חשיפת אייס הבוקר: ערוץ 10 השיג מימון לחובותיו לרשות ה-2 - דורש לקבל רישיון
ערוץ 10 השיג מימון לתשלום עבור חובותיו הרגולטוריים לרשות השנייה, וכבר היום (יום ה') יעביר מכתב בנושא למועצת הרשות - כך דיווח מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי במסיבת עיתונאים בהולה שהוא מכנס בשעה זו.
במסיבת העיתונאים אמר ורשבסקי כי "בחודש יולי 2014 נקראתי לערוץ 10 כשהוא היה כמעט במצב של חדלות פירעון. גיבשנו תכנית עסקית שהיא יוצאת דופן - הערוץ מתמקד בדרמה, דוקו וחדשות. הודענו שהראיליטי לא יהיה יותר בערוץ 10. במלחמה אני חושב שחדשות 10 הוכיחו לכולם כמה חשוב שערוץ 10 וחדשות 10 בחיים. הערוץ התגייס לטובת החדשות, הן עבדו 24 שעות ונתנו מוצר מעולה לצופים".
לדבריו, "במקביל עבדנו יחד עם העובדים על תכנית הבראה מאד כואבת, ושינינו את האתוס של החברה מחברה שמפסידה וחברה שתלויה בבעלי המניות שלה, לחברה רווחית עם 2 רגליים איתנות על הקרקע. חברה שעובדת על בסיס מזומן בלי אשראי לבנקים".
ורשבסקי הוסיף כי "החוב שנוצר לדמי הזיכיון הוא החוב היחיד שיש לנו - 36 מיליון שקלים. הובהר לנו מכל גורמי הרגולציה שמה שיכול למנוע מאיתנו את עתידנו זה אי תשלום הכסף. אני רוצה להודיע שגייסנו את הכסף הזה, ובשעה הקרובה נוציא הודעה לרשות השנייה".
בשלב זה ביקר ורשבסקי את התנהלות הרשות השנייה: "מועצת הרשות הודיעה לנו בצורה מפתיעה לפני מספר ימים, כי עומדים מולנו עוד כל מיני בעיות טכניות כאלה ואחרות. אנחנו חושבים שהבעיות הטכניות שמעלים לנו מן הגורן ומן היקב, הן לא קבילות, ואנחנו חושבים שמגיע לנו בדין לקבל את הרישיון".
לדבריו, "לחברה יש מתעניינים רבים בכניסה להשקעה לערוץ 10. אגב, אם לא ייכנסו משקיעים, הערוץ יכול לעבוד ולהמשיך ולהפיק ולעמוד בכל המחויבויות הרגולטוריות שלו, על מנת לתת שירות לצופים ולעובדים. אנחנו חושבים שהזמן הקצר שנותר לנו - ביום שני אמורה להיות ישיבה של מועצת הרשות השנייה - אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שלא נישאר עם חברה מסחרית אחת".
ורשבסקי שהיה נרגש במהלך מסיבת העיתונאים, אמר כי "הרייטינג של החדשות היו אתמול מעל 15%, של 'המקור' מעל 11%, מול התכנית הכי חזקה של רשת - 'המרוץ למיליון', וביום כזה הרווחנו כסף. ולבוא ולהגיד אחר כך "כן איתנות פינססית"? אני קורא למועצת הרשות השנייה ולראש הממשלה כשר התקשורת, שיש לו מחויבות לדאוג לכך שתהיה תחרות בשוק הטלוויזיה בישראל".
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
יו"ר ועדת העובדים והכתב הכלכלי של ערוץ 10, מתן חודורוב, אמר: "הקיצוץ הזה פגע בכל שכבות החברה, אבל פגע בעיקר בעיתונאים הבכירים של החברה ופחות בעיתונאים החלשים של החברה. זה מה שהיה נדרש לחברה ולחופש העיתונאי שלה. ערוץ 10 עבר ל-EBIDA חיובית, חובות העבר עדיין מעיקים. אנחנו קוראים למועצת הרשות השנייה ולשר התקשורת (ראש הממשלה, א"כ) שהתמלאו כל התנאים הנחוצים משום שיוסי ורשבסקי הצליח להשיג את כל הכסף שאנחנו צריכים בצדק לשלם למדינה. לדעתנו אין חסמים לקבל את הרישיון".
לשאלת אייס מאיפה המימון הגיע, סירב ורשבסקי להגיב אבל לא הכחיש כי ישנה אפשרות שהמלווה יכנס כשותף: "מדובר על גורם שמלווה את הכסף בריבית סטנדרטית, שנחזיר את החוב בצורה הגיונית או מניות בערוץ".
לגבי מחויבות התוכן לרשות השנייה, אמר ורשבסקי כי "זה זניח. חסר לנו כמה מיליוני שקלים, אבל את הכל נשלים".

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.