בליכוד מסכמים קמפיין מנצח: 'אם מישהו ירד נמוך, זה לא אנחנו'
כיממה וקצת לאחר סיום מערכת הבחירות, ואפשר להתחיל לסכם את הקמפיינים. הליכוד, ובעצם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הם המנצחים הגדולים של הקמפיין, עם גידול במספר המנדטים, זכייה בקדנציה חמישית על אף שלל הפרשיות, וקואליציית חלומות מבחינת נתניהו – שבזכות החיבור שעשה בין הבית היהודי לעוצמה, הרוויח עוד 5 קולות בכנסת.
אין כמעט איש אסטרטגיה ופרסום שלא יסכים עם טענה זאת, שאת קמפיין הליכוד ניהל הקמפיינר הטוב בישראל - נתניהו עצמו. נתניהו בן ה-70, ריכז סביבו קבוצת יועצים צעירים מאד, חלקם בשנות ה-20 לחייהם, ועם הנבחרת הזאת, כשהשרים והח"כים עצמם כמעט ממודרים, הריצו קמפיין חד, ממוקד, אכזרי ואפקטיבי מאד.
"מי שניהל בפועל את הקמפיין היה ראש הממשלה, הקמפיינר הטוב ביותר בישראל אי-פעם", אומר נדב שטראוכלר, מנהל מערך התקשורת בקמפיין הליכוד ש"גויס" אי-שם בסוף דצמבר לטובת מערכת הבחירות. "בשונה מקמפיינים אחרים, לא היו פה משרדי פרסום גדולים ויועצים אסטרטגים יקרים. היה צוות מצומצם שעבד כיחידה אחת, עם אפס אגו, וכל אחד בא לטובת המשימה הזאת. אני למשל השארתי תינוק בן חודשיים בבית, וכולנו נרתמנו למשימה הזאת עם הלב והנשמה".
הצוות סביב נתניהו כלל את עופר גולן – דובר ראש הממשלה, יונתן אוריך – דובר הליכוד ויועצו הצמוד של נתניהו, טופז לוק – איש הדיגיטל של נתניהו, ושטראוכלר, ביום-יום מנכ"ל שותף במשרד 'לניאדו-שטראוכלר תקשורת'. "הייתה דינמיקה נהדרת - אתה מעלה רעיונות, יש ישיבות קבועות, מעלים לראש הממשלה. הרבה פעמים באנו לראש הממשלה עם רעיונות שהיינו בטוחים שם מצוינים, אבל הניסיון שלו והחדות שלו, קברה את אותן רעיונות. התגבשו רעיונות לאורך הדרך: זה היה קרב שוחות קשה. התמודדו עם דברים קשים - כותרות כל ערב במהדורות, במקרים רבים עם תקשורת לא הכי אוהדת בלשון המעטה".
-היה לכם קמפיין ברור, חד, אבל גם מלוכלך ונמוך. בדיעבד שגיתם?
"אולי במקרים נקודתיים. אתה שולט בסדר היום שבוע אחרי שבוע, אז יש שגיאות. אני חושב שהקטע עם אבישי עברי, היה טעות. עם עברי, הסרטון הזה של קברי חללי צה"ל 'ברח לנו' בין הידיים, ונתניהו לא עובר על כל סרטון".
לדבריו, הייתה טעות גם עם הליכוד TV - שזכה לביקורת כערוץ פרופגנדה - אבל דווקא משום שלא עשו בו שימוש בווליום גבוה יותר: "אולי לא מקסמנו את זה עד הסוף. אני בטוח שמפלגות אחרות יחקו אותנו בבחירות הבאות עם זה. זה היה מהפכני. גם על 'ספרות זולה' אמרו שזה חרא סרט בהתחלה, ואז גילו כמה זה גאוני".
-ועל סוגיית נאווה ג'קובס שטענה כי בני גנץ הטריד אותה מינית
"לא אנחנו אחראים לאישה הזאת".
-נכון, אבל דיי רכבתם על הסיפור הזה בהמשך
"לא נכון. במערכת הבחירות הזאת קראו לראש הממשלה נתניהו בוגד, למשל בוגי יעלון ורם בן ברק שאמרו שמעשיו של ביבי הם על סף בגידה. אני חושב שאם מישהו ירד נמוך, אז זה לא אנחנו".
נתניהו וצוותו ניהלו קמפיין חזק ברשתות החברתיות, עם סרטונים רבים מדי יום. "הבאנו תוצרים טובים - ובהיקף חסר תקדים", אומר שטראוכלר, "כמות הסרטונים, המופעים התקשורתיים, ההודעות, רעיונות והראיונות בתקשורת. בסוף צריך ללהק 35 אנשים ולפמפם מדי יום את המסרים בתקשורת. עשינו אין ספור דברים ויזואליים חיוביים, אבל הם זכו באופן טבעי לפחות חשיפה. היו המון תכנים שעבדו בהצלחה מול קהלי היעד. לנתניהו היו מאות רבות של הופעות וראיונות שהיו מסונכרנים ועבדו טוב. זה פשוט נוהל בצורה מיטבית. כל בוקר אתה מתעורר ליום כאוטי: מתחיל בכיוון מסוים, בצהריים זה מקבל תפנית ומשתנה שוב בלילה".
שטראוכלר משתדל לא לבקר את הקולגות מכחול לבן, אבל מסביר על קצה המזלג חלק מבעיה שם: "בכחול לבן היו הרבה סתירות בקמפיין - בעיקר כי בהתחלה היו שם 2 קמפיינים שונים וסותרים של 2 מפלגות (חוסן לישראל ויש עתיד, א"כ)".
-איך בכלל הגיעו אליך? אין לך הכרות מוקדמת עם ראש הממשלה
"פנו אליי אי-שם בדצמבר, נפגשנו ונשאבתי פנימה. וזו זכות ענקית עבורי. תשמע, ראש הממשלה, האיש הזה... אנחנו עבדנו כמו מטורפים וניסינו להדביק את הקצב שלו, האיש הזה אדיר, באמת ליגה אחרת. זו הייתה זכות שראש הממשלה נתן את הדבר הזה בידיי, ושיכולתי לתרום קצת לניצחון הזה, ואני אומר את זה בצניעות. המתכון המנצח בקמפיין הזה הוא התבונה של ראש הממשלה לבחור אנשים נכונים".
שטראוכלר עם ראש הממשלה נתניהו, בערב הניצחון שלשום
"אני שומר שבת, ובקמפיין כזה אין רחמים – עובדים 24/7", אומר שטראוכלר. "עופר גולן הוא תותח על חלל, הבן אדם פשוט ניצח על המשימה באליפות. אני ויונתן אוריך שומרי שבת, אז כשאתה מועמד שצריך להיבחר לראשות ממשלה, אתה יכול להגיד פאק-איט - אני צריך לנצח בחירות, אבל נתניהו קיבל את זה, ואני סופר-מעריך אותו על זה. זה מוכיח לאנשים שומרי שבת, שאפשר לעשות הכל, זה לא יחסום אותך, ואם תעשה את הדברים בדרך שלך, ולא תיעצר למרות המגבלה הזאת. אגב, יכול להיות שמקומות אחרים לא היו לוקחים אותי – ואני מבין את זה כי זה עבודה שצריכה להיות מתוקתקת".
-בוא נחזור ליום הבחירות. שוב פעם 'הערבים נוהרים', ושוב פעם זה מצליח לכם
"אני אגיד לך את האמת. זה לא היה פייק-געוואלד, זה לא היה משהו שקרי. ביום שלישי ישבתי באולפן חדשות 12 אצל יונית לוי ב-19:00, ואמרתי לה שאם אנשי הימין לא יתעוררו בזמן הקצר שעוד נותר, הליכוד יפסיד את הבחירות. זה המידע שהיה לנו – ב-16:00, ב-18:00 וגם מאוחר יותר, כשראש הממשלה עלה לפייסבוק לייב שהיו בו מאות אלפי צפיות, בנקודת הזמן הזאת הייתי רחוק מלהיות משוכנע שאנחנו מנצחים. בערים שהם מעוזי ליכוד מובהקים – נתוני ההצבעה היו נמוכים, ואילו בערים חזקות שמזוהות עם השמאל, אחוזי הצבעה גבוהים. לכן הגעוואלד הזה היה אותנטי לחלוטין. ב-4-5 השעות שנותרו - הפכנו את הקערה על פיה מפיגור של 4-5 מנדטים.
-מלחמה על כל קול?
אחר הצהריים ירדנו עם ביבי לחוף הים של נתניה, וראש הממשלה דיבר עם אנשים. הוא היה נחוש, דיבר עם אנשים בטלפון ותמרץ אותם. זה מראה על הנחישות שלו, ההבנה שלו של המצב.
- 9.דורון 18/04/2019 16:24הגב לתגובה זותפרגנו! נלחמו מול אינספור אייטמים "וכותרות" שקריות והצליחו! הצליחו למען מדינת ישראל! מי שלא מפרגן - יש מבצע על מלפפון חמוץ ברמי לוי (או בברלין).
- 8.אלדד 13/04/2019 10:09הגב לתגובה זואתה רציני נדב ? היית בדו''צ. יש לך אפס בושה ? לא איכפת לך מהמוניטין ? אם פשוט היית שותק לפחות היית זוכה בהערכה על זה שלקחתי חלק בניצחון. אבל ככה לחרטט?
- 7.ירדן 12/04/2019 16:07הגב לתגובה זוחבורה של אופורטוניסטים צעירים. התגייסה לקדם אדם שפרק חברה ישראלית לגורמים. זה לא סרט זה חיים שלנו. ראיון של אדם חסר מודעות
- 6.ראובן 12/04/2019 08:22הגב לתגובה זובושה
- 5.פאסוסססס 11/04/2019 15:57הגב לתגובה זו7 שקל בחניון
- 4.אבי 11/04/2019 15:49הגב לתגובה זוחרות. זה לטובת עם ישראל. חבל שהחמוצים לא מבינים זאת ומייסרים את עצמם
- 3.שטראוכל,נטשתה תינוק שאתה לא מניק.תרגיע!! (ל"ת)המערכת 11/04/2019 14:34הגב לתגובה זו
- 2.עמוקה 11/04/2019 13:13הגב לתגובה זואת העונש תקבל מלמעלה!
- דב 11/04/2019 15:51הגב לתגובה זואך זו ממש לא השמצה
- 1.נשאר תיעוב ושנאה (ל"ת)רוית 11/04/2019 12:26הגב לתגובה זו
- דב 11/04/2019 15:53הגב לתגובה זושלכם לכל דבר יהודי וציוני. מסיתים - ובוכים. שונאים - ומאשימים. העדר זה אתם, שלא יודעים במי ומדוע אתם בוחרים. העיקר להצטרף לכת המטורללים: "רק לא ביבי."

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.