מכה למפרסמים: פייסבוק תחסום גישה לפרטים על משתמשיה
פייסבוק החליטה למנוע ממפרסמים את האפשרות לקבל מידע אודות הפעולות של משתמשיה - מה שעד כה סייע מאוד למפרסמים לטרגט צרכנים פוטנציאליים ולאמוד את הצלחת הקמפיינים שלהם. מדובר במכה לא קטנה עבור המפרסמים, שכן מידע שמקורו בניידים הפרטיים של משתמשי פייסבוק נחשב לכלי מרכזי עבורם. אמנם המידע המדובר לא כלל את שמות המשתמשים, אבל הוא בהחלט אפשר פרסום ממוקד ויעיל.
הלחץ שמפעילות לאחרונה ממשלות שונות בעולם על פייסבוק במטרה להגביל את כוחה, למנוע את חשיפת הציבור למידע שגוי (פייק ניוז) באמצעותה ולהדק את הרגולציה בכל מה שנוגע לשמירה על פרטיות המשתמשים נותן את אותותיו גם בהחלטותיה העצמאיות של הרשת החברתית המובילה. כך, כאמור, נודע כי בעדכון הפרטיות האחרון שלה, פייסבוק חסמה בפני מפרסמים (ובפני חברות של מדידת נתונים עבור מפרסמים, שעובדות איתה בשותפות) מידע חיוני אודות משתמשים פרטיים שמאפשר לגופים חיצוניים אפשרות לפרסום ישיר ואיכותי במכשיר נייד ספציפי.
לאורך השנים הקפידה פייסבוק להגביל את הגישה של מפרסמים לפרטי הגולשים כדי שלא יתבצע שימוש לרעה בפרטיהם של האחרונים, אולם לדברי גורמים ברשת החברתית, בכל זאת, החשש מפני שימושים אסורים במידע הפרטי היה קיים תמיד. במקביל למהלך הנוכחי, פייסבוק הבהירה שלא מדובר בתגובה שלה לפעילות חסרת אחריות של מפרסמים, אלא בפעולה שנועדה להימנע מסיכונים מיותרים.
"מבחינתה של פייסבוק, היה מדובר בבעיה גדולה של דליפת מידע", הצהיר השבוע אחר המנהלים הבכירים ברשת החברתית. "שום דבר לא מנע מהמפרסמים לעשות שימוש במידע הזה באופן לא אחראי, או להעביר אותו הלאה תוך פגיעה ממשית בפרטיות המשתמשים. פייסבוק לא הייתה יכולה לדעת האם מפרסם כלשהו הדליף את המידע החוצה - ולמנוע ממנו לעשות זאת".
המהלכים הללו מגיעים בעקבות אלה של אפל, שהחליטה לאחרונה לחסום בפני מפרסמים - ובכלל, בפני צדדים שלישיים - את כל המידע שנמצא בנייד הפרטי של לקוחותיה. בכלל, תעשיית הדיגיטל צועדת בשנים האחרונות לעבר מציאות חדשה, בה פרטיותם של הגולשים ושל הלקוחות אינה נחלת הכלל - ובעיקר לא נחלת המפרסמים. כתוצאה מכך, את המידע הפרטני שמקורו במכשירים ניידים ספציפיים מחליפה בהדרגה, עבור המפרסמים, אגרגציה - כלומר, מידע אודות גולשים ממקורות שונים.
- 1.גיא 24/02/2020 14:34הגב לתגובה זוזה טוב מאוד לדעתי.. הפרטיות חשובה להרבה אנשים שאוהבים את הרשת החברתית.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.