הותר לפרסום: חשד כי בכירי חברת נדל"ן שנסחרת בבורסת תל אביב הלבינו 60 מיליון שקל - עבור יצחק אברג'יל
דרמה של ממש התחוללה היום בבית המשפט בראשון לציון. ארבעה חשודים בכירים - שניים מתוכם הינם בעלים של חברה ציבורית מתחום הנדל"ן חשודים כי ביצעו עבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות מס, עבירות מרמה בתאגיד ועבירות נוספות. לא הרבה פרטים ניתן לספר על הפרשה שנחשפת היום - עם זאת, החשדות נפרשים על פני מספר שנים ובהיקף כספי של 60 מיליון שקל. במשטרה מעריכים כי מתוך הסכום של ה-60 מיליון שקל ניתן לתפוס סכום של כמיליון שקל בלבד. היאחב"ל חושדת כי שניים מן החשודים מזוהים עם פעילות ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל. על פי החשד חברו גורמים בחברה ציבורית בתחום הנדל ן לחברה קבלנית פרטית על מנת להזרים כספים לגורמים המזוהים עם פעילות ארגון פשיעה. הפרוייקט שאליו מתייחסות החשדות הינו פרוייקט של קוטג'ים בעיר אילת אליו נכנסה החברה לפני מספר שנים. הפרוייקט נכשל והחברה הפסידה בו כסף רב. עורך דינם של החשודים טען כי הבעלים של החברה הציבורית לא יכולים להעלים סכום שכזה. בהחלטתו קבע השופט כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות. השופט ציין כי הוא מסתמך על דו"ח סודי אשר הוגש לו ולראיות אשר נמצאות בנושא. השופט ציין כי קיימת עילה להארכת מעצר ויסוד סביר לכך ששחרור החשודים ישבש את מהלכי החקירה. פרט לשני הבכירים מהחברה הציבורית כן הותר לפרסום שמם של שני חשודים נוספים - שמעון בלולו ונסים פינס. חיפוש קצר בגוגל מעלה כי השניים הינם בעלי חברות בתחום הבניה ובשנת 2012 נעצרו בחשד להפצה וקיזוז של חשבוניות פירטיביות במיליוני שקלים. - זאת במטרה להתחמק מתשלום מס.
- 7.איפה הרו"ח המבקר? (ל"ת)MinFin 21/05/2014 14:39הגב לתגובה זו
- 6.לחלט להם את כל מה שיש להם, כולל חשבונות בנק ,דירות,רכבי (ל"ת)יעקב 20/05/2014 16:34הגב לתגובה זו
- 5.האם יש מוסדיים שהלוו להם כספים ? (ל"ת)ש 20/05/2014 16:14הגב לתגובה זו
- 4.גדי 2 20/05/2014 16:10הגב לתגובה זוצינור כזה שיזכרו אותו כל החיים מפה ועד לשדרות הגעתון בנהריה.
- 3.אברג'יל לא מעניין אותי. מעניין אותי מי הם המלבינים (ל"ת)מאיר 20/05/2014 15:47הגב לתגובה זו
- 2.אילו בנקים חשופים לחברות????? (ל"ת)מאיר 20/05/2014 14:47הגב לתגובה זו
- 1.איסור פרסום = בדיחה 20/05/2014 14:38הגב לתגובה זוחפשו מנית נדלן שקורסת ותדעו גם אתם

הבנקים זינקו בכ-6%, הפניקס זינקה 7%; סאפיינס ב-24%
נעילה חיובית בתל אביב: הבנקים זינקו על רקע הגדלת הדיבינד הצפוי, סאפיינס זינקה בעקבות הרכישה המסתמנת
המסחר ננעל בירוק בוהק: מדד ת"א 35 הוסיף 1.42% ומדד ת"א 90 עלה 1.59%.
במבט על הסקטורים, מדד הבנקים זינק 5.88%, מדד הביטוח עלה 3.4%, מדד הנפט והגז סגר שלילי ב-0.78% ומדד הנדל"ן עלה 0.82%. הבנקים כמובן גנבו את ההצגה. עליות מטורפות של 6%, בעיקר כי הם יחלקו 50% מהרווחים ברבעון הקרוב כדיבידנדים ומדובר על דיבידנדים מאוד משמעותיים.
מדד MSCI עושה עדכון ומניית הפניקס הפניקס -2.49% צפויה להיכנס למדד. עדכון MSCI - הפניקס מצטרפת למדד MSCI ישראל, מי עוד ברשימה?
בנק ישראל יאפשר לבנקים לחלק עד 50% מהרווח הנקי לבעלי המניות כדיבידנד, לעומת 40% עד כה, צעד שתקף בשלב זה רק לרבעון השני וייבחן מחדש ברבעון הבא. ההחלטה מגיעה על
רקע ירידה ברמת הסיכון במשק, עודפי הון משמעותיים והיערכות הבנקים לפרסום דוחות חזקים במיוחד. המניות במגמה חיובית ומדד הבנקים עולה מעל 3%
חמשת הבנקים
הגדולים צפויים לדווח יחד על רווח נקי של 8.5-9 מיליארד שקלים ברבעון השני, עם תשואה ממוצעת להון של 16%-17%. סביבת הריבית הגבוהה, פעילות כלכלית ערה במשק, יתרות עו"ש גבוהות ורוח גבית משוק ההון צפויים לתמוך בשורת הרווח, ולתרום לתוצאות חזקות גם בהכנסות מעמלות וניירות
ערך. עם זאת, לא הכל רק ורוד. הסיכונים המרכזיים מגיעים מהגברת התחרות בשוק האשראי, לחץ רגולטורי, כולל מס זמני על רווחי יתר, והיחלשות בשוק הנדל"ן, שמתבטאת בירידה בביקושים להלוואות משכנתא. אחרי עלייה של כמעט 40% במדד הבנקים מתחילת השנה ומעל 80% ב-12 חודשים, השאלה
המרכזית כעת היא לא אם הדוחות יהיו טובים, אלא כמה מזה כבר מגולם במחיר. הניתוח המלא לרבות ניתוח מניות הביטוח - לקראת דוחות הבנקים - יש עוד לאן לעלות?
ומה עם מניות הביטוח
- סאנפלאואר מנזקת 8% אפקון ב-6%; הבנקים נופלים ב-2%
- סיכום שבועי בת"א - הירידות מעמיקות והמשקיעים מחפשים ביטחון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שלב חדש במסחר בבורסה
היום מתחיל שלב מסחר חדש במסחר בבורסה שנקרא שלב ה-TAL (ראשי תיבות של Trading at last). שלב זה מתחיל מיד לאחר שלב הנעילה והוא נמשך כ-5-6 דקות. בשלב זה ניתן להעביר הוראות קנייה ומכירה ללא מחיר. ככל שיהיה מפגש בין קונים למוכרים הוא יבוצע לפי שער הנעילה. השלב הזה נועד בעיקר לקרנות פאסיביות - מחקות וסל שעוקבות אחרי המדדים, הן צריכות במקרים רבים להתכסות והשלב הזה מאפשר להן יותר "מרווח" כדי להתכסות ולעקוב במדויק אחרי המדדים.

צים תימחק מניו יורק? גליקמן ואונגר מנסים להשתלט בפרמיה של 30%
אלי גליקמן מנכ"ל צים רוקח עסקה שבה הוא ישתלט על צים וימחק אותה מוול סטריט. בשלב הבא צים עשויה להתמזג עם ריי שיפינג של רמי אונגר
מנכ"ל צים, אלי גליקמן במהלך לרכוש את השליטה בצים ולמחוק אותה מהמסחר. צים שנסחרת מתחת למזומנים (אם כי יש התחייבויות עתידיות) ובמכפיל רווח נמוך, היא שחקנית משמעותית בתחום הספנות ולמרות תחזיות אפורות לפני שנה-שנה וחצי היא מצליחה עדיין לייצר רווחים מרשימים (מכפיל רווח מתחת ל-8). כל זה קורה למרות מצב לא פשוט בכמה זירות - תעלת סואץ סגורה, עלייה בהיקף המכולות וההאטה מסוימת בשווקים.
זה כנראה מעיד על הפוטנציאל בתקופות הטובות וגליקמן נערך לכך - לצד מנהלים בכירים בצים הוא חובר לאיש העסקים רמי אונגר, שמייבא רכבי קיה ובעל חברת הספנות ריי שיפינג, על מנת לרכוש את השליטה. השאלה - למה שהציבור יסכים למחיקה. למרות שיש פרמיה שכנראה תגיע לקרוב ל-30%, עדיין צים שנסחרת בכ-1.85 מיליארד דולר כבר ביקרה לא מזמן במספרים שהקבוצה רוצה לשלם כ-2.5 מיליארד דולר. זאת לא בוננזה אדירה בהינתן הפוטנציאל בצים.
בשביל גליקמן זו יכולה להיות עסקת חייו. משכיר בכיר הוא יקפוץ לעמדה של חלק מבעלי השליטה. השבחה בהמשך עשויה להיות מאוד רווחית, בקנה מידה של עשרות ומאות מיליוני דולרים. אלא שכעת גליקמן בא ללא יכולות מימוניות ולכן אונגר הוא דמות מפתח בעסקה. אונגר הוא מעשירי הארץ, שגם מחזיק בפעילות סינרגטית לצים. הכוונה היא, ככל הנראה, למזג בהמשך את צים וריי.
עסקה כזו תהיה ממונפת והיא תיעזר בכמות המזומנים הגדולים בקופה. הסיכון בעסקה כזו הוא כמובן שינוי בתנאי השוק. צים חיה בשוק מחזורי כשכעת אנחנו עומדים לקראת כניסה גדולה מאוד של ספינות חדשות, אלא שבמקביל הצרכים גדלים ויש כמויות גדולות של ספינות ישנות שיוצאות מהמחזור. צים חידשה את רוב הצי שלה בשנים האחרונות והיא נמצאת במבנה תפעולי שמתמודד טוב עם התחרות. היא יעילה ורווחית והיא בהדרגה גם עולה בנתח השוק העולמי.
- "צים גמישה ורווחית יותר מהמתחרות וממוקדת; לא התפתנו כמו אחרים לגוון את הפעילות"
- צים מכה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה ומאשררת תחזית; המניה עולה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסייקליות של השוק לא מרתיעה את גליקמן מעסקה נוכחית כי הוא רואה לטווח בינוני-ארוך. הזמנת ספינות זה עניין של מספר שנים ותמיד יהיה מצב בשוק שכאשר הכל טוב מזמינים ספינות חדשות וכשהספינות האלו מגיעות וגדלה התחרות, מצמצמים הזמנות. ואז השוק חוזר להיות טוב. חברות שיודעות לעבור את המשבר, מגיעות לגאות, וצים נמצאת במב שהיא חזקה פיננסית, תפעולית ועם כרית מזומנים גדולה. כלומר, להבדיל מבעבר שהיא קרסה מספר פעמים והגיע להסדר חוב, מצבה עכשיו טוב.
המכשול העיקרי של גליקמן יהיה הציבור. לא בטוח שהוא יהיה מוכן למחוק את צים במחיר שגליקמן ואונגר רוצים.