האם גוגל מחזיקה דפים סודיים בהם מוצג למפרסמים מידע על גולשים?
הרשות להגנה על פרטיות המידע של אזרחי האיחוד האירופי (DPC) היושבת באירלנד בוחנת בימים אלו האם גוגל מפרה את חוקי ה-GDPR (הגנת המידע) על שמירה והעברה של נתונים אישיים של אנשים פרטיים. על פי המידע שהועבר אליה על ידי חברת Brave, שבבעלותה דפדפן מתחרה, גוגל מחזיקה בדפים סודיים שדרכם היא משתפת מפרסמים במידע על גולשים ללא ידיעתם.
לטענת בכיר ב-Brave שהעביר ל-DPC הוכחות על המעשים הלא חוקיים לכאורה שגוגל ביצעה כנגדו, החברה מצאה דרך עוקפת שבאמצעותה נאסף המידע באקט שמפר את חוקי שמירת המידע שעליהם היא חתומה ואליהם היא מחויבת. המידע שהועבר ל-DPC מציג כיצד לכאורה גוגל "מדליפה" את המידע על הגולשים לצד ג' - מפרסמים וחברות פרסום.
הראיות שהציגה החברה לרשות המפקחת מעלה חשד שההפרה מתרחשת תחת מכניזם חשאי באמצעות מערכת ה"קונים המורשים" שלה, לשעבר מערכת ה-DoubleClick שפועלת על כ-8.4 מיליון אתרי אינטרנט בעולם. על פי תקנות שמירת הפרטיות, גוגל אמורה למנוע מחברות המשתמשות במערכת ה-RTB שלה (Real Time Bidding - רכש פרסום ברשת בזמן אמת באמצעות הצעות מחיר שמתחרות אחת בשנייה בכל רגע נתון), לבצע התאמות בין מידע לפרופילים של גולשים.
המידע החדש על פעילות גוגל, מוכיח עוד, כי לכאורה, החברה שהתחייבה שלא לשתף כלי זיהוי שבאמצעותם ניתן לגלות מידע מוטמן ומקודד של גולשים, ממשיכה לעשות זאת. הטענה כלפי גוגל היא שלגולשים מוצמד מעין רכיב שמזהה אותו ומידע זה מוצג בדפים מוסתרים לגולש שבהם נאסף המידע על ידי חברות אחרות. כמו כן בחברת Brave טוענים כי גוגל אפשרה לחברות רבות לשתף ביניהם את רכיבי הזיהוי שבאמצעותם נאסף ומשותף מידע על גולשים.
בחברה שהגישה לידי הרשות המפקחת את המידע מציינים כי נעזרו במחקר של מומחה דיגיטל בשם זאק אדוארדס (Zach Edwards) שבבעלותו חברת הייעוץ Victory Medium, שבחן מה עשתה גוגל עם לוג הגלישה של אחד מבכירי Brave, ד"ר ג'וני רייאן. מהמחקר של אדוארדס עלה כי המידע האישי של רייאן שותף על ידי גוגל באמצעות מה שנקרא Push Pages, דפים סודיים שבאמצעותם גוגל מזמינה חברות לשתף פרטים מזהים של גולשים כשאלו מעלים דף אינטרנט. לטענת רייאן, הוא מצא 6 עמודים שונים שמציגים את המידע שנאסף עליו לאחר שעה של גלישה באינטרנט באמצעות דפדפן כרום.
דפי ה-Push של גוגל מוגשים על ידי דומיין של גוגל בכתובת https://pagead2.googlesyndication.com שכבר אינה פעילה ולכולם אותו השם: cookie_push.html. כל דף כזה הוא בלעדי ונבדל באמצעות קוד בן 2,000 תגיות אותן גוגל מוסיפה כדי לאפיין באופו ייחודי כל גולש שעליו נאסף ומשותף מידע. בצירוף 'קוקיז' שנאספים על ידה, גוגל מאפשרת לחברות לזהות גולשים במצבים שלולי מידע זה - דבר זה לא היה מתאפשר.
על פי הבדיקה של אדוארדס ו-Brave עמודי google_push אינם מוצגים לגולשים המבקרים בעמוד אינטרנט, ובמקרה של גלישה ישירה אליהם לא יופיע בהם כל מידע. הראיות שהוצגו לרשות המפקחת על גוגל כוללים עמודי אינטרנט על כל הרכיבים המופיעים בהם, קבצים ועוד, שהמכשירים שבהם גלש ד"ר רייאן נתבקשו לטעון על ידי האתרים שבהם גלש.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
ב-Brave טוענים כי הראיות שהציגו מוכיחות כי גוגל חותרת תחת חוקי הגנת המידע שלה עצמה. כמו כן, החברה וגולשיה חשופים לשימוש לא ראוי על ידי חברות צד שלישי. בחברה טוענים כי חברות הקימו מכניזם דומה לזה של גוגל, של Push Pages, ללא ידיעת גוגל, דבר שמוכיח שוב כי מדיניות אבטחת המידע של גוגל אינה מספקת את ההגנה הדרושה.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
