דלתא איירליינס בדוחות טובים - ומקפיצה את סקטור התעופה
סקטור התעופה היה אחד הסקטורים החבוטים ביותר של מגיפת הקורונה. הציבור הפסיק לטוס והחברות הציגו הפסדים עצומים. המשקיעים שהבינו לאן נושבת הרוח ברחו ממניות התעופה ואלה צללו ב-50% ואף יותר - ועד היום לא חזרו לרמות המחירים שבהן נסחרו לפני הקורונה.
>>> היום ב-19:00 מפגש זום על כללי ההשקעה של וורן באפט ושוק האג"ח בעקבות העלאת הריבית
כעת נפתחת עוד עונת דוחות וחברת התעופה דלתא איירליינס DELTA AIR LINES היא חברת התעופה הראשונה שמדווחת על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2022 - ומקפיצה את כל הסקטור. מי שמובילה את העליות היא אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES , ואחריה יונייטד איירליינס UNITED AIRLINES - שתיהן ידווחו בשבוע הבא. גם שאר החברות כמו סאותווסט SOUTHWEST AIRLINES CO, אלסקה איירגרופ, ALASKA AIR GROUP INC, ג'ט בלו נתיבי אוור JETBLUE AIRWAYS CORP ועוד עולות בעקבות התוצאות של דלתא.
מה היה בדוחות של דלתא איירליינס שמקפיץ את הסקטור? - חזרה לרווח ברבעון הקרוב וגידול נוסף בהיקף הטיסות
דלתא דיווחה על זינוק בהכנסות ל-9.35 מיליארד דולר, הרבה מעל הצפי ל-8.7 מיליארד דולר. גם ההפסד המתואם למניה היה טוב מצפי האנליסטים ועמד על 1.23 דולר למניה, לעומת צפי להפסד של 1.26 דולר למניה.
- העם כלביא - החברות פחות: סיכום עונת הדוחות בצל המלחמה
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה שלא פחות חשוב הוא שהחברה צופה המשך עליה דו ספרתית בהכנסות, כך שאם ברבעון הנוכחי החברה הגיעה ל-79% מההכנסות שהשיגה ברבעון המקביל ב-2019, אז ברבעון הבא היא צופה שההכנסות יגיעו ל-93-97% מההכנסות של טרום הקורונה, וזאת כאשר האנליסטים מדברים על הכנסות של 91% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019, כלומר הכסות של 11.62-12.12 מיליארד דולר.
על פי דלתא, היא צופה גידול בלוח הטיסות שלה עם התקרבות עונת השיא של הטיסות הקיץ, ומתכננת להגיע ל-84% מרמות הקיבולת שלה של שנת 2019.
החברה גם צופה כי כבר ברבעון הקרוב, השני של 2022, היא תחזור לרווח וזאת בזכות זינוק בהזמנות והעלאת מחירי כרטיסי הטיסה, שעוזרים לה לקזז את העלייה בעלויות הדלק, עקב הזינוק במחירי הנפט. על פי הנתונים, כרטיסי טיסה פנים ארציים בארה"ב התייקרו ב-20% בחודש שעבר בהשוואה ל-2019, כלומר אנשים מוכנים לשלם יותר כדי לטוס בעידן שאחרי הקורונה. בעקבות כך, החברה צופה רווח תפעולי מתואם של 12-14% ברבעון הקרוב.
מנכ"ל החברה אד בסטיאן אמר היום כי בחודש מרץ דלתא רשמה את ההזמנות הגבוהות ביותר בתולדותיה, וכי הוא צופה שציבור הנוסעים יתעדף נסיעות, למרות העלייה באינפלציה "אנשים היו כלואים בבתים שלהם בשנתיים האחרונות. הם סיימו להשקיע בבתים ובגינה שלהם ורוצים ללכת לראות גינה של מישהו אחר לשם שינוי".
- מניית Plug Power מזנקת 60% בשמונה ימים: האם מדובר בשורט סקוויז קלאסי?
- ריי דאליו: "הסדר המוניטרי העולמי בסכנה - ארה"ב נקלעה למלכודת חוב של 37.5 טריליון דולר"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
ומה לגבי עלויות הדלק?
עלויות הדלק של דלתא עלו ברבעון הראשון של 2022 ב-6% ועמדו על 2.09 מיליארד דולר, וזאת למורת שקיבולת הנוסעים שלה ירדה ב-17% ביחס לרבעון המקביל ב-2019. מחירי הדלק עלו ביותר מ-50% מתחילת השנה - וזה כמובן משפיע לרעה על התוצאות. החברה שילמה ברבעון הנוכחי 2.79 דולר לגלון וצופה כי תשלם 3.2-3.35 דולר לגלון ברבעון השני.
כל הסקטור עולה - אמריקן איירליינס עולה יותר
אבל למרות שכל הסקטור עולה - אמריקן איירליינס מובילה את העליות ומטפסת יותר משאר החברות. הסיבה היא שהחברה פרסמה גם תוצאות מקדמיות לרבעון ומדווחת כי היא צופה הכנסות של 8.89 מיליארד דולר, 16% פחות מאשר ברבעון הראשון של 2019, טרום הקורונה. מדובר בתחזית גבוהה יותר משל האנליסטים שצופים כי היא תדווח על הכנסות של 8.77 מיליארד דולר.
גם אמריקן צופה כי תשלם יותר על דלק מאשר בתחזיות הקודמות. החברה צופה מחיר ממוצע לגלון של 2.8-2.85 דולר, לעומת צפי קודם ל-2.73-2.78 דולר לגלון. גם העלות לכל מייל מושב זמין (CASM) צפויה לעלות ב-12-13% לעומת הרבעון הראשון של 2019.
ומה עם אל על?
מי שמתבוננת מהצד לכאורה על הנעשה היא כמובן חברת התעופה הישראלית אל על 2.32% . החברה אמנם דיווחה רק לפני חודש את תוצאותיה לרבעון הקודם, אבל שיפור בתוצאות של החברות מהעולם יכול לכאורה ללמד גם על הכיוון של החברה הישראלית. בינתיים החברה דיווחה על הפסד של כמיליארד דולר בשנתיים, אבל מציגה בדומה לחברות האמריקאיות - מציגה עליה בהיקפי הזמנת הטיסות.

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט
כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה
בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט".
סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.

קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית.
- נוקיה מקימה מחלקת בינה מלאכותית ומגייסת מאינטל
- וישראל מובילה עולמית בשימוש ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.

פייבר מזנקת 8%, מאנדיי מזנקת 6%; מניות הקוואנטים מזנקות
מניות הקוואנטים מזנקות על רקע התקדמות בעסקאות מול הממשל. שתי חברות אמריקאיות הודיעו בימים האחרונים על עסקאות אסטרטגיות עם גורמי ממשל. חברת ריגטי קמפיוטינג (Rigetti Computing 15.34% ) הודיעה כי זכתה בחוזה של חיל האוויר האמריקאי, בעוד איאון־קיו (IonQ 5.48% ) חשפה שיתוף פעולה חדש עם משרד האנרגיה. שתי ההודעות דחפו את מניות החברות ואת כלל סקטור הקוונטום לעליות חדות וזה בולט מאוד גם היום.
מניית פייבר Fiverr International 6.9% מזנקת ב-8% כשמאז שהיא הודיעה על פיטורים רחבים השוק מתגמל אותה. הנהלת פייבר הפנימה שזירת פרילנסרים בעידן של AI היא סכנה גדולה והיא מנסה לשנות את המודל במקביל להפחתה דרמטית של העלויות. השוק אוהב פיטורים והוא מתגמל את המניה.
גם מאנדיי monday.com 5.82% מזנקת כשהיא כבר 25% מעל השפל שהגיעה אליו בעקבות הדוחות היחסית חלשים.
שורט סקוויז? מניית Plug Power Inc 4.17% ממשיכה לעלות כבר היום. לכאורה אין סיבה לעליות במניה בימים האחרונים - מניית Plug Power מזנקת 60% בשמונה ימים: האם מדובר בשורט סקוויז קלאסי?
- אינטל זינקה ב-23%, אנבידיה קפצה ב-3.5%; הנאסד״ק עלה ב-0.9%
- הנאסד״ק ירד ב-0.3%; אנבידיה איבדה 3%, אלביט נפלה ב-6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול זה היה היום של אינטל, לאחר שקיבלה השקעה מרשימה מהחברה היקרה והיוקרתית ביותר בוול סטריט, אנבידיה. איך אינטל הגיעה למצב שהיא צריכה השקעות ומה יהיה בעתיד - אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה. נזכיר כי הממשל האמריקאי רכש כ-10% מאינטל בהשקעה של כ-9 מיליארד דולר והרוויח מהזינוק במניה בעקבות הצטרפות אנבידיה כמשקיעה - ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש.