גולף אנד קו, בני ברק
צילום: שי אפשטיין
דוחות

גולף: צמיחה של 9% במכירות, הרווח הנקי נחתך ב-21% ל-8.6 מיליון שקל

הרווח התפעולי השוטף גדל ב-15% והחברה מכריזה על דיבידנד של 10 מיליון שקל; הקבוצה הודיעה על רכישת JUMP & ONOT לאחרונה 

מנדי הניג |

קבוצת גולף גולף 0%   מסכמת את תוצאות הרבעון השלישי עם צמיחה של כ-9% במכירות ל-216.6 מיליון שקל ועלייה של כ-15% ברווח התפעולי השוטף שהגיע ל-13.3 מיליון שקל, אבל לצד זאת ירידה ברווח הנקי ל-8.6 מיליון שקל בעקבות גידול בהוצאות המימון כמו גם היעדר הכנסות חד-פעמיות (פיצויים מהמדינה על המלחמה) שנרשמו אשתקד. גולף מציגה המשך התרחבות בפעילות הליבה - אופנת ההלבשה ואופנת הבית ומדווחת על גידול בפריסת הסניפים ל-328 חנויות ברחבי הארץ.

זמן קצר לפני פרסום הדוחות הודיעה גולף על צעד אסטרטגי - רכישת רשת האופנה לנשים JUMP & ONOT מבעל השליטה יואב שמע. במסגרת מזכר ההבנות שנחתם צפויה גולף לבצע איחוד תפעולי בין פעילות הרשת לבין המרלו״ג החדש בקיסריה ולשלב את עובדי המטה, במהלך שנועד לחסוך לרשת הנרכשת עלויות לוגיסטיות של כ-150 אלף שקל בחודש ולצרף לקבוצה כ-260 עובדים, מתוכם כ-30 עובדי מטה - גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל

גם המניה של הקבוצה במגמת עלייה בזמן האחרון. מתחילת השנה טיפסה בכ-27%, וב-12 החודשים האחרונים בכ-28%, ונסחרת בשווי השוק של כ-324 מיליון שקל.

עיקרי התוצאות

מכירות גולף ברבעון השלישי הגיעו לכ-216.6 מיליון שקל, עלייה של כ-9% לעומת התקופה המקבילה, והמשך התרחבות בפעילות הליבה של הקבוצה בתחומי אופנת ההלבשה ואופנת הבית. הרווח הגולמי עלה במקביל לכ-134.5 מיליון שקל לעומת 123.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, ושיעור הרווחיות נותר יציב ברמה של 62.1%, לאחר שבחברה מציינים כי הירידה בשער הדולר קיזזה חלק מההשפעה של גידול בהנחות. הרווח התפעולי השוטף עלה ל-13.3 מיליון שקל לעומת 11.6 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בזכות שיפור במיצוב הקטגוריות ובשילוב עונתי מוצלח של מוצרי אופנה לבית וללבוש.

לצד השיפור התפעולי, הרווח הנקי דווקא נחלש והסתכם ב-8.6 מיליון שקל לעומת 11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הירידה נובעת מעלייה משמעותית בהוצאות המימון, שקפצו מ-5.9 מיליון שקל ל-8.6 מיליון שקל, בעקבות המעבר לפעילות מלאה במרכז הלוגיסטי החדש בקיסריה והוצאות הריבית הכרוכות בו. בנוסף, ברבעון המקביל הכירה גולף במענקי מדינה הקשורים למלחמת חרבות ברזל, בעוד שהכנסות חד-פעמיות אלה אינן נכללות ברבעון הנוכחי. כתוצאה מכך, הוצאות המימון הגבוהות בשילוב ירידה בסעיף הכנסות אחרות יצרו שחיקה ברווחיות השורה התחתונה. החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד של כ-10 מיליון שקל על בסיס תוצאות הרבעון.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות גולף בכ-668.6 מיליון שקל לעומת 619.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של כ-7.9%. הרווח הגולמי עלה לכ-406.3 מיליון שקל לעומת 382.8 מיליון שקל, עלייה של כ-6.1%, והמשך מגמת התרחבות בכלל תחומי הפעילות. עם זאת, הרווח התפעולי השוטף ירד ל-46.7 מיליון שקל לעומת 52.7 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל עלייה בהוצאות מכירה ושיווק ובהוצאות הנהלה וכלליות. הרווח הנקי לתקופת תשעת החודשים ירד ל-20.4 מיליון שקל לעומת 43.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה - ירידה של כ-53% - כאשר גם כאן בולטת ההשפעה המצטברת של הוצאות המימון הגבוהות והיעדר ההכנסות החד-פעמיות שאפיינו את השנה שעברה.




בתחום אופנת ההלבשה עוסקת גולף בעיצוב, פיתוח ושיווק של מוצרי לבוש, הנעלה ואביזרים משלימים באמצעות רשתות גולף, פולגת ואינטימה, לצד פעילות אונליין של גולף, עדיקה ואינטימה, וחנויות העודפים Outlet Golf. נכון לסוף הרבעון השלישי מפעילה החברה 184 חנויות בתחום זה, לאחר שנפתחו 21 חנויות ונסגרו שבע במהלך התקופה. בתחום אופנת הבית פועלת גולף באמצעות הרשתות Golf & Co, Kitan ו-Golf Kids, ומשווקת מגוון מוצרים לבית, כולל טקסטיל, כלי מטבח, ריהוט, מוצרי אמבט ומוצרי תינוקות. בתחום זה מפעילה החברה 144 חנויות, לאחר פתיחת 21 חנויות וסגירת שמונה חנויות בתקופת הדוח. בסך הכול מפעילה הקבוצה 328 סניפים ברחבי הארץ, לעומת 299 סניפים ברבעון המקביל ו-301 סניפים בסוף 2024, מה שמעיד על המשך התרחבות אורגנית לצד המיזוגים והרכישות שבוצעו השנה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בפילוח המגזרי המגמה מעורבת. בתחום אופנת ההלבשה עלו המכירות ל-98.1 מיליון שקל לעומת 88.7 מיליון שקל אשתקד, בעוד הרווח המגזרי ירד ל-5.2 מיליון שקל לעומת 6.8 מיליון שקל. בתחום אופנת הבית גדלו המכירות ל-118.4 מיליון שקל לעומת 110.1 מיליון שקל אשתקד, והרווח המגזרי עלה ל-10.5 מיליון שקל לעומת 8.9 מיליון שקל. נתון החנויות הזהות מצביע על עלייה בפדיון למ״ר ל-1,228 שקל לעומת 1,172 שקל - גידול של כ-4.7%, המשקף ביקוש יציב לאורך הרבעון.


אייל גרינברג, מנכ״ל קבוצת גולף ומנהל העסקים הראשי, אמר עם פרסום הדוחות כי "אנו מסכמים את הרבעון השלישי לשנת 2025 עם צמיחה בהכנסות, ברווח הגולמי וברווח התפעולי השוטף, וזאת בזכות העלייה המתמשכת בביקוש למוצרי החברה. אנו מסתכלים קדימה ופועלים להרחבת פעילות הפורטפוליו שלנו, ולפיתוח הצעות הערך של החברה לכלל לקוחותיה. במהלך הרבעון השלישי חתמנו על הסכם לקבלת זיכיון בלעדי להפעלת החנויות ואתר האינטרנט של רשת סבון בישראל ואנו פועלים להשלמת העסקה בתקופה הקרובה. כמו-כן, חתמנו באחרונה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת רשתות האופנה לנשים עונות ו-ג'אמפ, בתמורה לסכום שאינו מהותי לחברה. קידום פעילות זו משקפת את כוונת הקבוצה להרחיב ולגוון את פעילותה בתחומים סינרגטיים ומשלימים לפעילותה הנוכחית. במקביל, אנו ממשיכים בתהליכי התייעלות, הכוללים, בין היתר, את הקמת המרלו"ג החדש בקיסריה והטמעת כלים אוטומטיים לייעול ושדרוג העבודה בו. במסגרת זו, התחלנו בהפעלה ניסיונית של ממיינת חדשה אשר הותקנה לאחרונה במרלו"ג."



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?

המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - מי באמת צודק? הנה התשובה  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה תחזית

אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהן לא הכו את השוק. השוק היכה אותן. בעיה שלישית, קטנה יותר, היא שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות"  ולא ילכו על מניות קטנות. 

אלו הם כללי המשחק שלהם. ואגב, מה שיותר מאכזב שהם לא רק בינוניים במה שהם אומרים בתקשורת, הם בינוניים בתשואות - אתם אולי מאוד מרוצים כי התשואות בשמיים, אבל האמת היא שביחס לבנצ'מרק, מעטים הצליחו להכות את השוק. כשאתם רואים תשואות של 20%, 22% בקרן השתלמות המנייתית, השאלה היא מה עשה השוק - והוא עשה יותר. גם בהשוואה למסלולים מעורבים השוק עושה יותר. הם מנהלים אקטיביים שאמורים לייצר תשואה טובה, וזה לא כך - במסלול כללי שמחולק לרוב 60% אג"ח והיתר מניות, הרווחתם כ-13-14%, אבל אם הייתם מחלקים את הכסף בין קרנות מחקות, קרנות סל על אגרות חוב ומסלולים מנייתיים הייתם מרוויחים יותר.
בסוף, היכולת של גופים מנהלים להכות את השוק, במיוחד שרוב הכסף שלהם באפיק מנייתי, במניות בחו"ל - היא קטנה, גם בגלל דמי הניהול שמורידים את התשואה שלכם. הרגולטור צריך לספק לחוסכים יכולת להשקיע בחסכונות ארוכים לפנסיה, גמל במכשירים עוקבי מדד בעלויות נמוכות. כשזה יהיה, התשואה שלכם תהיה גבוהה יותר, אבל כמובן שזה לא יהיה פשוט,  מדובר כאן בכסף גדול: דמי הניהול בכל האפיקים המנוהלים מסתכמים בעשרות מיליארדים בשנה. 

ובחזרה לתחזיות. התחזיות של המוסדיים הן תחזיות מלוטשות, יחסית בטוחות, אבל במבחן ההיסטוריה לא פוגעות. התחזיות הטובות יותר הן... שלכן. חוכמת ההמונים, ויש על זה מחקרים רבים, מצליחה לנצח. זה לא אומר שאין חשיבות למומחים, בטח שיש, אבל יש הבדל בין פרשנות-ניתוח של מומחה לעיתון-אתר ובין מה שהוא עושה בפועל. אנחנו מכירים לא מעט מנהלי השקעות שהורידו את הרף המנייתי בחודשים האחרונים בהשקעות האישיות שלהם. הם אומרים לנו שהם לא יכולים לעשות את זה בכספים שהם מנהלים כי זה לפי מחויבות תשקיפית, אבל הם חושבים שהשוק גבוה - כמעט ולא תראו את זה בתחזיות החוצה של הבית שלהם. ולכן, אנו מביאים את הסקר שלכם (הנה הסקר של שנה שעברה). בואו להצביע ולהשפיע. בסקר אתם עונים על כיוון השווקים, הנדל"ן, הדולר, וככל שהמדגם גדול יותר, כך הוא מקבל תוקף חזק יותר: 


 התחזית של גולשי ביזפורטל ל-2026




הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מניות הביטוח מאבדות 2.1% - המדדים בעליות של עד 0.5%

ירוק במדדי הדגל, אדום בפיננסים, אדום בוהק בביטוח שממשיך במומנטום השלילי מחמישי; אנחנו בעיצומו של יום ראשון האחרון שבו ייערך מסחר לפני מעבר למתכונת שני-שישי; אנרג'יקס מתממשת קלות - איך המוסדיים הרוויחו מההנפקה? ג'ין טכנולוגיות מדווחת על מו"מ עם גוף ביטחוני ישראלי ומזנקת, למה עיכוב בתשלום מפיל את חלל תקשורת?

מערכת ביזפורטל |

סנטה קלאוס התעכב השנה ועדיין לא הגיע לוול סטריט, שסיימה את השבוע שטוחה. אבל אולי דווקא לתל אביב הוא נזכר להגיע, באיחור קל. אחרי הירידות החזקות של יום חמישי, היום השווקים בהתאוששות מסוימת. אם לזקוף את זה לסנטה או להתרגשות מהעובדה שזהו היום הראשון-האחרון שבו נערך מסחר השבוע, קשה לדעת, אבל נראה שהשחקנים רוצים שנישאר עם 'טעם טוב' מהיום הזה. מדדי הדגל מטפסים. ת"א 35 מוסיף 0.6%, ת"א 90 סביב האפס עם נטייה קלה לעליות. ועדיין, לא כולם שותפים למגמה החיובית. סקטור הביטוח ממשיך במומנטום השלילי. זו לא הצניחה של 6.8% שראינו בחמישי, אבל זו ירידה של 2.4% שמקרבת את הסקטור לחיתוך מצטבר של כ-9% בעשרת ימי המסחר האחרונים.


חלל תקשורת חלל תקשורת  צונחת. החברה מודעיה על דחייה משמעותית בתשלום המקדמה (כ-1.6 מיליון דולר) מצד לקוח אסטרטגי בפרויקט ה-LEO (לוויינים נמוכי מסלול) של OneWeb. עבור חברה שנמצאת בשנים האחרונות במאבק הישרדותי ומתמודדת עם הסדרי חוב מורכבים מול מחזיקי האג"ח, כל עיכוב בתזרים המזומנים ובמימוש מנועי צמיחה חדשים מתפרש בשוק כסיכון מהותי. המשקיעים, שקיוו כי הפעילות החדשה תסייע לחברה לייצר יציבות לאחר אובדן לוויינים בעבר ושחיקה בערך נכסיה, מגיבים בחשש לכך שהסכמים מהותיים נותרים "על הנייר" בלבד, מה שמכביד עוד יותר על יכולת השירות של חובות העבר של החברה.


מניית אפקון החזקות 2.13%  זינקה בלמעלה מ-90% השנה, ואחרי שזינקה גם בשנה שעברה בכ-85% בשנתיים האחרונות היא הניבה למשקיעים כמעט 240% והיא נסחרת בשווי שוק של 1.86 מיליארד שקל, מה שעומד מאחורי הזינוק הזה הוא הפקת לקחים, גמישות והרבה מאוד יצירתיות. במשך עשורים, אפקון הייתה מזוהה עם קבלנות תשתיות מסורתית. תחת המטריה של קבוצת שלמה (שמלצר), החברה פעלה במגוון רחב של תחומים, מחשמל ובקרה ועד לבנייה קבלנית מסיבית. אבל, המודל העסקי של שנות ה-2000, שהתבסס על צמיחה דרך פרויקטי "בטון ושלד" היה בעייתי. המרווחים בתחום צרים מאוד בין 2-4%. טעות בתכנון, עיכוב קטן בלוחות זמנים וכל עליה בתשומות היו הורסים את כל הערך הכלכלי של הפרויקט. שינויים כאלה גררו בפועל את הקבוצה להפסדים תפעוליים במגזר ההנדסה האזרחית, שקיזזו את הרווחים מפעילויות הליבה האחרות. דודי הראלי מנכ"ל הקבוצה מסביר בראיון מיוחד למה זו רק תחילת הדרך: "אנחנו בונים את הקפיצה הבאה"


אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהם לא הכו את השוק. השוק היכה אותם. בעיה שלישית, קטנה יותר שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות" ולא ילכו על מניות קטנות. המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - אז מי באמת צודק ולמי אפשר להאמין (אם בכלל)? הנה התשובה: תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?


היום יהיה זה יום הראשון האחרון שבו יתבצע מסחר ומשבוע הבא נעבור לשבוע של שני עד שישי, שבוע המסחר על הדרך יקוצר גם בכשעתיים כשבשישי הבורסה תיסגר בשעה 14:00. המעבר של הבורסה בתל אביב למתכונת מסחר של שני-שישי אמנם נועד לסנכרן אותנו עם השווקים הגלובליים, אבל יש לו גם מחיר יקר, איבוד היתרון היחסי של ישראל כ'מגיבה ראשונה'. עד היום, ימי ראשון בישראל שימשו כ'סייסמוגרף' ברמה גלובלית לאירועים שהתרחשו במהלך סוף השבוע. היכולת של משקיעים מקומיים וזרים להגיב בזמן אמת, בזמן שוול סטריט ואירופה סגורות, הפכה את תל אביב לזירה אסטרטגית שמרכזת עניין וזרימת כספים ייחודית. בביטול יום ראשון, אנחנו מוותרים על הייחודיות שלנו והופכים לעוד גרורה של השוק האמריקאי, במקום להיות השוק שנותן את הטון הראשון לשבוע המסחר החדש.