בכירים – תכינו קורות חיים: תאגיד השידור החדש פרסם מכרזים לאיתור סמנכ"לים ולמיתוג
תאגיד השידור הישראלי מפרסם הבוקר (יום ה') בעיתונות היומית ובאתר האינטרנט שלו, מכרזים למיתוג התאגיד ולגיוס סמנכ"לים במגוון תחומים. זהו צעד נוסף בדרך להקמתו של התאגיד, שאמור להגיע במקומה של רשות השידור, ומעסיקה עד כה 3 עובדים, בהם המנכ"ל הזמני עצמו – אלדד קובלנץ.
ועדות האיתור לתפקידים הבכירים כולל תפקידי מפתח בתחומי התוכן והניהול, בהם סמנכ"ל טלוויזיה, סמנכ"ל קול ישראל (רדיו), סמנכ"ל דיגיטל, סמנכ"ל חדשות (מערכת החדשות המאוחדת של הטלוויזיה, הרדיו והדיגיטל, א"כ) וסמנכ"ל משאבי אנוש. כל המשרות יהיו בכפיפות למנכ"ל התאגיד למשך שנתיים של הקמה ומיסוד התאגיד ואולם החוק מאפשר קבלה לעבודה בתאגיד גם לאחר תקופה זו.
סמנכ"ל הטלוויזיה יקים וינהל 3 ערוצי שידור - ערוץ הכללי שיבוא במקומו של ערוץ 1, ערוץ ילדים ונוער וערוץ בשפה הערבית. בין היתר הוא יצטרך להביא ניסיון של 5 שנים בתפקיד ניהולי בכיר בארגון משמעותי בתחום הטלוויזיה בעל תקציב שנתי של 30 מיליון שקלים, וגם להכיר היטב את תחום המדיה הדיגיטלית. סמנכ"ל הרדיו יקים וינהל את תחנות קול ישראל, למעט חטיבת החדשות, וגם הוא צריך להציג ניסיון של 5 שנים בתחומו – עם ניהול בארגון בעל תקציב שנתי של 10 מיליון שקלים לפחות, והכרות מעמיקה עם תחום הדיגיטל.
סמנכ"ל החדשות יקים כאמור את חטיבת החדשות המאוחדת של הטלוויזיה, הרדיו והאינטרנט, ויהיה העורך הראשי של שידורי החדשות. עליו להיות בעל ניסיון של 5 שנים בניהול ועריכה בארגון משמעותי בתחום העיתונות. סמנכ"ל הדיגיטל יקים את מערך האינטרנט והתוכן הדיגיטלי של הרשות, בין היתר פיתוח אפליקציות. הוא צריך להביא עימו ניסיון רב ביצירת תוכן דיגיטלי ואינטרנט, ולהכיר במקביל את תחום המדיה – פרינט, רדיו וטלוויזיה.
- ניר צוק מתקרב לרשת 13; ומי יהיה המנכ"ל החדש?
- אחרי סאגת קובלנץ: התאגיד בחר בגולן יוכפז למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סמנכ"ל משאבי האנוש יקים את מערך גיוס העובדים, והוא צריך להיות בעל ניסיון של 5 שנים בתפקיד ניהולי בכיר בתחום משאבי האנוש בארגון בעל לפחות 100 עובדים.
ממתגים את התאגיד: "ישראלי, יצירתי, חדשני"
מכרז המיתוג מזמין את גופי מקצוע להתחרות על גיבוש ועיצוב דמותו הוויזואלית של הארגון החדש ושל ערוציו השונים. מכרז המיתוג אף מציג למתמודדים את ערכי התאגיד, אליהם יידרשו להתייחס בהצעתם, כגון ישראליות (המילה עליה התעקש השר הממונה על רשות השידור אופיר אקוניס, שפרש בנתיים, א"כ), יצירתיות, חדשנות ובשורה, השכלה וידע, מצוינות, אסתטיקה, מקצוענות, הומור ואף הומור עצמי, תחרותיות, נדיבות וחריצות.
דרישות הסף כולל למשל "ניסיון של מתן שירותי מיתוג לגופים וחברות בישראל בפריסה ארצית הכולל לכל הפחות 5 פרויקטים שונים של שירותי מיתוג כאמור בשנים 2013-2015", ואילו "למציע מחזור עסקים של לפחות 3 מיליון שקלים (לא כולל מע"מ) ממיתוג )לא כולל רכישת מדיה) במצטבר בשנים 2013-2015".
יש לציין כי בממסגרת חוק השידור הציבורי, יוכל המנכ"ל הזמני של התאגיד קובלנץ לגייס עד 400 עובדים, ובסך הכל עשוי התאגיד לכלול כ-700 עובדים. בימים אלו דנים ההסתדרות ומשרד האוצר, כמה מבין עובדי התאגיד החדש יהיו יוצאי רשות השידור.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
קובלנץ מסר כי "אנו מזמינים את מיטב הכישרונות בישראל להשתתף במכרזים, שיקבע את דמותו של השידור הציבורי הישראלי. מדובר בפרויקט מרתק ומשמעותי מבחינה ציבורית, ערכית, הכולל 3 ערוצי טלוויזיה, לכל הפחות 8 תחנות רדיו ומוצרים דיגיטליים רבים, מה שהופך אותו לאחד מאתגרי הניהול והמיתוג הגדולים בישראל כיום".
בדרך אל הדירקטוריון
בתוך כך, לאחר שראש הממשלה ושר התקשורת נתניהו "תקע" את אישור חברי דירקטוריון התאגיד החדש, הרי שהבוקר המהלך יוצא אל הפועל. כבר היום תתבצע פנייה למועמדים שהומלצו למועצת התאגיד, והם יתבקשו למלא שאלונים.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
