לאומית קופת חולים חולה
צילום: Bizportal

לאחר 4 שנים עם ראובני פרידן: תקציב קופ"ח לאומית במכרז

בין הקופות שוררת תחרות עזה על גיוס חברים, ותקופת השיא בפרסום מתרכזת במועדי העברות החברים מקופה לקופה בנקודות זמן המיועדות לכך
משה בנימין | (2)

4 שנים לאחר המכרז האחרון שבו זכה משרד הפרסום ראובני פרידן, תקציב הפרסום של קופת חולים לאומית ייצא למכרז בקרוב. ההתקשרות עם ראובני פרידן שהיתה במקור, על פי סעיפי החוזה ל-3 שנים, הוארכה בשנה.

היקף תקציבי הפרסום של קופות החולים מבוסס על מספר החברים בהן, כך שלפי מפתח זה, תקציב הפרסום של קופת חולים כללית הוא הגדול מכולם. בתקציב קופת חולים מאוחדת מטפל באומן בר ריבנאי, בתקציב קופ"ח מכבי מטפל יהושע TBWA ואילו בתקציב הגדול מכולם, של הכללית, מטפל גליקמן שמיר סמסונוב שטיפל בעבר בלאומית וקיבל את הכללית לידיו לאחר סגירת משרד פובליסיס מקבוצת פובליסיס ישראל שעליו נמנה גם גליקמן.

בין הקופות שוררת תחרות עזה על גיוס חברים, ותקופת השיא בפרסום מתרכזת במועדי העברות החברים מקופה לקופה בנקודות זמן המיועדות לכך במשך השנה. את הקמפיין של לאומית מובילה מזה שנים דמות החסידה, עליה שמר ראובני פרידן, שנולדה עוד בתקופה שבה גליקמן שמיר סמסונוב החזיק בתקציב לאומית.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אפרת אור 22/03/2018 12:16
    הגב לתגובה זו
    נסיון נסיון נסיון
  • 1.
    אפרת 22/03/2018 12:15
    הגב לתגובה זו
    אוהבת את הכתבות שלכם
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.