
גולף: צמיחה של 9% במכירות, הרווח הנקי נחתך ב-21% ל-8.6 מיליון שקל
הרווח התפעולי השוטף גדל ב-15% והחברה מכריזה על דיבידנד של 10 מיליון שקל; הקבוצה הודיעה על רכישת JUMP & ONOT לאחרונה
קבוצת גולף גולף 4.8% מסכמת את תוצאות הרבעון השלישי עם צמיחה של כ-9% במכירות ל-216.6 מיליון שקל ועלייה של כ-15% ברווח התפעולי השוטף שהגיע ל-13.3 מיליון שקל, אבל לצד זאת ירידה ברווח הנקי ל-8.6 מיליון שקל בעקבות גידול בהוצאות המימון כמו גם היעדר הכנסות חד-פעמיות (פיצויים מהמדינה על המלחמה) שנרשמו אשתקד. גולף מציגה המשך התרחבות בפעילות הליבה - אופנת ההלבשה ואופנת הבית ומדווחת על גידול בפריסת הסניפים ל-328 חנויות ברחבי הארץ.
זמן קצר לפני פרסום הדוחות הודיעה גולף על צעד אסטרטגי - רכישת רשת האופנה לנשים JUMP & ONOT מבעל השליטה יואב שמע. במסגרת מזכר ההבנות שנחתם צפויה גולף לבצע איחוד תפעולי בין פעילות הרשת לבין המרלו״ג החדש בקיסריה ולשלב את עובדי המטה, במהלך שנועד לחסוך לרשת הנרכשת עלויות לוגיסטיות של כ-150 אלף שקל בחודש ולצרף לקבוצה כ-260 עובדים, מתוכם כ-30 עובדי מטה - גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל
גם המניה של הקבוצה במגמת עלייה בזמן האחרון. מתחילת השנה טיפסה בכ-27%, וב-12 החודשים האחרונים בכ-28%, ונסחרת בשווי השוק של כ-324 מיליון שקל.
עיקרי התוצאות
מכירות גולף ברבעון השלישי הגיעו לכ-216.6 מיליון שקל, עלייה של כ-9% לעומת התקופה המקבילה, והמשך התרחבות בפעילות הליבה של הקבוצה בתחומי אופנת ההלבשה ואופנת הבית. הרווח הגולמי עלה במקביל לכ-134.5 מיליון שקל לעומת 123.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, ושיעור הרווחיות נותר יציב ברמה של 62.1%, לאחר שבחברה מציינים כי הירידה בשער הדולר קיזזה חלק מההשפעה של גידול בהנחות. הרווח התפעולי השוטף עלה ל-13.3 מיליון שקל לעומת 11.6 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בזכות שיפור במיצוב הקטגוריות ובשילוב עונתי מוצלח של מוצרי אופנה לבית וללבוש.
לצד השיפור התפעולי, הרווח הנקי דווקא נחלש והסתכם ב-8.6 מיליון שקל לעומת 11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הירידה נובעת מעלייה משמעותית בהוצאות המימון, שקפצו מ-5.9 מיליון שקל ל-8.6 מיליון שקל, בעקבות המעבר לפעילות מלאה במרכז הלוגיסטי החדש בקיסריה והוצאות הריבית הכרוכות בו. בנוסף, ברבעון המקביל הכירה גולף במענקי מדינה הקשורים למלחמת חרבות ברזל, בעוד שהכנסות חד-פעמיות אלה אינן נכללות ברבעון הנוכחי. כתוצאה מכך, הוצאות המימון הגבוהות בשילוב ירידה בסעיף הכנסות אחרות יצרו שחיקה ברווחיות השורה התחתונה. החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד של כ-10 מיליון שקל על בסיס תוצאות הרבעון.
- גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות גולף בכ-668.6 מיליון שקל לעומת 619.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של כ-7.9%. הרווח הגולמי עלה לכ-406.3 מיליון שקל לעומת 382.8 מיליון שקל, עלייה של כ-6.1%, והמשך מגמת התרחבות בכלל תחומי הפעילות. עם זאת, הרווח התפעולי השוטף ירד ל-46.7 מיליון שקל לעומת 52.7 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל עלייה בהוצאות מכירה ושיווק ובהוצאות הנהלה וכלליות. הרווח הנקי לתקופת תשעת החודשים ירד ל-20.4 מיליון שקל לעומת 43.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה - ירידה של כ-53% - כאשר גם כאן בולטת ההשפעה המצטברת של הוצאות המימון הגבוהות והיעדר ההכנסות החד-פעמיות שאפיינו את השנה שעברה.
בתחום אופנת ההלבשה עוסקת גולף בעיצוב, פיתוח ושיווק של מוצרי לבוש, הנעלה ואביזרים משלימים באמצעות רשתות גולף, פולגת ואינטימה, לצד פעילות אונליין של גולף, עדיקה ואינטימה, וחנויות העודפים Outlet Golf. נכון לסוף הרבעון השלישי מפעילה החברה 184 חנויות בתחום זה, לאחר שנפתחו 21 חנויות ונסגרו שבע במהלך התקופה. בתחום אופנת הבית פועלת גולף באמצעות הרשתות Golf & Co, Kitan ו-Golf Kids, ומשווקת מגוון מוצרים לבית, כולל טקסטיל, כלי מטבח, ריהוט, מוצרי אמבט ומוצרי תינוקות. בתחום זה מפעילה החברה 144 חנויות, לאחר פתיחת 21 חנויות וסגירת שמונה חנויות בתקופת הדוח. בסך הכול מפעילה הקבוצה 328 סניפים ברחבי הארץ, לעומת 299 סניפים ברבעון המקביל ו-301 סניפים בסוף 2024, מה שמעיד על המשך התרחבות אורגנית לצד המיזוגים והרכישות שבוצעו השנה.
- אלדו דחפה את הכנסות בריל, אבל בסיכום מצטבר בריל הפסידה 2.9 מיליון שקל
- גולף מזנקת 6%, תאת ב-4%; פריון מאבדת 4.6% - יציבות במדדים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
בפילוח המגזרי המגמה מעורבת. בתחום אופנת ההלבשה עלו המכירות ל-98.1 מיליון שקל לעומת 88.7 מיליון שקל אשתקד, בעוד הרווח המגזרי ירד ל-5.2 מיליון שקל לעומת 6.8 מיליון שקל. בתחום אופנת הבית גדלו המכירות ל-118.4 מיליון שקל לעומת 110.1 מיליון שקל אשתקד, והרווח המגזרי עלה ל-10.5 מיליון שקל לעומת 8.9 מיליון שקל. נתון החנויות הזהות מצביע על עלייה בפדיון למ״ר ל-1,228 שקל לעומת 1,172 שקל - גידול של כ-4.7%, המשקף ביקוש יציב לאורך הרבעון.
אייל גרינברג, מנכ״ל קבוצת גולף ומנהל העסקים הראשי, אמר עם פרסום הדוחות כי "אנו מסכמים את הרבעון השלישי לשנת 2025 עם צמיחה בהכנסות, ברווח הגולמי וברווח התפעולי השוטף, וזאת בזכות העלייה המתמשכת בביקוש למוצרי החברה. אנו מסתכלים קדימה ופועלים להרחבת פעילות הפורטפוליו שלנו, ולפיתוח הצעות הערך של החברה לכלל לקוחותיה. במהלך הרבעון השלישי חתמנו על הסכם לקבלת זיכיון בלעדי להפעלת החנויות ואתר האינטרנט של רשת סבון בישראל ואנו פועלים להשלמת העסקה בתקופה הקרובה. כמו-כן, חתמנו באחרונה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת רשתות האופנה לנשים עונות ו-ג'אמפ, בתמורה לסכום שאינו מהותי לחברה. קידום פעילות זו משקפת את כוונת הקבוצה להרחיב ולגוון את פעילותה בתחומים סינרגטיים ומשלימים לפעילותה הנוכחית. במקביל, אנו ממשיכים בתהליכי התייעלות, הכוללים, בין היתר, את הקמת המרלו"ג החדש בקיסריה והטמעת כלים אוטומטיים לייעול ושדרוג העבודה בו. במסגרת זו, התחלנו בהפעלה ניסיונית של ממיינת חדשה אשר הותקנה לאחרונה במרלו"ג."
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאימנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״
שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח
דלתות״
בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר -4.32% לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.
יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?
וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד?
אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״ - ״פותח לי דלתות״
- הציוץ שהקפיץ את בלייד ריינג׳ר ב-10%
- בלייד ריינג'ר: מוכרת את פעילות התוכנה לחברה קטנה בנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגגולף מזנקת 6%, תאת ב-4%; פריון מאבדת 4.6% - יציבות במדדים
הבורסה פותחת את יום המסחר האחרון לשבוע במגמה יציבה כאשר ת"א 35 מוסיף 0.2% ות"א 90 יציב על שערי הפתיחה בשלב זה.
בהסתכלות ענפית - מדד הבנקים מוסיף 0.1% בעוד ת"א ביטוח מטפס 0.7%
ת"א נדל"ן נסחר בעליה של 0.2%, ת"א נפט וגז מוסיף 0.1%.
השקל ממשיך בהתבססות שלו מתחת ל-3.2 כששער הדולר הרציף דולר שקל רציף -0.18% נחלש מולו ב-0.2% ונע על 3.192 לעמוד שער הדולר.
מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, הסערות סביב הרפורמה המשפטית והשפעות המצב הביטחוני-המלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה. לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שצירפו בבנק (בתוך הכתבה) אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים - ״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״
ועוד בהסתכלות מאקרו, מחר ב-14:00 יפורסם מדד המחירים לצרכן. המדד הזה מגיע אחרי חודשים של אי ודאות, נראה שהמשק הישראלי חוזר לשגרה. הפסקת האש שנכנסה לתוקף מוקדם מהצפוי והחזיקה מעמד למרות החששות, מסירה בהדרגה את אחד המשתנים המרכזיים שעיכבו את בנק ישראל מלהתחיל בתהליך הורדת הריבית. הציפיות למדד אוקטובר מתכנסות סביב עלייה של 0.5%, שתשמור את האינפלציה השנתית קרוב ל-2.5%, בתוך טווח היעד של בנק ישראל. הקונצנזוס בשוק עומד על עלייה של 0.5%, כאשר בהראל מעריכים עלייה של 0.5%, במזרחי טפחות 0.4%, ובמיטב 0.6%. לאחר שהמדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, שעמדו על ירידה של 0.3% בלבד. מדובר בקצב שמתאים לסביבה אינפלציונית יציבה יחסית - האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
מחירי הנפט ירדו - איך זה ישפיע על שותפויות הנפג והגז? חברת שברון ששותפה במאגרי הגז לוויתן ותמר, מעריכה כי שוק האנרגיה
העולמי נכנס לתקופה של שינויים עמוקים, בעיקר על רקע הגידול הצפוי בהיצע מצד מדינות אופ"ק ובעלות בריתן. לדברי מנכ"ל החברה, מייק וורת', בראיון לבלומברג, מחירי הנפט צפויים להיות תחת לחץ משמעותי בשנה הבאה, כאשר ספקיות נפט גדולות שביצעו קיצוצי תפוקה בשנים האחרונות צפויות להזרים מחדש לשוק כמויות ניכרות של נפט, בעיקר ערב הסעודית ואיחוד האמירויות - לידיעת
המשקיעים בשותפויות הגז - שברון צופה ירידת מחירים לקראת סוף העשור
- ״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״
- גילת זינקה 8.4%, אנלייט ב-6.9%; חברה לישראל איבדה 5.4% - נעילה חיובית בבורסה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיבלנו הבוקר במקביל את דוחות גולף גולף 4.8% ובריל בריל -1.44% , וזה נותן לנו תמונה מעניינת איך שני שחקנים מקבלים פחות או יותר את אותם "קלפים", אותם תנאי שוק אבל מייצרים תוצאות שונות. יש עונתיות גבוהה בענף האופנה - הרבעון השני והרבעון הרביעי נחשבים לחזקים יותר בזכות השקות של קולקציות האביב–קיץ והחורף, וגם קניות לחגים, אירועי נובמבר ו"הבלאק פריידי". לעומת זאת הרבעון הראשון והשלישי מושפעים ממבצעי סוף-עונה הם אולי מגדילים את הפדיון אבל זה מלווה בשחיקה ברווחיות. מה שיוצר את ההבדלים זה כמו תמיד האיכות של הניהול, מבנה ההון וגם שליטה במותגים חזקים.
