יוסי צרפתי
צילום: יח"צ
טור

היעד - כסף: מבט על כלי הפרסום החדשים של סנאפצ'ט

עם שווי חברה שנע בסביבות 20 מיליארד דולר כיום, סנאפצ׳ט מחליטה להעביר הילוך. הפיצ׳ר החדש הראשון שהחברה צפויה לשחרר, הוא מודעות לידים ״אוטומטית״ מהסוג שניתן למצוא כיום בפייסבוק
יוסי צרפתי | (1)

כמו אצל מתחרותיה מפייסבוק וגוגל, גם החבר׳ה בסנאפצ׳ט (או בשמה הרשמי של החברה, Snap) כבר למדו שהדרך הכי טובה לצאת להנפקה הצפויה במהלך 2017, היא להגדיל את תזרים המזומנים, הרווחיות וגם את מוצרי הפרסום.

עם שווי חברה שנע בסביבות 20 מיליארד דולר כיום, סנאפצ׳ט מחליטה להעביר הילוך ולהכניס לשימוש כלי פרסום מתקדמים שהמשמעות שלהם היא אחת: אנחנו כאן בשביל הכסף.

עד עכשיו סנאפצ׳ט הציגה כלי פרסום סופר-חדשניים וחווייתיים, אך בפועל, כלים אלו היו בעלי ערך מותגי מבוסס Engagement ולאו דווקא מהסוג הממיר והאהוב כל-כך על מפרסמים. בנוסף, החברה אף השיקה את ה-Spectacles - משקפיים מתקדמים (טכנולוגיה לבישה) המאפשרים למשתמש לחלוק את החוויות מנקודת מבטו. אז אחרי שהרבה מאוד אנשים נכנסו לכלוב הזהב, הגיע הזמן להפוך את הזהב לכסף.

הפיצ׳ר החדש הראשון שהחברה צפויה לשחרר, הוא מודעות לידים ״אוטומטית״ מהסוג שניתן למצוא כיום בפייסבוק. החידוש: הגולש ימלא את פרטיו האישיים פעם אחת בלבד בצורה מקיפה ויוכל למסור אותם למפרסמים לפי העדפותיו. פיצ׳ר שכזה אמור להגדיל משמעותית את אחוז ההמרה בסנאפצ׳ט, אל מול כלי פרסום דומים בפלטפורמות אחרות.

כלי חדש נוסף יאפשר לגולשים לרכוש מוצרים המופיעים בתוך מודעת וידאו, באמצעות עמוד מיוחד הנחשף בגלילה, ומשם לאתר של המותג. כלי שכזה יכול להיות Game Changer בקרב מותגי תוכן, מוזיקה, אופנה, תכשיטים ועוד. השקת המוצרים החדשים מבית סנאפצ׳ט מגיעה זמן קצר לאחר כניסתה של פייסבוק לתחום פרסומות הוידאו בתוך התוכן שהיו נשלטות עד היום על ידי יוטיוב. אין ספק שעידן ה-Performance והפרסום מבוסס Data פותח את 2017 ברגל ימין.

 

*** הכותב הוא מנכ״ל ובעלים של סוכנות הקריאייטיב הדיגיטלית twentythree

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא ברור 24/01/2017 22:57
    הגב לתגובה זו
    איך ? איך? שתף אותנו בדיעה אמיתית
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים