חנן מור יוצא מהקרקע ברמת אפעל בהפסד
חברת הנדל"ן חנן מור חנן מור מנהלת מו"מ למכירה בהפסד של קרקע ברמת אפעל, רמת גן, פחות משנתיים אחרי שזכתה במסגרת מכרזי "מחיר מופחת". על פי הערכות מנהלת מו"מ למכירת הקרקע ב-170 מיליון שקל. מדובר על סכום הנמוך מהסכום בו רכשה החברה את הקרקע לפרויקט.
מדו"חות חנן מור עולה כי החברה העריכה, לפני נתוני הרבעון השני, כי הפרויקט יניב הכנסות של 479 מיליון שקל ועודפים של 160 מיליון שקל. בקרקע זכויות לפרויקט לבניית 172 דירות, מתוכן 66 במחיר מופחת, והשאר במחיר שוק. הזכיה במכרז נעשתה לפי מחיר יח"ד של 1.7 מיליון שקל. בנוסף הקרקע כולל זכויות לשטחי מסחר בהיקף של 700 מ"ר.
זו לא המכירה הראשונה של החברה על מנת לחלץ מזומנים מפרויקטים. לאחרונה מכרה החברה קרקע בנס ציונה ב-47.5 מיליון שקל, מרכז מסחרי באור עקיבא ומרכז מסחרי במודיעין. החברה מתמודדת בימים אלו עם מצב פיננסי מאתגר על רקע השקעת הענק בשדה דב.
חנן מור, שבשליטת חנן מור ואבי מאור, רכשה במחירים גבוהים הקרקע בשדה דב והשקיעה בה 1.7 מיליארד שקל, כשהריבית מכבידה, קשה מאוד למכור דירות ב-70-75 אלף שקל למ"ר, בטח כשההלוואה שלקחת, סביב 1.3 מיליארד שקל, צריכה להיפרע עד סוף השנה הבאה. כתוצאה מכך, חנן מור לא מפסיק לממש נכסים ולהנזיל את עצמו יותר ויותר. בחודש שעבר מכרה החברה לקבוצת רכישה מגרש לבניית בניין אחד, מבין ארבעה בניינים בפרויקט בשדה דב.
- רכשו דירה בשכונת אור ים באור עקיבא לפני שנתיים - והרוויחו פי 2
- דווקא בתקופה הזו: "חנן מור החדשה" העלתה מחיר בחריש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קשיים בפרויקט בחיפה?
לחברה פרויקט רחב היקף בחיפה. הפרויקט, מבואות דרומיים חיפה, כולל שני שלבים לבניית 839 יחידות דיור. מתוכם 341 דירות שיכולות להימכר בשוק החופשי וכן 498 דירות במסגרת מחיר למשתכן. החברה העריכה בעבר כי תצליח למכור דירות לפי מחיר של 22.8 אלף שקל למ"ר. בפועל עד כה מכרו מספר דירות במחיר ממוצע של 19.2 אלף שקל למ"ר.- 4.חנן מור בתפישה שאפשר להפיל על הציבור כ מחיר ...טעות!!! (ל"ת)אלי 01/10/2023 07:51הגב לתגובה זו
- 3.טייס אפאצי 29/09/2023 17:00הגב לתגובה זוהלך הכסך יא חנן אכלת אותה. חייך למצלמה הריבית גמרה אותך
- 2.סתם אחד 29/09/2023 12:11הגב לתגובה זומידע פנים?
- למה כבה שמחה לאיד? (ל"ת)30/09/2023 17:53הגב לתגובה זו
- 1.וואי לי 28/09/2023 17:05הגב לתגובה זוזוכרים לפני שנתיים אמר הכיוון רק למעלה.חחח.

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס נבחרת להרחבת כביש 6
הזכייה מגדילה את תיק הפרויקטים של החברה בתחום התשתיות, אבל לפני שעולים לשטח עדיין צריך לסגור מסמכים ולקבל אישורים
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.09% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה סביב אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים
הרבה מעבר לעוד נתיב
העבודות עצמן רחבות יותר מהוספת נתיבים. החברה מציינת כי העבודות כוללות הרחבה של כביש 6 לשני הכיוונים, הפרדות פיזיות בין כביש 6 לכביש 1, מעברי תחתית, תוספת נתיבים, הקמת גשרים חדשים והרחבה של גשרים קיימים, קירות אקוסטיים, מעבירי מים ועבודות משלימות. אלו פרויקטים שנפרסים על שטח גדול וכוללים לא מעט עבודות תשתית “שקופות”, כאלה שלא תמיד רואים מהאוטו ביום יום, אבל הן הבסיס שמחזיק את הכביש מתפקד לאורך זמן.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרויקט מוגדר כפרויקט למדידה, כך שהתשלום מתבצע לפי הכמויות שיבוצעו בפועל ולפי מחירי כתבי הכמויות שסוכמו, ולא לפי סכום סגור שמוכר מראש. בחברה מציינים כי אם וכאשר יתקבל צו התחלת עבודה, משך העבודות צפוי לעמוד על כ-3 שנים.
