דוחות

הכנסות פרוטרום עלו ב-25% בזכות הרכישות, יציבות בשורה התחתונה

יצרנית הטעמים סגרה את הרבעון עם עלייה של 25% במכירות ל-151.2 מיליון דולר. הוצאות מימון גבוהות הובילו לשיפור קל בלבד ברווחיות - 13.5 מיליון דולר
תומר קורנפלד | (1)

חברת פרוטרום פרסמה הבוקר (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. פרוטרום עוסקת בייצור ושיווק של טעמים וריחות המשמשים לייצור מזון, משקאות ותמציות טעם וריח. לחברה 30,000 מוצרים ליותר מ-14,000 לקוחות ביותר מ-130 מדינות ומעסיקה 2,100 עובדים ברחבי העולם.

את הרבעון הראשון של השנה סגרה החברה עם הכנסות של 151.2 מיליון דולר, שיא רבעוני. מדובר בגידול של 25% ביחס לרבעון המקביל. שינויים בשער החליפין גרעו כ-2.6% מסך המכירות ובנטרולם הייתה משיגה החברה צמיחה של 27.5%. עיקר הצמיחה בהכנסות מיוחסת לרכישות שביצעה החברה ברבעון שתרמו כ-31.4 מיליון דולר שלא היו קיימות ברבעון המקביל.

פעילותה של החברה מושפעת ממחירי חומרי הגלם, אשר משפיעים גם על השורה העליונה וגם על הרווחיות. בחברה מציינים שברבעון הראשון המשיכה התמתנות המגמה העולמית של העלייה במחירי חומרי הגלם ואף החלו ירידות מחירים.

למרות העלייה הנאה בהכנסות, הצמיחה לא חלחלה אל השורה התחתונה. הרווח התפעולי של החברה גדל מ-16.6 מיליון דולר ל-17.8 מיליון דולר. על התוצאות הכבידו הוצאות מימון של 920 אלף דולר, זאת לעומת הכנסות מימון של 870 אלף דולר ברבעון המקביל כך שבסיכומו של הרבעון, הרווחיות נותרה יציבה.

פרוטרום סגרה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח של 13.4 מיליון דולר, עלייה קלה ביותר ביחס לרבעון המקביל. אז הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-13.1 מיליון דולר.

ברבעון שחלף ייצרה החברה 17.7 מיליון דולר מפעילות שוטפת, רכשה פעילויות ב-63.6 מיליון דולר. עיקר הרכישות בוצעו באמצעות לקיחת הלוואות בנקאיות שהעלו מעט את רמת המינוף של החברה. במקביל, פרעה החברה התחייבויות לזמן ארוך בהיקף של כ-12 מיליון דולר.

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, סיכם ואמר כי "גם הרבעון המשכנו ליישם בהצלחה את אסטרטגית הצמיחה המהירה שלנו, המשלבת צמיחה פנימית עם רכישות ורשמנו רבעון נוסף עם הכנסות שיא לחברה. שיא הושג גם ברווח הגולמי, בEBITDA וברווח הנקי".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משקיע 30/05/2012 10:26
    הגב לתגובה זו
    חברה מצויינת שמשתמשת באסטרטגיה שהצמיחה את טבע לפני עשור ושניים
צחי אבו
צילום: ארי נדלן
ראיון

צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"

על רקע הדוחות ותוכניות ההרחבה של ארי נדל״ן באילת ובאשדוד, בתוספת המו״מ לרכישת שטחי מסחר בגבעת שאול, החברה מציגה אסטרטגיה של השבחה מאסיבית וקידום של הרחבת זכויות בנכסיה;"תפיסה שמחברת בין נדל״ן מניב לבין ייזום אקטיבי לאורך זמן״

צלי אהרון |

ארי נדל״ן ארי נדלן -0.51%  , העוסקת בנדל"ן מניב מסחרי וקניונים בישראל ובחו"ל,מציגה את דוחותיה לרבעון עם NOI מאוחד שעומד על כ-24 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל, בעוד ה-FFO עלה לכ-13 מיליון שקל, גידול של כ-18%. שיעורי התפוסה בנכסים המרכזיים נותרו גבוהים, סביב 96% בישראל וכ-99% בקניון My Mall בלימסול לאחר הרחבה. מנגד, הוצאות המימון עלו לכ-18 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל הנפקת סדרת אג״ח חדשה שהגדילה את היקף החוב הפיננסי. 

נראה כי החברה מפנה חלק גדול מהדגש לאסטרטגיית ההשבחה שלה: הרחבת סטאר אילת, קידום התכנית הגדולה בסטאר אשדוד והתקדמות בפרויקט תחנת הכוח שמוערך בהיקף של כ-362 מיליון שקל. בנוסף, לאחר מועד הדוח השלימה החברה גיוס הון וחוב בהיקף כולל של כ-208 מיליון שקל, גם באמצעות הנפקת מניות וגם בהרחבת אג״ח - מה שהביא את בית ההשקעות מיטב להפוך לבעל עניין. בשבועות האחרונים קידמה החברה שתי תוכניות תכנוניות מהותיות: הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית ההרחבה במתחם סטאר אילת, הכוללת תוספת של שני מגדלים חדשים בהיקף של כ-80 אלף מ"ר, ובמקביל ביקשה לבצע תיקונים בתוכנית המקיפה במתחם סטאר אשדוד - תוכנית שאמורה להוסיף 2,000 דירות וכ-110 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה.

כמו כן, ארי נדל״ן מנהלת מו״מ לרכישת שטחי מסחר בהיקף של 15 אלף מ"ר ו-300 חניות בירושלים, במהלך שמטרתו לחזק את פורטפוליו הנכסים המניבים באזורים צפופים ומבוקשים. המהלך מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטי השבחה שמקדמת החברה בארץ ובעולם , מהרחבת קניון MYMALL ועד לקידום תוספת זכויות במתחמי מסחר ודיור בנהריה ובנתניה.

המנכ"ל ובעל השליטה צחי אבו מסכם זאת כך: ״אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית. כל נכס אצלנו עובר השבחה״. לדבריו, החברה שואפת לייצר תמהיל ייחודי בין נכסים מניבים לבין תוספת זכויות משמעותית בכל נכס ונכס. נראה שהתפיסה הזו באה לידי ביטוי כמעט בכל הנכסים של החברה.

בראיון לביזפורטל מסביר אבו כיצד כל אחד ממהלכי החברה משתלב עם אסטרטגיית הליבה, מדוע היזמות היא חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי, ומה עומד על הפרק בשנה הקרובה:

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבנקים ירדו 1.7% על רקע כוונת הרגולטור למסות רווחים עודפים; המדדים המובילים איבדו כ-1%

בשונה מהמגמה מעבר לים ולאחר מגמה חיובית בשעות הראשונות של היום ברקע דוחות אנבידיה, המדדים במגמה שלילית שניתן לייחסה גם להפרת הסכם הפסקת האש בעזה וההתקפות בלבנון; מזרחי טפחות איבד 2.8%, הראל 2.6%, נייס 3.2%
מערכת ביזפורטל |

היום האחרון לשבוע המסחר נפתח אומנם במגמה חיובית, אך סגר בירידות שהבנקים הובילו. מדד הבנקים איבד 1.7%, מדד הביטוח ירד ב-1.8%. מזרחי טפחות בלטה בירידה של 2.8%, הראל ב-2.6%, נייס המשיכה לרדת ואיבדה 3.2%. 


במקביל הדולר נחלש ושערו הרציף נסחר ברמת 3.25 שקלים לעמוד שער הדולר הרציף


על בד על בד 15.99%  - ביום מצוין. המניה זינקה 16% על רקע תוצאות טובות. הכנסות הקבוצה עלו לכ־460 מיליון שקל, גידול של 2% לעומת הרבעון המקביל, עם צמיחה אורגנית של כ-6%; הרווח הנקי קפץ ל־18.2 מיליון שקל; הצמיחה הושגה למרות העלייה במחירי חומרי הגלם, תנודתיות במטבעות והמכסים בארה"ב עלבד מזנקת לאור צמיחה אורגנית של 6%  


אלוט  אלוט 11.25%   זינקה ב-11%. החברה שמספקת פתרונות סייבר ו-Network Intelligence לספקיות תקשורת וארגונים, מדווחת על רבעון שלישי חזק והמניה מגיבה בזינוק. ההכנסות הסתכמו ב-26.4 מיליון דולר לעומת ציפיות של 25.67 מיליון דולר, עלייה של 14% משנה קודמת, כששירותי ה-SECaaS ממשיכים להתרחב ומהווים כבר 28% מהמחזור. הרווח המתואם למניה הגיע ל-0.10 דולר, יותר מכפול מהצפי שעמד על 0.04 דולר. ה-ARR של תחום ה-SECaaS הגיע ל־27.6 מיליון דולר צמיחה שנתית של 60%. ברמה החשבונאית Allot עוברת לרווח תפעולי של 2.2 מיליון דולר אחרי הפסד בשנה שעברה, והרווח התפעולי המתואם עלה ל-3.7 מיליון דולר לעומת 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה מציגה גם תזרים חיובי של 4 מיליון דולר ומסיימת את הרבעון עם 81 מיליון דולר בקופה. להרחבה: אלוט מעלה תחזיות ומסבירה זינוק של פי 7 בשנה וחצי; המניה מגיבה בחיוב





אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה.