אתי אלישקוב שיחקה אותה - עשתה פי 20 על ההשקעה בליברה ושווה 280 מיליון שקל
בחודשים האחרונים, כחלק מגל ההנפקות ששוטף את הבורסה הונפקו אצלנו בבורסה המקומית שתי חברות ביטוח דיגיטליות. עניין לא טריוויאלי בעולם הביטוח שנחשב די סולידי והמתבסס על מספר חברות ביטוח מרכזיות וגדולות ועדיין נשען על סוכנים.
האם ענף הביטוח המקומי אכן לקראת שינוי? בבורסה סבורים שכן - ווישור גלובלטק 1.11% הראשונה שהונפקה שווה 450 מיליון שקל, ליברה -0.32% שהחלה להיסחר אתמול זינקה ב-35% לשווי של 650 מיליון שקל.
ליברה היא סיפור הצלחה גדול שרובו ככולו מיוחס לאתי אלישקוב שלפני שלוש שנים הקימה את החברה אחרי שניהלה את הכשרה ביטוח. אלישקוב היזמית, המשקיעה הראשונה (כ-8.8 מיליון שקל), המנהלת, המשווקת, הפרזנטורית של החברה. היא עשתה הכל ועשתה הכל בנחישות מרשימה ובאמונה גדולה בבייבי שלה והצליחה להביא את החברה לגבהים חדשים, כאשר החזקתה בחברה שווה כ-280 מיליון שקל. היא הרוויחה מעל פי 20 (השקעתה הכוללת היתה כ-13 מיליון שקל), וכמעט הכל בזכותה.
מבלי לקלקל לה את החגיגה יש שאלה חשובה - האם השווי מוצדק? האם מדובר בחברה משבשת, האם מעבר לרווח שנה שעברה מצדיק שווי כזה? ממש לא בטוח. אבל נכון לעכשיו זה השווי ובגאות בשווקים ובשוק המקומי זה אפילו יכול להמשיך לעלות. כך או אחרת, זה לא פוגע בהצלחה הגדולה של אלישקוב.
- ליברה: פרמיות ברוטו של 152.4 מיליון שקל ברבעון, רווח של 11 מיליון שקל
- אשת השנה של ביזפורטל - אתי אלישקוב, המייסדת של ליברה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביטוח דיגיטלי - "משבש" את הביטוח המסורתי
ליברה ווישור משווקות את עצמן כחברות שבאו "לשבש" את שוק הביטוח. לשנות אותו, כל אחת באמצעות הפן השיווקי שלה. ווישור מתמקדת בעיקר בתהליך חיתום אונליין בעוד ליברה ממתגת את עצמה כחברת ביטוח הדואגת למבוטחים שלה ומספקת להם את הביטוח המתאים בדיוק להם ולכן גם היעיל עבורם.
מקור: דוחות החברות
ליברה ווישור למרות הזינוק בשווי מאז ההנפקה עדיין קטנות ביחס לחברות הביטוח הגדולות - הן בשווי ובעיקר בהיקף הפעילות. החלום הוא שהן ימשיכו לצמוח וייקחו נתחי שוק מחברות הביטוח המסורתיות. זה יהיה קשה.
לצמוח במספרים קטנים זה קל, לצמוח שאתה גדול זה יותר קשה. חוץ מזה וחשוב יותר - לצמוח כאשר חברות הביטוח הגדולות לא מתחרות - זה קל, לצמוח כשחברות הביטוח הגדולות מסמנות את תחום הדיגיטל זה הרבה יותר קשה.
- 600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
- אפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את...
חברות הביטוח הגדולות נמנעו להיכנס בעוצמה לדיגיטל בגלל הסוכנים. סוכני הביטוח הם בעקיפין "מנהלי המכירות" של חברות הביטוח והדיגיטל פוגע בהם. ולכן, רוב החברות עשו סוג של שילוב היברידי בין הסוכנים לדיגיטל, אבל כזה שלא יאיים על הסוכנים. הם פחדו.
כעת, כבר אין להן ברירה. ההתחזקות של עולם הביטוח הדיגיטלי הכריח את החברות הגדולות להתחמש במערכות דיגיטל מתקדמות וכיום חלקן מספק כמעט את רוב אפשרויות הביטוח (וגם הפיננסים) דרך הדיגיטל. במצב כזה, לא ברור מה היתרונות של ליברה ווישור. במצב כזה, הכי חכם זה לתרגם את ההצלחה עד כה לשווי ולכסף בקופה וזה מה שהן עשו.
- 9.יוסי 21/06/2021 16:07הגב לתגובה זוגם תמכור קרח לאסקימוסים. זהירות בועה
- 8.אנונימי 21/06/2021 13:34הגב לתגובה זובקצב הזה תקנה את אלי אלעזרא
- 7.נתן 21/06/2021 12:49הגב לתגובה זולעשות אקזיט עם הכסף בבנק ולהמשיך לפרוייקט הבא.
- 6.YL 21/06/2021 12:30הגב לתגובה זואבל אל תגלו לציבור אוויר חם זו מילה עדינה אבל בכל מקרה בהצלחה
- אויר חם (ל"ת)אריה 21/06/2021 13:05הגב לתגובה זו
- 5.אביבה 21/06/2021 10:56הגב לתגובה זוהתחרות הבונה תביא בסוף התהליך, שאנו הצרכנים, נעשה בדיקה מה כדאי לנו, שבעבר חברות הביטוח, עשו מעין יד אחת במחירים, ולא היה כדאי, לעבור מחברה מחברה, החברות ביטוח החדשות ליברה וויתור, גרמו לנו להבין, שכדאי לבדוק, וניתן לעבור בקלות מחברה לחברה גם באמצע תקופה יבורכו
- 4.המבוטח 21/06/2021 10:54הגב לתגובה זועוד חברת ביטוח הנפיקה וקפצה בעשרות אחוזים ביומה הראשון, כאילו ריטואל קבוע... הייתי משווה את ליברה לעוד חברת ביטוח ישראלית שהנפיקה בנאסדק - לימונייד. שתיהן חברות ביטוח דיגיטליות שמנסות לשבור את השוק. אך צריך לשים לב למה שקרה ללמונייד בשבועות האחרונים ומתחילת 2021, ירידה של 50% מהשיא. ליימונייד לא ממש מכניסה כסף ולא ריווחית כנ"ל גם ליברה. זה מאוד יפה להנפיק ולקפוץ בערכי המניות, אך בסופו של דבר החברות יגלו שהם גם צריכות להרוויח ולהכניס כסף למשקיעים וזה לא ממש בטוח שיקרה בתקופה הקרובה אם בכלל...
- הרצת מניות נטו (ל"ת)אריה 21/06/2021 13:06הגב לתגובה זו
- 3.הזהרו מהסיכה.....פסססס (ל"ת)5 בלונים- יריד הספר 21/06/2021 09:44הגב לתגובה זו
- 2.איזה תותחית. השראה (ל"ת)יניב 21/06/2021 09:00הגב לתגובה זו
- 1.איש ביטוח 21/06/2021 07:45הגב לתגובה זובניגוד לחברות ביטוח אחרות ליברה מפסידים כסף למבטחי המשנה שלהם.נכון ל 2020 הפסידו 21 מיליון ש"ח למבטחי המשנה שלהם.ברבעון ה1 השנה הפסידו עוד 7 מיליון ש"ח למבטחי המשנה.הם נאלצו להכניס מבטחי משנה מאפריקה שכנראה ישלמו פחות עמלות...
- גלעד מנדל כותב הכתבה 21/06/2021 08:12הגב לתגובה זוהיי. אתה צודק ב-100% שישנם גם מבטחי משנה, על כן - ההכנסות בכתבה הם לאחר שמבטחי המשנה לקחו את חלקם בהכנסות. כלומר ההכנסות בכתבה רשומות כ-"נטו" ולא "ברוטו".
- יש פראירים (ל"ת)אריה 21/06/2021 13:07

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
