בשל צפי לגידול בהוצאות הביטחון בעולם - אקסלנס ברוקראז' מעניקים לאלביט מערכות אפסייד נאה

"חברות כמו אלביט רואות צמיחה בכל האזורים" כותבים בהמלצה, וחיוביים עליה בשל השקעות הבטחון בעולם
גיא ארז | (3)

המצב הבטחוני הרעוע בעולם, והצפי לגידול בהוצאות הביטחון של מדינות המערב מביאים את אקסלנס ברוקראז' לפוזיציה חיובית על מניית אלביט מערכות -0.24% , המספקת טכנולוגיות מתקדמות עבור השוק הבטחוני ברחבי העולם - ומעניקים לה מחיר יעד של 373 שקל למניה: אפסייד נאה של 9.7% ממחיר הבסיס שלה הבוקר (ג').

גלעד אלפר, אנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז', כותב בסקירתו על המניה כי "חברות כמו אלביט רואות צמיחה בכל האזורים, כולל גם באירופה. לדוגמא, אפשר להניח שהתגברות האיומים על התעופה האזרחית תביא לביקושים למוצר הרלוונטי של אלביט - מגן רקיע, המותקן כיום במטוסי אל-על. אלביט פועלת בתעשייה שאמורה לגלות חסינות יחסית לבעיות מאקרו כלכליות: לא רק שמדינות לא נוטות לקצץ בתקציבים ביטחוניים בסביבה גיאופוליטית מאיימת, אלא שהוצאת כספי הציבור על ציוד ביטחוני נתפסת לעיתים כסוג של תמריץ פיסקאלי".

לדבריו של אלפר, "אנחנו מתקשים לדמיין מצב בשנים הקרובות שבו ישראל או ארה"ב יקצצו בתקציבים הביטחוניים שלהם (50% מכלל המכירות של אלביט). למעשה, לאחר ירידות בתקציב מאז 2010, ארה"ב צפויה דווקא להגדיל את התקציב שלה החל מ-2016. אירופה כבר ראתה קיצוץ מסוים וכיום ההוצאה הביטחונית שם חזרה לטפס".

בהתייחסותו לצמיחה במזרח הרחוק, שאמורה להמשיך בקצב חד ספרתי גבוה והתחרות המתפתחת במזרח מכיוונם של חברות אמריקאיות - טוען אלפי כי התחרות הזו מתמקדת במקרים רבים במדינות ובסגמנטים שבהם לאלביט במילא אין נגיעה: "המסקנה שלנו היא שהתחרות במזרח אינה מאיימת כפי שחשבנו".

בהסתכלות על שנת 2015, מציין אלפר כי "אפשר להגיד שמאמציה של אלביט מערכות לאזן את החלוקה הגיאוגרפית של המכירות שלה הוכתרו בהצלחה: מכירות למזרח הרחוק, איזור צמיחה גבוה יחסית בעולם הביטחוני, מהוות כ-28% מכלל המכירות של החברה, בדומה לצפון אמריקה ויותר מכל איזור אחר בעולם. אמנם, החברה עדיין מייצרת כמחצית מהמכירות שלה מצפון אמריקה ומאירופה, שני אזורים מאותגרים כלכלית, והסיכון הברור הוא שקיצוצים בתקציבי הממשלה באזורים אלה, ייפגע במכירות של החברה.

"אולם, דה-פקטו, בעולם של היום אנחנו דווקא עדים לצמיחה בתקציבי הביטחון בכל העולם. במהלך השנה אלביט רכשה מחברת נייס תמורת 158 מיליון דולר את פעילות הסייבר של נייס. פעילות זו עם מכירות של כ-100 מיליון דולר ורווחיות נמוכה, אמורה לענות על הצורך של אלביט למכור לשוק הסייבר החם. אנחנו מעט ספקניים בנושא זה, מאחר שקשה להפריד את ההייפ ואת המציאות אבל גם בשל עדויות על קשיים של חברות, עד כה, לעשות מוניטיזציה אמיתית לשוק הזה".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שושן 05/01/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    מחזיק מפברואר 15 עם כניסות ויציאות רווח 27% . אז מה יש להתלונן. המצב הביטחוני לא הולך להישתפר בשום מקום. למניה יש עוד הרבה לטפס. בהצלחה לחברה.
  • 2.
    צביקה 05/01/2016 11:05
    הגב לתגובה זו
    כול שני וחמישי נותנים המלצות סתם לאינטרס שלהם
  • 1.
    דווקא נראה שיש לממשלות פחות כסף לביטחון (ל"ת)
    לימון סחוט 05/01/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

איילון ביטוח
צילום: יחצ

איילון ביטוח: הרווח הכולל זינק ל-119 מיליון שקל

צמיחה דו-ספרתית ברווח הכולל ועלייה מתונה בדמי הביטוח, לצד שיפור ברווחיות המגזרים וחלוקת דיבידנד נוספת לבעלי המניות

ליאור דנקנר |

איילון ביטוח איילון 6.44%  , הפועלת בישראל בתחומי ביטוח כללי, חיים ובריאות, מסכמת רבעון שלישי עם קפיצה של כ-30% ברווח הכולל ועלייה של כ-1% בסך דמי הביטוח, כשברקע גידול של כ-7% בפרמיות ביטוחי הבריאות, צמיחה של כ-2% בביטוחי החיים וירידה של כ-2% בביטוח הכללי. מהנתונים ברבעון עולה דגש על שיפור רווחיות ויעילות חיתומית ופיננסית יותר מאשר על צמיחה מהירה בפרמיות, לצד מדיניות חלוקת רווחים באמצעות דיבידנד ותכנון להרחבת פעילות החיסכון ארוך הטווח, לרבות כניסה מתוכננת לניהול קופות גמל.

רווח כולל, דמי ביטוח והון - תמונת המקרו של הרבעון

ברבעון השלישי של השנה רשמה איילון רווח כולל של 119 מיליון שקל, לעומת 91.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. סך דמי הביטוח ברבעון הגיע ל-1.27 מיליארד שקל, לעומת 1.26 מיליארד שקל בתקופה המקבילה, כשהנתונים משקפים את איחוד תוצאות חברת ווישור ביטוח.

לצד השיפור ברווחיות החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד נוספת בסך 50 מיליון שקל בגין הרווחים, כך שסך הדיבידנדים השנה יגיע ל-125 מיליון שקל. יחס כושר הפירעון ללא התחשבות בתקופת הפריסה עמד נכון לסוף יוני על 129%, ובהתחשב בתקופת הפריסה על 136%, לעומת 121% ו-128% בהתאמה בסוף השנה שעברה. מאזן החברה מצביע על נכסים מנוהלים בהיקף של 18.9 מיליארד שקל והון עצמי של 1.458 מיליארד שקל, לעומת 1.094 מיליארד שקל בסוף שנה שעברה – עלייה הן בהון והן בהיקף הנכסים המנוהלים.


מגזרי הפעילות: ירידה בביטוח הכללי מול צמיחה בבריאות ובחיים

במגזר הביטוח הכללי הסתכם היקף הפרמיות ברבעון השלישי ב-721.6 מיליון שקל, מתוכם 78.4 מיליון שקל מיוחסים לווישור, לעומת 736.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, מתוכם 65.3 מיליון שקל מיוחסים לווישור. הירידה בפרמיות מגיעה בעיקר מתיקי רכב חובה, ביטוחי עסקים, קבלנים ואחריות מקצועית. הרווח הכולל במגזר זה ברבעון עלה ל-91 מיליון שקל, לעומת 87.2 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

בביטוחי הבריאות הסתכם היקף הפרמיות ברבעון ב-377 מיליון שקל, לעומת 352.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול שנבע בעיקר מעלייה במכירות פוליסות הוצאות רפואיות פרט, מחלות קשות פרט, פוליסות בריאות קבוצתיות ופוליסות לעובדים זרים. הרווח הכולל במגזר הבריאות ברבעון הגיע ל-28.3 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה.