הכנסות פרוטרום עלו ב-25% בזכות הרכישות, יציבות בשורה התחתונה
חברת פרוטרום פרסמה הבוקר (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. פרוטרום עוסקת בייצור ושיווק של טעמים וריחות המשמשים לייצור מזון, משקאות ותמציות טעם וריח. לחברה 30,000 מוצרים ליותר מ-14,000 לקוחות ביותר מ-130 מדינות ומעסיקה 2,100 עובדים ברחבי העולם.
את הרבעון הראשון של השנה סגרה החברה עם הכנסות של 151.2 מיליון דולר, שיא רבעוני. מדובר בגידול של 25% ביחס לרבעון המקביל. שינויים בשער החליפין גרעו כ-2.6% מסך המכירות ובנטרולם הייתה משיגה החברה צמיחה של 27.5%. עיקר הצמיחה בהכנסות מיוחסת לרכישות שביצעה החברה ברבעון שתרמו כ-31.4 מיליון דולר שלא היו קיימות ברבעון המקביל.
פעילותה של החברה מושפעת ממחירי חומרי הגלם, אשר משפיעים גם על השורה העליונה וגם על הרווחיות. בחברה מציינים שברבעון הראשון המשיכה התמתנות המגמה העולמית של העלייה במחירי חומרי הגלם ואף החלו ירידות מחירים.
למרות העלייה הנאה בהכנסות, הצמיחה לא חלחלה אל השורה התחתונה. הרווח התפעולי של החברה גדל מ-16.6 מיליון דולר ל-17.8 מיליון דולר. על התוצאות הכבידו הוצאות מימון של 920 אלף דולר, זאת לעומת הכנסות מימון של 870 אלף דולר ברבעון המקביל כך שבסיכומו של הרבעון, הרווחיות נותרה יציבה.
פרוטרום סגרה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח של 13.4 מיליון דולר, עלייה קלה ביותר ביחס לרבעון המקביל. אז הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-13.1 מיליון דולר.
ברבעון שחלף ייצרה החברה 17.7 מיליון דולר מפעילות שוטפת, רכשה פעילויות ב-63.6 מיליון דולר. עיקר הרכישות בוצעו באמצעות לקיחת הלוואות בנקאיות שהעלו מעט את רמת המינוף של החברה. במקביל, פרעה החברה התחייבויות לזמן ארוך בהיקף של כ-12 מיליון דולר.
אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, סיכם ואמר כי "גם הרבעון המשכנו ליישם בהצלחה את אסטרטגית הצמיחה המהירה שלנו, המשלבת צמיחה פנימית עם רכישות ורשמנו רבעון נוסף עם הכנסות שיא לחברה. שיא הושג גם ברווח הגולמי, בEBITDA וברווח הנקי".
- 1.משקיע 30/05/2012 10:26הגב לתגובה זוחברה מצויינת שמשתמשת באסטרטגיה שהצמיחה את טבע לפני עשור ושניים

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
