הכנסות פרוטרום עלו ב-25% בזכות הרכישות, יציבות בשורה התחתונה
חברת פרוטרום פרסמה הבוקר (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. פרוטרום עוסקת בייצור ושיווק של טעמים וריחות המשמשים לייצור מזון, משקאות ותמציות טעם וריח. לחברה 30,000 מוצרים ליותר מ-14,000 לקוחות ביותר מ-130 מדינות ומעסיקה 2,100 עובדים ברחבי העולם.
את הרבעון הראשון של השנה סגרה החברה עם הכנסות של 151.2 מיליון דולר, שיא רבעוני. מדובר בגידול של 25% ביחס לרבעון המקביל. שינויים בשער החליפין גרעו כ-2.6% מסך המכירות ובנטרולם הייתה משיגה החברה צמיחה של 27.5%. עיקר הצמיחה בהכנסות מיוחסת לרכישות שביצעה החברה ברבעון שתרמו כ-31.4 מיליון דולר שלא היו קיימות ברבעון המקביל.
פעילותה של החברה מושפעת ממחירי חומרי הגלם, אשר משפיעים גם על השורה העליונה וגם על הרווחיות. בחברה מציינים שברבעון הראשון המשיכה התמתנות המגמה העולמית של העלייה במחירי חומרי הגלם ואף החלו ירידות מחירים.
למרות העלייה הנאה בהכנסות, הצמיחה לא חלחלה אל השורה התחתונה. הרווח התפעולי של החברה גדל מ-16.6 מיליון דולר ל-17.8 מיליון דולר. על התוצאות הכבידו הוצאות מימון של 920 אלף דולר, זאת לעומת הכנסות מימון של 870 אלף דולר ברבעון המקביל כך שבסיכומו של הרבעון, הרווחיות נותרה יציבה.
פרוטרום סגרה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח של 13.4 מיליון דולר, עלייה קלה ביותר ביחס לרבעון המקביל. אז הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-13.1 מיליון דולר.
ברבעון שחלף ייצרה החברה 17.7 מיליון דולר מפעילות שוטפת, רכשה פעילויות ב-63.6 מיליון דולר. עיקר הרכישות בוצעו באמצעות לקיחת הלוואות בנקאיות שהעלו מעט את רמת המינוף של החברה. במקביל, פרעה החברה התחייבויות לזמן ארוך בהיקף של כ-12 מיליון דולר.
אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, סיכם ואמר כי "גם הרבעון המשכנו ליישם בהצלחה את אסטרטגית הצמיחה המהירה שלנו, המשלבת צמיחה פנימית עם רכישות ורשמנו רבעון נוסף עם הכנסות שיא לחברה. שיא הושג גם ברווח הגולמי, בEBITDA וברווח הנקי".
- 1.משקיע 30/05/2012 10:26הגב לתגובה זוחברה מצויינת שמשתמשת באסטרטגיה שהצמיחה את טבע לפני עשור ושניים