טראמפ
צילום: Pixbay

ביום הנשיאים: טראמפ משיק רשמית את הרשת החברתית שלו

כשנה לאחר שנחסם ע"י הרשתות החברתיות בשל אירועי גבעת הקפיטול, הנשיא לשעבר משיק את Truth Social שטוענת כי "אנחנו פלטפורמת מדיה חברתית נקייה מאפליה פוליטית". הרשת זמינה רק למחזיקי אייפונים בארה"ב, ובהמשך גם לאנדרואיד

אלכסנדר כץ | (2)

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, השיק בשעות האחרונות רשמית את הרשת החברתית שלו Truth Social, באמצעות החברה שלו Trump Media & Technology Group (TMTG). כרגע הרשת זמינה רק באמצעות חנות האפליקציות של אפל, ובקרוב גם באנדרואיד.  

האפליקציה החברתית של טראמפ שהושקה באופן לא מפתיע ב"יום הנשיאים", חג רשמי בארה"ב שמצוין היום (יום ב'), אמורה לשמש כאלטרנטיבה לרשתות החברתיות הוותיקות פייסבוק וטוויטר, שחסמו את הנשיא לשעבר בינואר 2021 בעקבות עידודו של טראמפ את תומכיו לפרוץ לגבעת הקפיטול. בעקבות אותם אירועים, נשקלה האפשרות לבצע הליך הדחה לטראמפ, למרות שכבר היה בסיום תפקידו. בפועל ניסו הדמוקרטים לשווא להוביל מהלך שיימנע מטראמפ להתמודד בעתיד, למשל בבחירות 2024.  

ישראלים שירצו להוריד את האפליקציה של Truth Social, ייתקלו בשגיאה. וכן, האפליקציה זמינה להורדה בשלב הזה רק בארה"ב. 

בתיאור האפליקציה נכתב כי "אנחנו פלטפורמת מדיה חברתית נקייה מאפליה פוליטית!". משפט זה מתכתב עם הביקורת הקשה שהטיח טראמפ ברשתות החברתיות שהחליטו לחסום אותו לצמיתות. הרשת עצמה מזכירה מאד את טוויטר בעיצוב שלה, רשת חברתית שטראמפ אהב מאד לעשות בה שימוש, כשצייץ עשרות פעמים ביום כשכיהן נשיא, בחלק מהמקרים דברי בלע נגד מתנגדיו ואף נגד בעלי בריתו שלא פעלו כפי שרצה שיפעלו. 

בחודש אוקטובר הודיע טראמפ על השקת הרשת החברתית והכוונות שלו להנפיק אותה בבורסה בניו יורק, עם השלמת המיזוג עם חברת ה-SPAC בשם Digital World DIGITAL WORLD ACQUISITION. ואולם, מאז אותה הודעה, טרם הספיקה החברה להשיק את הרשת החברתית המצופה ואף לא להשלים את עסקת המיזוג.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שרה 22/05/2022 13:35
    הגב לתגובה זו
    השנאה של השמאל לא יודעת גבולות, במדינה דמוקרטית זכותו להשיק רשת חברתית.
  • 1.
    " דברי בלע נגד מתנגדיו " מחלת השמאל שולחת גרורות לתקשרת (ל"ת)
    אלי 22/02/2022 10:35
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.