בשל צפי לגידול בהוצאות הביטחון בעולם - אקסלנס ברוקראז' מעניקים לאלביט מערכות אפסייד נאה

"חברות כמו אלביט רואות צמיחה בכל האזורים" כותבים בהמלצה, וחיוביים עליה בשל השקעות הבטחון בעולם
גיא ארז | (3)

המצב הבטחוני הרעוע בעולם, והצפי לגידול בהוצאות הביטחון של מדינות המערב מביאים את אקסלנס ברוקראז' לפוזיציה חיובית על מניית אלביט מערכות -0.24% , המספקת טכנולוגיות מתקדמות עבור השוק הבטחוני ברחבי העולם - ומעניקים לה מחיר יעד של 373 שקל למניה: אפסייד נאה של 9.7% ממחיר הבסיס שלה הבוקר (ג').

גלעד אלפר, אנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז', כותב בסקירתו על המניה כי "חברות כמו אלביט רואות צמיחה בכל האזורים, כולל גם באירופה. לדוגמא, אפשר להניח שהתגברות האיומים על התעופה האזרחית תביא לביקושים למוצר הרלוונטי של אלביט - מגן רקיע, המותקן כיום במטוסי אל-על. אלביט פועלת בתעשייה שאמורה לגלות חסינות יחסית לבעיות מאקרו כלכליות: לא רק שמדינות לא נוטות לקצץ בתקציבים ביטחוניים בסביבה גיאופוליטית מאיימת, אלא שהוצאת כספי הציבור על ציוד ביטחוני נתפסת לעיתים כסוג של תמריץ פיסקאלי".

לדבריו של אלפר, "אנחנו מתקשים לדמיין מצב בשנים הקרובות שבו ישראל או ארה"ב יקצצו בתקציבים הביטחוניים שלהם (50% מכלל המכירות של אלביט). למעשה, לאחר ירידות בתקציב מאז 2010, ארה"ב צפויה דווקא להגדיל את התקציב שלה החל מ-2016. אירופה כבר ראתה קיצוץ מסוים וכיום ההוצאה הביטחונית שם חזרה לטפס".

בהתייחסותו לצמיחה במזרח הרחוק, שאמורה להמשיך בקצב חד ספרתי גבוה והתחרות המתפתחת במזרח מכיוונם של חברות אמריקאיות - טוען אלפי כי התחרות הזו מתמקדת במקרים רבים במדינות ובסגמנטים שבהם לאלביט במילא אין נגיעה: "המסקנה שלנו היא שהתחרות במזרח אינה מאיימת כפי שחשבנו".

בהסתכלות על שנת 2015, מציין אלפר כי "אפשר להגיד שמאמציה של אלביט מערכות לאזן את החלוקה הגיאוגרפית של המכירות שלה הוכתרו בהצלחה: מכירות למזרח הרחוק, איזור צמיחה גבוה יחסית בעולם הביטחוני, מהוות כ-28% מכלל המכירות של החברה, בדומה לצפון אמריקה ויותר מכל איזור אחר בעולם. אמנם, החברה עדיין מייצרת כמחצית מהמכירות שלה מצפון אמריקה ומאירופה, שני אזורים מאותגרים כלכלית, והסיכון הברור הוא שקיצוצים בתקציבי הממשלה באזורים אלה, ייפגע במכירות של החברה.

"אולם, דה-פקטו, בעולם של היום אנחנו דווקא עדים לצמיחה בתקציבי הביטחון בכל העולם. במהלך השנה אלביט רכשה מחברת נייס תמורת 158 מיליון דולר את פעילות הסייבר של נייס. פעילות זו עם מכירות של כ-100 מיליון דולר ורווחיות נמוכה, אמורה לענות על הצורך של אלביט למכור לשוק הסייבר החם. אנחנו מעט ספקניים בנושא זה, מאחר שקשה להפריד את ההייפ ואת המציאות אבל גם בשל עדויות על קשיים של חברות, עד כה, לעשות מוניטיזציה אמיתית לשוק הזה".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שושן 05/01/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    מחזיק מפברואר 15 עם כניסות ויציאות רווח 27% . אז מה יש להתלונן. המצב הביטחוני לא הולך להישתפר בשום מקום. למניה יש עוד הרבה לטפס. בהצלחה לחברה.
  • 2.
    צביקה 05/01/2016 11:05
    הגב לתגובה זו
    כול שני וחמישי נותנים המלצות סתם לאינטרס שלהם
  • 1.
    דווקא נראה שיש לממשלות פחות כסף לביטחון (ל"ת)
    לימון סחוט 05/01/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

אלפרד אקירוב
צילום: תמר מצפי
ראיון

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"

אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"

הדס מגן |
נושאים בכתבה אלפרד אקירוב כלל

שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.

דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.

אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?

"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."

התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.

"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."