בכירים – תכינו קורות חיים: תאגיד השידור החדש פרסם מכרזים לאיתור סמנכ"לים ולמיתוג
תאגיד השידור הישראלי מפרסם הבוקר (יום ה') בעיתונות היומית ובאתר האינטרנט שלו, מכרזים למיתוג התאגיד ולגיוס סמנכ"לים במגוון תחומים. זהו צעד נוסף בדרך להקמתו של התאגיד, שאמור להגיע במקומה של רשות השידור, ומעסיקה עד כה 3 עובדים, בהם המנכ"ל הזמני עצמו – אלדד קובלנץ.
ועדות האיתור לתפקידים הבכירים כולל תפקידי מפתח בתחומי התוכן והניהול, בהם סמנכ"ל טלוויזיה, סמנכ"ל קול ישראל (רדיו), סמנכ"ל דיגיטל, סמנכ"ל חדשות (מערכת החדשות המאוחדת של הטלוויזיה, הרדיו והדיגיטל, א"כ) וסמנכ"ל משאבי אנוש. כל המשרות יהיו בכפיפות למנכ"ל התאגיד למשך שנתיים של הקמה ומיסוד התאגיד ואולם החוק מאפשר קבלה לעבודה בתאגיד גם לאחר תקופה זו.
סמנכ"ל הטלוויזיה יקים וינהל 3 ערוצי שידור - ערוץ הכללי שיבוא במקומו של ערוץ 1, ערוץ ילדים ונוער וערוץ בשפה הערבית. בין היתר הוא יצטרך להביא ניסיון של 5 שנים בתפקיד ניהולי בכיר בארגון משמעותי בתחום הטלוויזיה בעל תקציב שנתי של 30 מיליון שקלים, וגם להכיר היטב את תחום המדיה הדיגיטלית. סמנכ"ל הרדיו יקים וינהל את תחנות קול ישראל, למעט חטיבת החדשות, וגם הוא צריך להציג ניסיון של 5 שנים בתחומו – עם ניהול בארגון בעל תקציב שנתי של 10 מיליון שקלים לפחות, והכרות מעמיקה עם תחום הדיגיטל.
סמנכ"ל החדשות יקים כאמור את חטיבת החדשות המאוחדת של הטלוויזיה, הרדיו והאינטרנט, ויהיה העורך הראשי של שידורי החדשות. עליו להיות בעל ניסיון של 5 שנים בניהול ועריכה בארגון משמעותי בתחום העיתונות. סמנכ"ל הדיגיטל יקים את מערך האינטרנט והתוכן הדיגיטלי של הרשות, בין היתר פיתוח אפליקציות. הוא צריך להביא עימו ניסיון רב ביצירת תוכן דיגיטלי ואינטרנט, ולהכיר במקביל את תחום המדיה – פרינט, רדיו וטלוויזיה.
- ניר צוק מתקרב לרשת 13; ומי יהיה המנכ"ל החדש?
- אחרי סאגת קובלנץ: התאגיד בחר בגולן יוכפז למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סמנכ"ל משאבי האנוש יקים את מערך גיוס העובדים, והוא צריך להיות בעל ניסיון של 5 שנים בתפקיד ניהולי בכיר בתחום משאבי האנוש בארגון בעל לפחות 100 עובדים.
ממתגים את התאגיד: "ישראלי, יצירתי, חדשני"
מכרז המיתוג מזמין את גופי מקצוע להתחרות על גיבוש ועיצוב דמותו הוויזואלית של הארגון החדש ושל ערוציו השונים. מכרז המיתוג אף מציג למתמודדים את ערכי התאגיד, אליהם יידרשו להתייחס בהצעתם, כגון ישראליות (המילה עליה התעקש השר הממונה על רשות השידור אופיר אקוניס, שפרש בנתיים, א"כ), יצירתיות, חדשנות ובשורה, השכלה וידע, מצוינות, אסתטיקה, מקצוענות, הומור ואף הומור עצמי, תחרותיות, נדיבות וחריצות.
דרישות הסף כולל למשל "ניסיון של מתן שירותי מיתוג לגופים וחברות בישראל בפריסה ארצית הכולל לכל הפחות 5 פרויקטים שונים של שירותי מיתוג כאמור בשנים 2013-2015", ואילו "למציע מחזור עסקים של לפחות 3 מיליון שקלים (לא כולל מע"מ) ממיתוג )לא כולל רכישת מדיה) במצטבר בשנים 2013-2015".
יש לציין כי בממסגרת חוק השידור הציבורי, יוכל המנכ"ל הזמני של התאגיד קובלנץ לגייס עד 400 עובדים, ובסך הכל עשוי התאגיד לכלול כ-700 עובדים. בימים אלו דנים ההסתדרות ומשרד האוצר, כמה מבין עובדי התאגיד החדש יהיו יוצאי רשות השידור.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
קובלנץ מסר כי "אנו מזמינים את מיטב הכישרונות בישראל להשתתף במכרזים, שיקבע את דמותו של השידור הציבורי הישראלי. מדובר בפרויקט מרתק ומשמעותי מבחינה ציבורית, ערכית, הכולל 3 ערוצי טלוויזיה, לכל הפחות 8 תחנות רדיו ומוצרים דיגיטליים רבים, מה שהופך אותו לאחד מאתגרי הניהול והמיתוג הגדולים בישראל כיום".
בדרך אל הדירקטוריון
בתוך כך, לאחר שראש הממשלה ושר התקשורת נתניהו "תקע" את אישור חברי דירקטוריון התאגיד החדש, הרי שהבוקר המהלך יוצא אל הפועל. כבר היום תתבצע פנייה למועמדים שהומלצו למועצת התאגיד, והם יתבקשו למלא שאלונים.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
