לא עמלות ולא מחירים - מי שהכי מפחיד פרסומאים זה גדי וילצ'רסקי - בצדק?
רוצים לדעת מה מטריד היום את המפרסמים והפרסומאים? תשכחו ממודל התגמול, תשכחו משינויים בצריכת המדיה ואפילו תשכחו מהמהפכה החברתית והצרכן החדש...מה שמאיים היום על אנשי הפרסום והשיווק הם: צוות תכל'ס שכולל את גדי וילצ'רסקי, רועי מישר ולירון אטיה, מנהלי חברת ההפקות look and listen. השלושה עובדים יחד, כשהיוזמה הגיעה למעשה מחברת ההפקות.
אז למי שלא מעודכן מדובר בחבורה שמפיקה פארודיות על סרטי פרסומת. ההתחלה הייתה עם סרט "סעמקום" ועכשיו באוויר הפארודיה "אנאל בי". אין ספק שכוורת האנשים שמטפלים במותגים עתירי פרסום בטלוויזיה מביטים מהצד בדאגה על שני המותגים "הנפגעים" ומקווים כי הם לא יהיו הבאים בתור.
אבל האם הדאגה שלהם מוצדקת? האם פארודיה אמורה באמת לאיים? או אולי להחמיא?
בואו נתייחס לטיפול של סלקום במה שבעיניה נתפס כמשבר או מיני איום. סלקום בחרה לשחרר לתקשורת תגובה לאקונית וצפויה, על "אהבת ואהדת הפרסומות שלה" ואף ניסתה (לכאורה כמובן) להילחם בסרטון באמצעות הסרתו מיוטיוב בטענה של הפרת זכויות יוצרים. התוצאה: הסרט צץ לו במקומות אחרים עם התייחסות חריפה מצד גולשים + כתבות נוספות בבלוגים ברחבי הרשת שסיקרו את הנושא באור שלילי מבחינת סלקום.
המסקנה: סלקום לא ניהלה את המשבר בצורה הראויה. מדוע? הכלל במקרה הזה הוא מאוד פשוט: פארודיות צריך לחבק.
סלקום הייתה חייבת לזרום עם הסרט, לצחוק על עצמה, הומור עצמי נתפס כחוזקה ולא כחולשה. את מה שהבינו פוליטיקאים, אמנים ואנשי עסקים שזכו לחיקויים בפריים טיים, חשוב שגם מותגים יבינו. לסלקום הייתה כאן הזדמנות להפוך את הבעיה ליתרון, לנצל את המומנטום לטובתה או במילים שלנו "לצאת גדולה".
תארו לכם שסלקום הייתה משתפת את הסרט באתר שלה או בעמוד הפייסבוק (אם היה לה, מזכיר לכם שהדיון תיאורטי) ומעודדת דיון סביבו וסביב השפה הפרסומית שלה וכן, גם סביב נושא התמחור. אני משוכנע שהתוצאה הייתה תקשורת חיובית והערכה מצד חלק גדול של הציבור.
חלק מהבנת העולם החדש/ישן של הרשתות החברתיות צריכה לקחת בחשבון את אותו שילוב מיוחד בין תוכן שלא תמיד נוצר על ידי המותג לבין הפסיכולוגיה של האנשים שחיים בתוך העולם הזה וכשאני אומר חיים אני מתכוון לפעילים מאוד: יוצרים, מגיבים ומשתפים במעורבות גבוהה.
ולכם ה"קורבנות" הבאים אני אומר, אל תיבהלו. תחבקו, תשתפו, תעודדו דיון, תהיו שקופים... ואז יגיעו התוצאות שאתם באמת רוצים: תקשורת חיובית, נטרול הצד השני שרק מחכה שתצאו מהכלים והכי חשוב: תזכו באהדת הקהל.
הכותב הוא בעלים משותף בפרסום בן-נתן גולן
- 14.עופרה אסתר 20/05/2014 14:22הגב לתגובה זוגדי אתה משועמם צא מהקופסה ותביט יותר נכון ללא השפעות וחומרים המציאות יותר שונה כי יש מנהיג לבירה שוכן המרומים צא חפש ומצא את האמת האחת והיחידה מי ברא את העולם ומה תחלית אחדואחד בעולמו יתברך .
- 13.והמגיב יגיב 04/05/2014 08:54הגב לתגובה זוא. כתיבה נוראית - ככה חושב וכותב קופיריטר? ב. למה אתה חושב שעמדת המומחה החדשה שאימצת לעצמך לאחרונה משכנעת מישהו? לא מספיק להיות העובד הבכיר של גדעון עמיחי, צריך עוד כמה דברים. ג. אייס - קצת איכות לא תזיק, חשבתם פעם לעשות את הדבר הקטן הזה שנקרא עריכה?
- יואל 04/05/2014 09:55הגב לתגובה זובהצלחה!!!
- 12.27/04/2014 12:47הגב לתגובה זוזה היה נתפש כמלאכותי, לא אמין ומתנחמד מדי. מוטב להתעלם ולנסות ללמוד משהו על עצמם מתוך הפארודיה
- 11.גרין 27/04/2014 11:47הגב לתגובה זופרסום נגטיב מודרני, טרור מותגי. לא אתפלא אם נשמע שמתחרים ממנו או יממנו פרסומות מסוג זה, אם זה יתפוס תאוצה.
- 10.ישראל ליטמן 26/04/2014 10:46הגב לתגובה זודגדוגו של גדי
- 9.כרמל 26/04/2014 01:09הגב לתגובה זואני חושב ששיח כזה הוא שיח בריא, כנה ואנושי. שיח כזה צריך לעודד, לעודד אנשים לדרוש את האמת כמובן מעליו בסטטטס קוו החברתי
- 8.25/04/2014 23:45הגב לתגובה זוגם עכשיו סלקום תוציא פרסומת הרבה יותר קצרה ועדיין אנשים יגידו סלקום זה חברה גדולה ויש לה שירות טוב אני לקוח סלקום אגב, האינטרנט שלהם נורא נורא איטי (לחכות 5 דקות כדי לראות קליפ ביוטיוב ) השיחות מתנתקות על תקן יומי והשירות תיקונים בינוני מאוד לדעתי אבל oral b למשל אחלה מברשת שיניים החשמליות (אלה שעולות איזה 250 באמת..) בסופו של דבר הידע על מוצר נמצא אצל הלקוחות תתייעצו ולפעמים צריך גם להתנסות אין מה לעשות זהו דרכו של עולם
- 7.אבשלום 25/04/2014 16:29הגב לתגובה זומישהו יעשה זאת! הפרסומאים בארץ מצליחים בעזרת כישרון רב ואמיתי לשווק חברות גדולות שמציעות לציבור מוצרים נחותים במחירים גבוהים ( חלקם המצאה ישראלית..משקפים , ביגוד ועוד ירקות) הציבור קונה והשיטה מצליחה. באירופה היא לא עובדת. מצדיע להם
- 6.צור 25/04/2014 14:07הגב לתגובה זואני מניח שיש דעות לכאן ולכאן לגבי השפה של סלקום ובוודאי לגבי סגנונות פרסום שונים - מנותקים יותר או פחות או בכלל לא. העניין הוא שמותגים צריכים היום לארח את הדיונים הללו ולא לפחד מהם. זאת הנקודה.
- 5.אבי 25/04/2014 12:21הגב לתגובה זוהאמת תמיד הכי יפה ...ואוטומט ,השקר יוצא פתטי ומצחיק מעצמו כל החברות הגדולות נפוחות מעצמן ,חטא קדמון בו הם חושבים שהם טובים יותר...ממברשות שיניים דביליות ועד תרופות ... החבר'ה פה עשו עבודה נהדרת בפשטותה ונתנו בראש לנפוחים...
- 4.כולה 2 פארודיות בלי צפיות, רדו מעץ שלכם... (ל"ת)אלכס 25/04/2014 05:18הגב לתגובה זו
- התייחסו לפרודיות האלו בחדשות 2 (ל"ת)ג 27/04/2014 12:57הגב לתגובה זו
- 3.אבירם פידל 24/04/2014 22:11הגב לתגובה זונכון, סלקום טעתה ומוטב שהייתה יורה מטח סרטוני רשת מלאים הומור עצמי מצידה בחזרה , סלאש מורידה את הסרטון בהבנה במקום להיתפס לפאניקה נוזפת בסגנון עדות רהב. אבל הביקורת בסרטונים, יותר משהיא על שיטת התמחור של סלקום היא על על שימוש בשפה פרסומית מנותקת, מיושנת ומגוחכת. ושם, מול קהל מעודכן, מקושר, מודע ומאוגד, יש לסלקום ובעיקר למשרד הפרסום שלה כבר בעיה אמיתית ש"חיבוק הפארודיה", הגם שהוא חשוב, לא יעזור לה בשיט. ביקורת פרסומות מושחזת היכתה בעולם כבר לפני 40 שנים (ע"ע ביקורותיו של רולאן בארת על פרסומות לקרם פנים וכיו"ב), רק שאז קולו הדהד לאט ובין ציבור מצומצם ואליטיסטי בלבד של אינטלקטואלים אוחזי קרואסונים, אם בכלל. היום, המבקרים החליפו את הקרואסון לפאקינג מגאפון והם צועקים באופן קריאטיבי מקסים: "אנחנו לא קונים את הבולשיט המתחסד שלכם יותר". ברור שיש עוד מותגים שהולכים לחטוף ושיש לפרסומאים רבים סיבה לרדת לבונקר.
- 2.אורנה לביא 24/04/2014 20:57הגב לתגובה זואני משתדלת לקנות רק מה שלא פורסם בשום מקום. גם כדי שלא ירמו אותי וגם כדי לחסוך כסף, כלומר לא לממן את הרמאויות.
- אז מה את עושה באתר הזה ? (ל"ת)27/04/2014 17:21הגב לתגובה זו
- אסף 25/04/2014 23:37הגב לתגובה זואם המוצר לא פורסם בשום מקום... איך את יודעת שהוא קיים? איך את יודעת שהמוצר יביא לך תועלת?
- 1.אסף גולן 24/04/2014 19:23הגב לתגובה זוהם אומרים את מה שכולנו חושבים!!! עכשיו כולנו נתחיל להגיד את זה !!! וזו בעיה גדולה לחברות הפרסום!!!
- זה יותר קולה זירו (ל"ת)מד מן 11/05/2014 18:53הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
