פרצופה של המדינה אייס
צילום: גרפיקה
TV

בחירות 2015// סדרה חדשה באייס: בנט לא מתנצל, ביבי שר 'שנדליר' - ומי נעלם?

12 שבועות לבחירות: סדרת וידאו של אייס ו-Vigo "פרצופה של המדינה" תסקר את הרשת בשירות הבחירות: על מי דיברו, מי נעלם, ומה הקשר לבר רפאלי?
אייס | (3)

מי הכי חזק ברשתות החברתיות, ומי בכלל "חלושס"? מי רשם את הירידה המשמעותית, ואיזו אישיות זינקה? "פרצופה של המדינה", מדור חדש של אייס באמצעות חברת הניטור Vigo, יסקר את הרשת לקראת בחירות 2015 ויבדוק מדי שבוע את התנהלותם של האישים הפוליטיים ברשתות החברתיות.

אז נכון, סרטון "השנדליר" של מדור וואלה תרבות, הצליח להגיע עד לכוכבת האוסטרלית סיה, שלא יכלה להתאפק ופייסבקה "holy moly this is amazing", אבל יותר מועמדים לא מוותרים על הפייסבוק, הטוויטר וכמובן - היוטיוב. שר הכלכלה נפתלי בנט עשה את זה מעולה, באגף השמאלי של המפה - הרבה פחות.

הניטור למדור השבוע התקיים ביום יום שלישי שעבר עד השבוע ביום שני בלילה על ידי Vigo. התוצאות לפניכם.

קרדיטים:

עורכת תוכן ומנהלת תחום וידאו: עדי ברזילי

עריכת וידאו: גילי מייזלר

עריכה גרפית: אביבית רושה

מנהלת פיתוח עסקי: יעל שפריר

נתונים: חברת הניטור Vigo

עורך ראשי: אלכסנדר כץ

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    קורא מסור 27/12/2014 22:41
    הגב לתגובה זו
    חשוב לתת רוח גבית לתעשיית הדיגיטל בבחירות. קמפיין אולג פטרושקה וועדת המיגרוג נכשלו, מקווה שאתם צתליחו
  • 2.
    יפה, אבל קצר מדי... (ל"ת)
    25/12/2014 19:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יופי של מדור (ל"ת)
    שיר 25/12/2014 18:52
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.