עשירית מהשיח על הפיגוע בדיזנגוף עסק בסיקור התקשורת
איש כוחות הביטחון במהלך סריקות, חדשות 12 צמודים (צילום באדיבות ישי ירושלמי, אתר בחדרי חרדים)
.
סקר מיוחד שיוצג היום בכנס חופש העיתונות הבינלאומי מעלה כי המדיה המסורתית ממשיכה להיתפס כאמינה יותר בהצגת מידע ונתונים. על פי הסקר חברת יפעת מחקר מדיה עולה כי 45% ציינו שהמדיה המסורתית אמינה יותר, לעומת 20% שמאמינים יותר לרשתות החברתיות. נתון מעניין נוסף מעלה כי כ-60% מהמשיבים ציינו שהרשתות החברתיות יכולות להוות תחליף אמין ורציני לאמצעי המדיה. ואולם, 78% ציינו כי פייק ניוז מופץ בעיקר דרך הרשתות החברתיות, בהשוואה למדיה המסורתית.
הסקר של יפעת מחקרי מדיה נערך באינטרנט בקרב 503 אנשים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל, ובדק את תפיסות הציבור את אמצעי המדיה המסורתית מול הרשתות החברתיות. את נתוני הסקר יציג מנכ"ל יפעת מני אברהמי בכנס חופש העיתונות הבינלאומי ה-5 שמתקיים ביוזמת ארגון העיתונאים והעיתונאיות ומועדון העיתונאים בירושלים.
מתוצאות הסקר עולה כי המדיה המסורתית נתפסת כאמינה יותר בהצגה של מידע ונתונים. 45% ציינו כי המדיה המסורתית אמינה יותר, 20% השיבו כי הרשתות החברתיות אמינות יותר ו-35% אמרו כי שתי הפלטפורמות אמינות באותה המידה.
בגילאי 51 ומעלה האמינות של המדיה המסורתית מזנקת ל-57% מול 17% שמאמינים יותר לרשתות החברתיות. עבור חתך הגילאים 21-50 כנראה כי הגבולות מעט מטושטשים והרשתות החברתיות מתחילות להיתפס כמי שעשויות להיות מקבילות למדיה המסורתית.
פיגוע הירי בדיזנגוף בחודש אפריל, בו נרצחו שלושה ישראלים ונפצעו שישה, היווה קו פרשת המים ביחסים בין הציבור לתקשורת. עם תחילת האירוע המתגלגל, ליוו צוותי תקשורת את הלוחמים שהתרוצצו ברחבי תל אביב בניסיון לאתר מחבלים ברחנים וביצעו סריקות בדירות רבות באזור הפיגוע. בין היתר תועדו לוחמים של יחידות מיוחדות בפנים גלויות, כמו גם שיטות פעולה של אותן יחידות. המשטרה שהייתה במקום, לא דאגה ליצור טבעת נוספת שתבודד את כוחות הביטחון מאנשי התקשורת במהלך הפעילות המבצעית. בעקבות הסיקור, התקבלו אלפי תלונות אצל נציבת תלונות הציבור ברשות השנייה. בהמשך הצהירו מערכות חברות החדשות כי יבצעו בדיקה פנימית על התנהלותן.
מבדיקת חברת הניטור Vigo, הפיגוע הניב 44 אלף שיחות ברשת, כאשר נתון גבוה של 9%, כמעט עשירית, עסק באופן הסיקור התקשורתי. רוב השיח הזה היה ביקורתי.
.
בדיקת Vigo לגבי השיח על הפיגוע בדיזנגוף
.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
