו מוטור. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל-1.1 מיליארד שקל, והרווח מפעולות רגילות הגיע ל-576.6 מיליון שקל לעומת 447.1 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הסתכם ב-300 מיליון שקל, עלייה של כ-50% לעומת 200.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, כאשר התרומה המרכזית לשיפור הגיעה מצמיחה תפעולית ומרווח בהיקף 74.8 מיליון שקל מנגזרים פיננסיים והפרשי שער.
- צ'רי מסדרת לקרסו תוצאות טובות
- קרסו רכב: עליה של 65.5% ברווח הנקי ל-108.5 מיליון שקל – מה המכפיל המייצג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
