יוסי צרפתי
צילום: יח"צ
טור

היעד - כסף: מבט על כלי הפרסום החדשים של סנאפצ'ט

עם שווי חברה שנע בסביבות 20 מיליארד דולר כיום, סנאפצ׳ט מחליטה להעביר הילוך. הפיצ׳ר החדש הראשון שהחברה צפויה לשחרר, הוא מודעות לידים ״אוטומטית״ מהסוג שניתן למצוא כיום בפייסבוק
יוסי צרפתי | (1)

כמו אצל מתחרותיה מפייסבוק וגוגל, גם החבר׳ה בסנאפצ׳ט (או בשמה הרשמי של החברה, Snap) כבר למדו שהדרך הכי טובה לצאת להנפקה הצפויה במהלך 2017, היא להגדיל את תזרים המזומנים, הרווחיות וגם את מוצרי הפרסום.

עם שווי חברה שנע בסביבות 20 מיליארד דולר כיום, סנאפצ׳ט מחליטה להעביר הילוך ולהכניס לשימוש כלי פרסום מתקדמים שהמשמעות שלהם היא אחת: אנחנו כאן בשביל הכסף.

עד עכשיו סנאפצ׳ט הציגה כלי פרסום סופר-חדשניים וחווייתיים, אך בפועל, כלים אלו היו בעלי ערך מותגי מבוסס Engagement ולאו דווקא מהסוג הממיר והאהוב כל-כך על מפרסמים. בנוסף, החברה אף השיקה את ה-Spectacles - משקפיים מתקדמים (טכנולוגיה לבישה) המאפשרים למשתמש לחלוק את החוויות מנקודת מבטו. אז אחרי שהרבה מאוד אנשים נכנסו לכלוב הזהב, הגיע הזמן להפוך את הזהב לכסף.

הפיצ׳ר החדש הראשון שהחברה צפויה לשחרר, הוא מודעות לידים ״אוטומטית״ מהסוג שניתן למצוא כיום בפייסבוק. החידוש: הגולש ימלא את פרטיו האישיים פעם אחת בלבד בצורה מקיפה ויוכל למסור אותם למפרסמים לפי העדפותיו. פיצ׳ר שכזה אמור להגדיל משמעותית את אחוז ההמרה בסנאפצ׳ט, אל מול כלי פרסום דומים בפלטפורמות אחרות.

כלי חדש נוסף יאפשר לגולשים לרכוש מוצרים המופיעים בתוך מודעת וידאו, באמצעות עמוד מיוחד הנחשף בגלילה, ומשם לאתר של המותג. כלי שכזה יכול להיות Game Changer בקרב מותגי תוכן, מוזיקה, אופנה, תכשיטים ועוד. השקת המוצרים החדשים מבית סנאפצ׳ט מגיעה זמן קצר לאחר כניסתה של פייסבוק לתחום פרסומות הוידאו בתוך התוכן שהיו נשלטות עד היום על ידי יוטיוב. אין ספק שעידן ה-Performance והפרסום מבוסס Data פותח את 2017 ברגל ימין.

 

*** הכותב הוא מנכ״ל ובעלים של סוכנות הקריאייטיב הדיגיטלית twentythree

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא ברור 24/01/2017 22:57
    הגב לתגובה זו
    איך ? איך? שתף אותנו בדיעה אמיתית
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.