מלחמת הזכויות: רדיו ירושלים שוקל לסיים את ההתקשרות עם הפדרציה לתקליטים
מלחמה בתחום זכויות השידור ברדיו, עולה מדרגה ועשויה להוביל גם לתקדים. לאייס נודע כי תחנת הרדיו האזורית רדיו ירושלים שוקלת להפסיק את ההתקשרות עם הפדרציה הישראלית לתקליטים - המייצגת מפיקים ובעלי זכויות.
כל גופי השידור בישראלים מחויבים לשלם עבור הזכות לשדר שירים. בארץ פועלים 4 ארגוני ניהול זכויות יוצרים עיקריים: אקו"ם המייצגת מלחינים, כותבים ומעבדים; 2 ארגוני המבצעים - אשכולות (זמרים) ועילם (נגנים); הפיל שמייצג חלק מהמפיקים; והפדרציה לתקליטים, שעובדת עם מפיקים בארץ ובחו"ל.
התחנות האזוריות משלמות לפדרציה תשלום קבוע - 2.75% לשנה מהכנסות, פלוס סכום נוסף עבור שידור ברשת האינטרנט. ברדיו ירושלים דורשים לשנות את שיטת התשלום מסכום קבוע לשנה, לסכום עבור כל שיר. "אם אני יודע ששיר עולה לי למשל שקל אחד, אני יכול לתכנן מראש את לוח השידורים שלי ואת ההוצאות שיהיו לי משידור שירים", אמר לאייס מנכ"ל התחנה גדי קסטיאל. "זה לא הגיוני שמנכ"ל תחנת רדיו לא יכול לקבוע מראש תקציב, כי הוא לא יודע כמה תעלה לו הפדרציה. זו המותג היחידי במדינת ישראל שאין לו מחיר קבוע מראש".
בשל מחלוקת כספית שהחלה ב-2009, עתרה הפדרציה לתקליטים לבית המשפט המחוזי בבקשה להוצאת צו מניעה במסגרת תביעה על סך 280 אלף שקלים נגד התחנה על הפרת זכויות יוצרים.
כעת מתכננים בתחנה "לעקוף" את הפדרציה, לדון עם חברות הפקה פרטיות המייצגות למשל את שלמה ארצי ואייל גולן, ולחתום עימן ישירות על חוזים. במצב כזה תשלם התחנה פר שיר, ולא סכום גלובאלי.
למהלך אותו שוקלים ברדיו ירושלים, יש השלכות רחבות בהרבה. תחנות אזוריות רבות אינן מרוצות מהחוזים מול הגופים האחראים על זכויות השידור. במידה ומהלך כזה ייצא לפועל, הוא עשוי לסלול דרך גם לתחנות אחרות לעשות זאת, ובכך לפגוע קשה באותם גופים. עו"ד ארז צ'צ'קס ממשרד עורכי הדין ארז צ'צ'קס ועודד סימון, שייצג את רדיו ירושלים, טוען כי החלטת בית המשפט צפויה לקבוע אף היא תקדים לגבי כלל התחנות האזוריות - על גובה התשלום, מה שגורם להן להמתין בשלב זה על הגדר כדי לראות מה התוצאה.
מנכ"ל הפדרציה, איציק כפיר, אמר לאייס כי "רדיו ירושלים רשאי לעזוב ולעבוד ישירות עם מפיקים". לגבי סוגיית ההתנהלות המשפטית, אמר כפיר כי "2 הצדדים ייפו את בית המשפט להחליט על גובה התמלוגים, ואנו מצפים להחלטה".
- 2.אין להם כסף למשכורות אז הם מפילים את זה על ה. (ל"ת)אודי 06/02/2013 17:31הגב לתגובה זו
- 1.כל הכבוד לרדיו ירושלים,הגיע הזמן (ל"ת)אבי 04/02/2013 17:38הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
