כאן קול המוזיקה
צילום: לוגו
פרסום ראשון

בצלילים צורמים: מנהלת קול המוזיקה עוזבת את התאגיד

יעל צ'רני, שזכתה במכרז על התפקיד לפני הקמת התאגיד, הודיעה בפגישה עם סמנכ"ל הרדיו על החלטתה, וזאת בשל פגיעה לכאורה בעצמאותה הניהולית - כך לדברי מקורב
אלכסנדר כץ | (17)

יעל צ'רני, מנהלת כאן קול המוזיקה מסיימת את תפקידה בתאגיד השידור הציבורי כאן - כך נודע לאייס. אתמול (יום א') נפגשה צ'רני עם סמנכ"ל הרדיו לי-אור אברבך והודיעה לו תוך כדי הפגישה על רצונה לעזוב. גורמים אומרים כי בפועל טרם העבירה מכתב התפטרות. 

 

צ'רני נבחרה המכרז שהתקיים ב-2016, וגויסה לתאגיד, שם הייתה ממקימי התחנה שעוסקת במוזיקה קלאסית, ג'ז ומוזיקת עולם. היא גם ערכה והגישה 2 תכניות שבועיות בתחנה בשם 'ממתקים' ו'דואט אומנויות'.

 

לצ'רני ניסיון רב במוזיקה קלאסית: היא למדה באקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים, המשיכה לתואר שני במכון פיבודי בבולטימור בארה"ב, הייתה עוזרת של המנצח קלאודיו אבאדו, ועבדה כמנצחת משנה וסופרן בתזמורות בישראל ובעולם. מאידך, ניסיון בניהול בגוף תקשורת וניסיון רדיופוני לא היה לה, למעט נגיעה קלה ברדיו כשהעבירה סדרת הרצאות על מוזיקה במסגרת האוניברסיטה המשודרת של גל"צ.

מקורב לצ'רני טוען כי הנהלת התאגיד הקשתה עליה את עבודתה, בין היתר בפגיעה בעצמאות הניהולית שלה. אותו מקורב אומר כי צ'רני שלמה עם החלטתה - ושמחה להמשיך בחייה המקצועיים. בקרב עובדים בתאגיד יש חילוקי דעות לגבי העבודה מול צ'רני: לצד ביקורת מרומזת על סוגיית יחסי אנוש, גורמים אחרים דווקא מציגים גב שקיבלו ממנה בעבודה השוטפת שלהם, ותמיכה מצידה. 

מתאגיד השידור הציבורי כאן לא התקבלה תגובה.

עדכון: 15:33: לאחר פרסום הכתבה, העבירה צ'רני תגובה בה מסרה: "אני שמחה ונלהבת להמשיך הלאה בחיי המקצועיים לעבר היעד הבא. כאן קול המוזיקה תחנה שהוקמה בזיעה ובמסירות אין קץ עבור חייה הציבוריים של המוזיקה הקלאסית בישראל. אני גאה בהשגייה ובעובדיה".

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    שרה 10/04/2018 19:23
    הגב לתגובה זו
    התחנה לא היתה משהו
  • חבל - היא בכישרון נדיר הפכה התחנה למשהו (ל"ת)
    אפרים 28/04/2018 08:58
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    יובל 10/04/2018 17:30
    הגב לתגובה זו
    עשתה כבוד אמיתי למדינה הזו. תחנה שאפשר להקשיב לה בים הרפש שעשו שם. שלא יהרסו גם את זה.
  • 10.
    מסתערב 10/04/2018 13:19
    הגב לתגובה זו
    בזבוז כספי ציבור האסנה רק ירדה יש אחלא תחליף בענן רדיו מציאות אלי לפיד ונועם גילאור בועז כהן אקו 99 רדיו הקצה
  • 9.
    ערן 10/04/2018 13:05
    הגב לתגובה זו
    צ'רני עשתה הכל על מנת להפוך את קול המוסיקה לתחנה רלוונטית, חבל שהמנהלים מעליה הערימו קשיים. צ'רני אדם נעים ומקצועי
  • 8.
    אזרח 10/04/2018 12:59
    הגב לתגובה זו
    אולי רק כשיהיה מאוחר מדי. אחרי שתיהרס כל חלקה טובה.
  • 7.
    מי צריך מקום רקוב לסגור ומייד (ל"ת)
    רקוב כל התאגיד הזה 10/04/2018 12:49
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    בר 10/04/2018 00:24
    הגב לתגובה זו
    ברוך שפטרנו,יש בלגן מוחלט בקול המוסיקה והגיע הזמן לעשות סדר,וגם יש לה קול בלתי נסבל
  • אביה 10/04/2018 17:27
    הגב לתגובה זו
    הקול שלה??? יש לך אוזניים יא מיזוגן, היא זמרת! עשתה יותר כסף בגיל 17 מהקול שלה ממה שעשית כל חייך. דינוזאור
  • 5.
    מאזינה 09/04/2018 21:53
    הגב לתגובה זו
    ורוזנבוים הסריסים שלו סרים למרותו, וכל אנשי המקצוע האמיתיים בורחים. די כבר להרוס! קובלנץ, עוף לנו מהחיים וקח גם את הכלבלבים שלך. כל חלקה שאתה נוגע בה מקוללת!
  • אני 10/04/2018 12:56
    הגב לתגובה זו
    זה שאת מאזינה לא אומר שאת מבינה ולא משהו ביחסי עבודה או בכלל באנשים הרוזנבוים והאחרים להגדרתך הם אנשי מקצוע מן השורה הראשונה עם יחסי אנוש מעולים אז לפני שאת מתקשקשת במקלדת שילטי בנושא שאת מדברת עליו גם אנחנו מאזינים ומאד מרוצים .הקל ביותר להכפיש .ולא לא מכיר אישית איש מהם אבל לכל האנשים שהכפשת יש עבר מקצועי מעולה עם יחסי אנוש מעולים והמבין יבין
  • אביעד 10/04/2018 16:33
    יחסי אנוש מעולים זה הדבר האחרון שאפשר להגיד על שניכם. מאחורי הגב אין אדם אחד בתאגיד שאוהב או מכבד אתכם.
  • 4.
    מ 09/04/2018 21:49
    הגב לתגובה זו
    הפכה את הדינוזאור הזה לתחנה מסקרנת. חבל מאוד.
  • 3.
    אלה 09/04/2018 18:28
    הגב לתגובה זו
    בפרט כשמדובר במאות תחנות מאותו ז'אנר, בין אם מדובר במוסיקה קלאסית או ברוק כבד. מתעקשים על תחנה כחול לבן? תעשו סינרגיה עם אחת התחנות מחו"ל, 95% תוכן מיובא, 5% יצירות של מלחינים ישראליים.
  • 2.
    גלעד 09/04/2018 16:13
    הגב לתגובה זו
    אישיות מקצועית ואנושית כובשת. הפסד לשידור הציבורי.
  • כובשת?! את מי בדיוק? (ל"ת)
    אולה 09/04/2018 18:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ברוך השם (ל"ת)
    מוצרט 09/04/2018 15:52
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.