דוחות

הכנסות פרוטרום עלו ב-25% בזכות הרכישות, יציבות בשורה התחתונה

יצרנית הטעמים סגרה את הרבעון עם עלייה של 25% במכירות ל-151.2 מיליון דולר. הוצאות מימון גבוהות הובילו לשיפור קל בלבד ברווחיות - 13.5 מיליון דולר
תומר קורנפלד | (1)

חברת פרוטרום פרסמה הבוקר (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. פרוטרום עוסקת בייצור ושיווק של טעמים וריחות המשמשים לייצור מזון, משקאות ותמציות טעם וריח. לחברה 30,000 מוצרים ליותר מ-14,000 לקוחות ביותר מ-130 מדינות ומעסיקה 2,100 עובדים ברחבי העולם.

את הרבעון הראשון של השנה סגרה החברה עם הכנסות של 151.2 מיליון דולר, שיא רבעוני. מדובר בגידול של 25% ביחס לרבעון המקביל. שינויים בשער החליפין גרעו כ-2.6% מסך המכירות ובנטרולם הייתה משיגה החברה צמיחה של 27.5%. עיקר הצמיחה בהכנסות מיוחסת לרכישות שביצעה החברה ברבעון שתרמו כ-31.4 מיליון דולר שלא היו קיימות ברבעון המקביל.

פעילותה של החברה מושפעת ממחירי חומרי הגלם, אשר משפיעים גם על השורה העליונה וגם על הרווחיות. בחברה מציינים שברבעון הראשון המשיכה התמתנות המגמה העולמית של העלייה במחירי חומרי הגלם ואף החלו ירידות מחירים.

למרות העלייה הנאה בהכנסות, הצמיחה לא חלחלה אל השורה התחתונה. הרווח התפעולי של החברה גדל מ-16.6 מיליון דולר ל-17.8 מיליון דולר. על התוצאות הכבידו הוצאות מימון של 920 אלף דולר, זאת לעומת הכנסות מימון של 870 אלף דולר ברבעון המקביל כך שבסיכומו של הרבעון, הרווחיות נותרה יציבה.

פרוטרום סגרה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח של 13.4 מיליון דולר, עלייה קלה ביותר ביחס לרבעון המקביל. אז הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-13.1 מיליון דולר.

ברבעון שחלף ייצרה החברה 17.7 מיליון דולר מפעילות שוטפת, רכשה פעילויות ב-63.6 מיליון דולר. עיקר הרכישות בוצעו באמצעות לקיחת הלוואות בנקאיות שהעלו מעט את רמת המינוף של החברה. במקביל, פרעה החברה התחייבויות לזמן ארוך בהיקף של כ-12 מיליון דולר.

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, סיכם ואמר כי "גם הרבעון המשכנו ליישם בהצלחה את אסטרטגית הצמיחה המהירה שלנו, המשלבת צמיחה פנימית עם רכישות ורשמנו רבעון נוסף עם הכנסות שיא לחברה. שיא הושג גם ברווח הגולמי, בEBITDA וברווח הנקי".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משקיע 30/05/2012 10:26
    הגב לתגובה זו
    חברה מצויינת שמשתמשת באסטרטגיה שהצמיחה את טבע לפני עשור ושניים
מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמסחר בזמן אמת – קרדיט: AI

מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?

מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון



מנדי הניג |

משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות. 

בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע,  ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.

מדד הפחד כמנבא תשואות

במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.

הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.

פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה - מניות הארביטראז', ארית, תקציב ואג"ח

על הטעויות הגדולות של משקיעים ואיך להימנע מהן

מערכת ביזפורטל |

מחקרים מהשנים האחרונות תומכים במחקרי עבר ומייצרים למשקיעים יכולת להבין את הטעויות הגדולות שלהם. הבנה של דפוסי פעולה שגויים יעזרו לכם לייצר תשואה טובה לאורך זמן. צריך להבין איפה "המלכודות" וצריך משמעת - מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?


אחרי נפילה של 20% בארית, מעניין יהיה לראות אם העצירה  תיבלם. הנפילה מיוחסת לכוונה להנפיק את רשף הבת של ארית. זו הנפקה שנתפסת כמוזרה - היא משמרת את המכשיר הבעייתי שנקרא - חברות החזקה. למה להנפיק את רשף הבת שהיא בעצם 98% מהפעילות של ארית. למה שתי חברות? זו טכניקה לבצר את השליטה בחברת ההחזקות. צבי לוי מחזיק 46%, ואם היה מנפיק בארית החזקתו היתה מדלדלת ל-36%, ואולי מדובר על ויתור שליטה. הוא מעדיף להנפיק את החברה מתחת, ולהישאר עם 46^ בארית שתחזיק 80% ברשף.

אבל, זה רק חלק קטן מההסבר לנפילה. ההסבר המרכזי הוא שכאשר בעל שליטה מוכר ומממש בכמת כזו (גם הצעת מכר וגם הנפקה) זה מסוכן לבעלי המניות. בעל השליטה יודע מתי למכור יותר מכולם. ארית הצליחה בשנה האחרונה לזנק לשווי של 5 מיליארד שקל (לפני הנפילה), כשהיא מייצרת רווחים מרשימים, אבל הרווחים האלו בשיעורי הרווחיות האלו לא יכולים להחזיק הרבה זמן. הצגנו את הנתונים בשבוע שעבר, יכולים להרחיב: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהמספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים. ורק נדגיש כי למרות הסיכון, צפוי שהרווחים ימשיכו להיות חזקים בטווח הקרוב. 


המניות הדואליות חוזרות בעלייה קלה. פער חיובי של 0.1% בלבד. הנה רשימת המניות הדואליות הגדולות ופערי הארביטראז' (הקליקו לרשימה המלאה):