עיריית תל אביב: העבודות לשדרוג מחלף השלום עולות שלב
פרויקט פיתוח המרחב העירוני במחלף השלום שמובילים משרד התחבורה, עיריית תל אביב-יפו וחברת נתיבי איילון עולה שלב בעבודות, שיתבצעו לאורך המדרכה הצפונית בגשר השלום. במסגרת העבודות, יתווספו שבילי אופניים, יסומנו נתיבי תחבורה ציבורית לשני הכיוונים, סככות הצללה לתחנות האוטובוס וריהוט רחוב חדש עבור משתמשי הדרך.
העבודות לאורך המדרכה הצפונית בגשר השלום מתבצעות, לאחר שהושלם המקטע המערבי בפרויקט, בין רחוב גבעת התחמושת לדרך בגין עד רמפת איילון דרום לרווחת משתמשי הדרך. במסגרת העבודות, המדרכות הורחבו ונטעו עשרות עצים לאורך המקטע עבור ציבור משתמשי הדרך. בנוסף לכך, נסללו שבילי אופניים לשני הכיוונים, מופרדים ומוצלים, ואף הותקנו מתקני עגינה לאופניים ולכלים שיתופיים דו-גלגליים.
שדרוג מחלף השלום הינו פרויקט תחבורתי שמטרתו לייצר פתרון תנועתי מקיף וכולל למחלף השלום, בדגש על תחבורה בת קיימא ופיתוח המחלף העירוני לטובת הולכי הרגל, משתמשי התחבורה הציבורית ורוכבי האופניים והקורקינטים.
לאור המשך העבודות לאורך המדרכה הצפונית בגשר השלום, החל מהיום תועתק תחנת האוטובוס רכבת השלום (תחנה מספר 21022), לצורך התחלת עבודות לשדרוג מחלף השלום לאורך המדרכה הצפונית בגשר השלום, והקווים בתחנה יועברו ל-3 תחנות במיקומים זמניים ברחוב גבעת התחמושת, דרך השלום ודרך מנחם בגין:
- דוניץ-אלעד מקדמת מגה פרויקט בדרך השלום - כ-490 דירות ושטחי מסחר
- "מציאות" נדל"ן בדרך השלום בתל אביב - יש דבר כזה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
· קווים 23,64,502,599 - עוברים לתחנה חדשה בדרך השלום אחרי צומת יגאל אלון כ-200 מטר מזרחה. שם התחנה דרך השלום/יגאל אלון.
· קווים 8,36,56,62,115,364 - עוברים לתחנה חדשה בהמשך רחוב גבעת התחמושת, כ-150 מטר מערבה (אחרי הכניסה לחניון לכיוון דרך מנחם בגין), שם התחנה יהיה זהה לתחנה שמבוטלת.
· קווים 91,116,200,274 - עוברים לתחנה קיימת בסמוך לגשר הקריה (על דרך מנחם בגין). שם התחנה עזריאלי/מנחם בגין.
מחלף השלום הוא בין המחלפים העמוסים בישראל. מדובר בציר שמחבר בין הרשויות תל אביב - יפו, רמת גן וגבעתיים. המחלף מהווה שער כניסה לאלפים רבים המגיעים לתל אביב- יפו מדי יום מכל רחבי המדינה דרך תחנת רכבת השלום והכבישים המחברים. שדרוגו ופיתוחו עבור נוסעי התחבורה הציבורית, רוכבי האופניים והולכי הרגל יאפשר לייצר פתרון תחבורתי מתקדם המבוסס על תחבורה בת קיימא.
- 1.נהג 24/05/2023 15:39הגב לתגובה זוהצומת של דרך השלום מצפון לדרום והפוך.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
