'לאומית שירותי בריאות' מוציאה את תקציב רכש המדיה למכרז
לאומית שירותי בריאות שכבר למעלה משנה אינה נעזרת בשירותי הפרסום של ראובני פרידן ומנהלת את תקציב הפרסום שלה באמצעות משרד פיגמנט, מפרידה את תקציב רכש המדיה משירותי הקריאייטיב ומעמידה אותו למכרז - כך נודע לאייס.
במסמכי המכרז מציינת הקופה כי רכש המדיה יתמקד בטלוויזיה, רדיו (ארצי ומקומי) ועיתונות ארצית. התקציב השנתי של הקופה נאמד בכ-1 עד 3 מיליון שקלים בלבד ועשוי להשתנות במהלך השנה. ההתקשרות עם חברת המדיה הזוכה תהיה ל-3 שנים עם 2 אופציות הארכה למשך שנה בכל פעם.
תנאי הסף להתמודדות במכרז דורשים מחזור כספי של 200 מיליון שקל ברכש מדיה בכל אחת מהשנים 2016 ו-2017. כמו כן, המתמודד נדרש להיות חברת מדיה בעלת ניסיון של 10 שנים לפחות, הרוכשת מדיה באופן ישיר מגופי המדיה. במילים אחרות, המכרז מיועד לחברות המדיה הפעילות בישראל. בשנים האחרונות (בימים בהן טיפל ראובני פרידן בתקציב) רכשה לאומית את המדיה באמצעות חברת יוניברסל מקאן.
בתקציבי הפרסום של קופות החולים בישראל ישנה שונות פנימית גבוהה מאוד. תקציבי הקופות נקבעים על פי מספר החברים בקופה, כך שקופת חולים כללית שהיא הגדולה ביותר בישראל במספר חבריה מחזיקה בתקציב הגבוה ביותר ואחריה מכבי, מאוחדת ולאומית שמחזיקות בתקציבי פרסום שיורדים בהתאמה למיקומם בדירוג זה.
על פי יפעת בקרת פרסום, במחירי מחירון, תקציב הכללית עמד ב-2017 על 101 מיליון שקלים, תקציב מכבי עמד על 42 מיליון שקלים, תקציב מאוחדת על 30 מיליון שקלים ולאומית על 22 מיליון שקלים שבפועל מהווים כ-5 מיליון שקלים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
