פרופיל אישי

הקפה שמשגע אותנו: "הישראלים רוצים לקנות ב-5 ש' ולהרגיש 'שהפסידו' עליהם"

קפה ב-5 שקלים, וגם סנדוויץ', וגם קראוסון. חגית שינובר, שותפה ומנהלת הרכש של רשת בתי הקפה החדשה 'קופיקס', היא האורחת של UNDER40
נעמה תורן | (12)

יותר ממתקפת החיוכים של רוחאני ומתקפת הנגד של ביבי, דובר בשבוע שעבר על מהפכת הקפה של קופיקס, הרשת החדשה שמציעה קפה וכל דבר אחר לידו בעלות ב-5 שקלים לפריט.

אז אחרי שדיברנו עם היחצנית שאחראית על הצד התקשורתי של הרשת החדשה, מבטיחה לנו חגית שינובר, שותפה ומנהלת הרכש של החברה המשפחתית, כי השיווק המוצלח שנישא על ריח המהפכה החברתית הוא לא רק גימיק. הבטחה נוספת של שינובר, היא שיש עוד הפתעות בדרך שיביאו לשינוי בשוק הישראלי.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום?

היכולת לקלוע לרצונו ולטעמו של הצרכן הישראלי הכי פחות מוערכת, וגם היכולת לזהות את הצורך הזה ולהתאים את המוצר לציפיותיו, תמיד להביא בשורה חדשה ואמיתית ולא לתת לצרכן את מה שהוא יכול לקבל אצל המתחרה ממול, כי הצרכן מצביע בסופו של דבר ברגליים ויודע לדרוש את מה שמגיע לו.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום?

הכח שיש לחברות הגדולות, לספקים וליבואנים שלכאורה מכתיבים את השוק, את גודל המוצרים ואיכותם. למוצרים רבים המסופקים על ידי חברות גדולות, נוספות עלויות עקיפות שמקורן במערכות תפעול ושיווק גדולות שבסופו של דבר מספקות מוצר יקר ביחס לציפיותיו של הצרכן.

3. מה ההישג המשמעותי בקריירה שלך עד היום?

אני עוסקת ביבוא וקניינות כבר כמה שנים, אך אין ספק שההישג המשמעותי מבחינתי עד היום הוא 'קופיקס'. להיות שותפה במיזם שהוא גם כלכלי ומסקרן מצד אחד, ומצד שני מסייע למהפכה החברתית בישראל, מעניק סיפוק ומהווה מבחינתי שיא בקריירה.

4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

תמיד החזקתי בדעה שהחיים הם שיעור, ומכל שלב בחיים שעברתי לקחתי איתי משהו. לכן לא אמחק שום פרק בחיי שהשפיע על מי שהנני היום.

5. מה האתגר הכי גדול בשיווק לצרכן הישראלי?

הישראלים רוצים לקנות ב-5 שקלים ולהרגיש "שהפסידו" עליהם, יחד עם זאת הם לא מוכנים להתפשר על איכות או על כמות. האתגר שלנו היה להביא את המוצר במחיר הנכון ובגודל שיספק את הציפיות של הצרכן הישראלי, שהן "גם וגם וגם"...

6. איך נולד הרעיון של קופיקס?

אבא שלי, איש העסקים אבי כץ, הוא היזם שעומד מאחורי הרעיון המדהים הזה. בשנת 2002, כשהתחילו להיפתח בארץ חנויות הנוחות בצידי הדרכים, אבא שלי עצר באחת מהן על מנת לקנות קפה, כריך ומשהו נוסף לנוסע שהיה איתו. כשירד מהרכב הוא לקח איתו 50 שקלים, הוא רכש 4 מוצרים והיה צריך לחזור לרכב להביא עוד 18 שקלים. שם הכתה בו ההבנה שלא יכול להיות שאדם שנמצא בדרך ורוצה קפה, מאפה ועוד דבר קטן ליד, צריך לשלם כל כך הרבה כסף. מאז הוא החל לפתח את הרעיון וכשהתנאים הבשילו, 'קופיקס' נולדה.

מאות אנשים ממתינים לקפה (יח"צ)

7. של מי היה הרעיון לשווק אותו כאייטם כלכלי-חברתי?

הנושא הכלכלי-חברתי תמיד היה בראש מעיניו של אבי, גם הכל בדולר, כפר השעשועים וקרן הגשמה, שהקים, נבעו כולם מכך. השיח על 'קופיקס' כמייזם כלכלי-חברתי אינו נובע כתוצאה מפעולות שיווק, אלא צף ועולה מן השטח.

8. מה התגובות שאתם מקבלים?

משמח לראות אנשים מפרגנים, שבאים אלינו ופשוט אומרים תודה, מברכים אותנו ומאחלים שנצליח ושנפתח עוד סניפים. אנשים יוצאים עם חיוך מבית הקפה. הם לא מאמינים שזה אמיתי.

9. אם לא היית ב'קופיקס', בטוח היית...

עוסקת בתחום הקוסמטיקה בו עבדתי ב-4 שנים האחרונות.

10. מי פתח לך את הדלת?

אבא שלי, שהאמין בי ונתן לי את האפשרות להיות שותפה במיזם מדהים מסוג זה.

11. כשהיית קטנה מה רצית להיות?

רציתי להיות מורה, אבל כשקצת גדלתי הבנתי שזה ממש לא בשבילי. אני מרוצה עם ההחלטות שלי כרגע.

רוצים להרגיש שהפסידו עליהם. ממתינים לקנות קפה ב-5 שקלים (יח"צ)

12. פרגני למתחרים

תחום הקפה בישראל נמצא בשיא ורשתות בתי הקפה האחרות מצויינות, הן נותנות שירות חוויתי, אך לא נותנות מענה אמיתי לצרכנים אשר מעוניינים במוצרי "to go". גם ברשתות שמציעות מחיר שונה ליושבים וללוקחים, הפער בין המחירים אינו משמעותי ולמרבה הצער המגמה בתקופה האחרונה הייתה לאחד בין המחירים לטובת הגבוה מביניהם/

13. מה המשפט שאת אומרת הכי הרבה בעבודה?

תפקידי הביצועי כמנהלת רכש מחייב אותי פעמים רבות לעמוד על המקח... במיוחד במחירים שלנו, לכן המשפט שאני אומרת הכי הרבה הוא "לא יכולה... זה יקר לי מידי...".

14. מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך?

יש ספקים שהולכים איתנו הרבה שנים וכאלה שהאמינו בקונספט שלנו מההתחלה, הרבה פעמים באים ספקים חדשים ומציעים לנו מחירים נמוכים יותר לאותם מוצרים. הקונפליקט שאני מתמודדת איתו רבות הוא האם להחליף ספק קיים בספק אחר בגלל מחיר יותר נמוך ולא "לשמור אמונים" לאלה שהאמינו בנו בתחילת הדרך.... בסופו של דבר, שירות, איכות ומחיר הם הגורמים המכריעים, אנו נמצאים בעולם של עסקים ואין מקום לנוסטלגיה.

15. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

לאבי יש עוד לפחות 3 רעיונות לפרויקטים מסחריים חדשים שישנו את השוק הישראלי, וכשאמצה את 'קופיקס', ארצה להשתתף בהקמתם.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    הישראלים התרגלו שיגנבו אותם בכל דבר (ל"ת)
    נעמי 15/10/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אבי כהן 08/10/2013 08:36
    הגב לתגובה זו
    אני חושב שזיהוי מיזם מסוג כזה מצורך חברתי- כלכלי, שהיינו סוג של win-win, זה הדבר שהרבה זמן חיכו לו הצרכנים במדינת ישראל. אני מאוד מאמין בקונספט הזה ואני חושב שהוא יצליח עוד מעל המצופה. יישר כוח לאבי כץ!!
  • 7.
    tr 07/10/2013 08:17
    הגב לתגובה זו
    להתבטא כנראה שהיה מסטול באותו רגע גברת נעמה תורן,נראה לפחות אם יהיה לך את האינטגרטי לפרסם תגובה זו
  • תודה (ל"ת)
    tr 07/10/2013 09:38
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יעקב 06/10/2013 18:42
    הגב לתגובה זו
    אז אל תבלבלו את היוצרות.. למוכר זה טוב וגם לנו הקונים , אין שום סיבה שחצי בגט בארץ יעלה 3.3 ₪ ובחול מספר סנטים .. למה? למה? בסך הכול בגט וכך זה נכון להרבה מוצרים.. זו גנבה בלי בושה נשלטת על ידי קרטלים בחסות הממשלה....
  • 5.
    אלי 06/10/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    הסניף מפסיד כסף כדי ליצור תור ולמכור חלומות לזכיינים - זהירות את הכסף הם לא עושים מקפה, את הכסף הם יעשו מהפראיירים שיהיו זכיינים
  • 4.
    מחפשת שוגר דדי גם 06/10/2013 15:51
    הגב לתגובה זו
    מי צריך יותר? נראה שהיה צריך להביא את האבא למדור כי הוא ההבטחה האמיתית. לא שזה מוריד מגודל העשייה, אבל זה בטוח מוריד מגודל ההישג בגיל הצעיר ולכן לא בטוחה שחגית מתאימה למדור
  • 3.
    אליהו 06/10/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
    יצליחו למשוך את הקהל לקנות גם 3 עגבניות שרי ומלפפון ב5 שקלים? וכמה כבר יכול להיות רווח של עסק במחירים כאלה???
  • כוכב 06/10/2013 15:53
    הגב לתגובה זו
    והיא מצויינת. אולי התורים הענקיים שבאו לבדוק אם זה באמת מוצלח ייעלמו, אבל אנשים מחפשים הצעה הוגנת. לכן קופיקס היא לא נייס טו הב אלא צורך ולכן הם פה כדי להישאר
  • רות 06/10/2013 15:51
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבינה מה ההתעסקות הגדולה ברווח וכל השאלות "מה יכול להיות הרווח של עסק". מה אנשים חושבים שבנאדם פתח עסק בלי לחשוב ובלי לקחת מומחים שיעשו את החישוב שיהיה רווחי?? חוצמזה, מה אתם דואגים לרווח שלהם?! תקנו בחמישה שקלים, תגידו תודה ותלכו הביתה. אם אתם לא מאמינים בעסק ולא מתכננים להיות זכיינים אין שום סיבה להתעסק ברווח שלהם. רק לקנות ולהינות מהרווח שלנו כצרכנים =)
  • 2.
    סטייל 06/10/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
    את נראית בחורה נחמדה,אבל עם טעם על הפנים. חולצה נוראית שרק מדגישה את החזה הגדול,שמלה אללה יוסטור וגם בשיער כדאי להשקיע קצת, זה יעלה קצת יותר מ 5 שח אבל זה יהיה שווה
  • 1.
    סמדר 06/10/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
    פשוט כולם דיברו עליהם. יופי של עבודה עשו שם
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.