מלחמת הזכויות: רדיו ירושלים שוקל לסיים את ההתקשרות עם הפדרציה לתקליטים
מלחמה בתחום זכויות השידור ברדיו, עולה מדרגה ועשויה להוביל גם לתקדים. לאייס נודע כי תחנת הרדיו האזורית רדיו ירושלים שוקלת להפסיק את ההתקשרות עם הפדרציה הישראלית לתקליטים - המייצגת מפיקים ובעלי זכויות.
כל גופי השידור בישראלים מחויבים לשלם עבור הזכות לשדר שירים. בארץ פועלים 4 ארגוני ניהול זכויות יוצרים עיקריים: אקו"ם המייצגת מלחינים, כותבים ומעבדים; 2 ארגוני המבצעים - אשכולות (זמרים) ועילם (נגנים); הפיל שמייצג חלק מהמפיקים; והפדרציה לתקליטים, שעובדת עם מפיקים בארץ ובחו"ל.
התחנות האזוריות משלמות לפדרציה תשלום קבוע - 2.75% לשנה מהכנסות, פלוס סכום נוסף עבור שידור ברשת האינטרנט. ברדיו ירושלים דורשים לשנות את שיטת התשלום מסכום קבוע לשנה, לסכום עבור כל שיר. "אם אני יודע ששיר עולה לי למשל שקל אחד, אני יכול לתכנן מראש את לוח השידורים שלי ואת ההוצאות שיהיו לי משידור שירים", אמר לאייס מנכ"ל התחנה גדי קסטיאל. "זה לא הגיוני שמנכ"ל תחנת רדיו לא יכול לקבוע מראש תקציב, כי הוא לא יודע כמה תעלה לו הפדרציה. זו המותג היחידי במדינת ישראל שאין לו מחיר קבוע מראש".
בשל מחלוקת כספית שהחלה ב-2009, עתרה הפדרציה לתקליטים לבית המשפט המחוזי בבקשה להוצאת צו מניעה במסגרת תביעה על סך 280 אלף שקלים נגד התחנה על הפרת זכויות יוצרים.
כעת מתכננים בתחנה "לעקוף" את הפדרציה, לדון עם חברות הפקה פרטיות המייצגות למשל את שלמה ארצי ואייל גולן, ולחתום עימן ישירות על חוזים. במצב כזה תשלם התחנה פר שיר, ולא סכום גלובאלי.
למהלך אותו שוקלים ברדיו ירושלים, יש השלכות רחבות בהרבה. תחנות אזוריות רבות אינן מרוצות מהחוזים מול הגופים האחראים על זכויות השידור. במידה ומהלך כזה ייצא לפועל, הוא עשוי לסלול דרך גם לתחנות אחרות לעשות זאת, ובכך לפגוע קשה באותם גופים. עו"ד ארז צ'צ'קס ממשרד עורכי הדין ארז צ'צ'קס ועודד סימון, שייצג את רדיו ירושלים, טוען כי החלטת בית המשפט צפויה לקבוע אף היא תקדים לגבי כלל התחנות האזוריות - על גובה התשלום, מה שגורם להן להמתין בשלב זה על הגדר כדי לראות מה התוצאה.
מנכ"ל הפדרציה, איציק כפיר, אמר לאייס כי "רדיו ירושלים רשאי לעזוב ולעבוד ישירות עם מפיקים". לגבי סוגיית ההתנהלות המשפטית, אמר כפיר כי "2 הצדדים ייפו את בית המשפט להחליט על גובה התמלוגים, ואנו מצפים להחלטה".
- 2.אין להם כסף למשכורות אז הם מפילים את זה על ה. (ל"ת)אודי 06/02/2013 17:31הגב לתגובה זו
- 1.כל הכבוד לרדיו ירושלים,הגיע הזמן (ל"ת)אבי 04/02/2013 17:38הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
