מי מנצל את פרשת ההאקרים הסעודים? קבלו את הפרסומת שרוכבת על הפאניקה

לא עברו יותר מ-24 שעות מאז חשיפת מספרי האשראי של אלפי ישראלים והצוות היצירתי של טוונטי-טרי מיהר למנף את העניין למודעה משעשעת ללקוח
משה בנימין | (6)

הם עשו את זה מיד לאחר חיסול אוסאמה בין לאדן וידעו גם איך לתפוס טרמפ חביב על מחאת הקוטג' (זוכרים?). היום (יום ג') ארז רובינשטיין ויוסי צרפתי מסוכנות הפרסום Twentythree עושים זאת שוב ומעלים מודעה יצירתית שמצליחה למנף אירוע שנמצא על סדר היום.

ב-Twentythree בחרו לדהור הפעם על הפאניקה שסחפה את המדינה החל מאתמול, עם פרסום הידיעות על חשיפת פרטי האשראי של עשרות אלפי ישראלים. האחראים לפאניקה הם האקרים סעודים שלטענתם משתייכים לקבוצת ההאקרים הבינ"ל 'אנונימוס' שתקפה בשנה האחרונה גופים רבים מסביב לעולם.

במודעה עבור חברת הנדל"ן אנגלו סכסון מוצגת דמות בטייפ-קאסט של 'ערבי סעודי' כשעל פניו המסכה המפורסמת של ארגון אנונימוס. מעליה נכתב: "לפני שהכסף שלך יילך לאיזה האקר סעודי". המודעה תתפרסם הערב (יום ג') בעיתון הכלכלי גלובס ותתייחס באופן ישיר לכותרת העיתון.

ארז רובינשטיין מבעלי Twentythree אומר לאייס: "כיף שיש לקוח כמו אנגלו סכסון תל-אביב, שמבין שבנוסף לאסטרטגיה ארוכת טווח, יש גם מקום לפרסום טקטי שיודע להגיב במהירות לארועים חדשותיים רלבנטיים ולמנף את הבאזז לטובתו".

וכך נראו מודעות שפורסמו לאחרונה, והותאמו למצב האקטואלי השורר בישראל ולאירועים בינלאומיים. גם הן, כמו מודעת ההאקרים, פורסמו בהפרש של כמה שעות מהכתבות.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מויישלה 04/01/2012 17:05
    הגב לתגובה זו
    אני מת על ארז ויוסי, אבל המודעה הנ"ל- ממש נמוכה. ואני עוד עדיין... שום קשר בין ההאקרים לקריאייטיב. סתם
  • 5.
    נו... 04/01/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
    אגב קח טקסט: ח"כ שאמה-הכהן: לערוך דיון נוסף ב"חוק עורכי הדין" זה מהיום! אפשר גם על זה לעשות מודעה לא? זה בדיוק על אותו משקל גורנישט.
  • 4.
    אלמונימי 04/01/2012 09:03
    הגב לתגובה זו
    משתגע על חבורת המפרגנים בענף הפרסום בזמן שישנתם מישהו חשב על רעיון, אישר עם הלקוח והוריד לביצוע יאללה תתקדמו...
  • 3.
    מזיע ומתאמץ במיוחד (ל"ת)
    המבין 03/01/2012 16:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גולן 03/01/2012 16:24
    הגב לתגובה זו
    עושים מה? צחוק מעצמם ומהלקוח? מודעה שממנפת אירוע על סדר היום? תעלול יחצ"ני שעבר זמנו
  • 1.
    זקן השבט 03/01/2012 15:34
    הגב לתגובה זו
    הפעם זה מאוד מאוד מאולץ ולא מקצועי. לא צריך בכוח.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.