קמפיין מיטב דש
צילום: צילום מסך

ד"ש לדש: השם החדש והמהלך הענק שמיטב ייצא אליו

לצד המשבר שנוצר בבית ההשקעות בעקבות פסיקת המחוזי שהורה לו להחזיר לעמיתיו כ-400 מיליון שקל, במיטב נמצאים בעיצומו של הליך מיתוג מחדש  וגיוס משרד פרסום לטובת קמפיין גדול
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה מיטב דש שרוטונים

בית ההשקעות מיטב דש נמצא בעיצומו של מהלך שיווקי המשמעותי בתולדותיו. ל"ביז מדיה" נודע כי המהלך יכלול לא רק שינוי שם, אלא גם מיתוג מחדש של החברה וקמפיין מושקע. בשלב זה לא ברור למתי מתוכנן המהלך, אך הערכות מדברות על כך שהמהלך יתבצע בחודשים הקרובים.   ההחלטה למיתוג מחדש מגיעה בתקופה מאתגרת לבית ההשקעות, חודשים לאחר פסיקת בית המשפט מאוגוסט 2021 במסגרת תביעה ייצוגית, לחייב את מיטב דש להחזיר לעמיתיו כ-290 מיליון שקל, סכום שהוגדל בדצמבר ל-400 מיליון שקל. כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי מיטב דש גבה מחלק מהעמיתים דמי ניהול בניגוד להסכמים עמם. מיטב דש צריך היה להעביר את סכום הפיצוי עד ל-1 במרץ, אולם בעקבות ערעור שהגיש לבית המשפט העליון, נדחה המועד עד לסיום הערעור בעצם ההחלטה בתביעה הייצוגית.   בלב הפרשה, קופת גמל שניהל בנק הפועלים החל בשנות ה-60 בלא שנגבו דמי ניהול. עם רפורמת בכר להפרדת תחום החיסכון ארוך הטווח מהבנקים, נמכרה ב-2007 הקופה לבית ההשקעות מיטב דש. בפסק הדין המקורי מסוף אוגוסט נקבעו הפיצויים על 289 מיליון שקל לפני ריבית והצמדה מתחילת 2016, ו-314.7 מיליון שקל אחריה. זאת, לפני תוספת דמי ניהול בסך 66.3 מיליון שקל שנגבו מאז תחילת 2016. עם התוספת מדובר ב-381.8 מיליון שקלים, ולאחר התשלום לתובעים ועורכי הדין מדובר כאמור בכ-400 מיליון שקל. על הליך המיתוג מחדש עובדים במיטב כבר כשנה, בין היתר באמצעות חברת הייעוץ האסטרטגי החדשה "מיינדסט אסטרטגיה" שהקים יועץ התקשורת מוטי שרף, שמשמש כיועץ התקשורת של מיטב. במסגרת המהלך כאמור שוקלים מספר אופציות לשמות חלופיים, כאשר המילה "מיטב" צפויה להישאר. האופציות הן רק "מיטב", או "מיטב השקעות". על כך תצטרך להחליט הנהלת החברה.   החלטה נוספת שההנהלה תצטרך לקבל, היא האם לגייס משרד פרסום לטובת הקמפיין שצפוי לצאת לפועל בחודשים הקרובים. על פי הערכות, יגויס משרד פרסום לטובת המהלך. בשנה האחרונה התקשרה מיטב דש עם חברת הסרטונים "שרוטונים" שהפיקה בעבורה מספר סרטוני פרסומת מצוירים והיתוליים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים