בנין גיתם משרדים
צילום: יח"צ

סוף עידן מיכל המאירי בגיתם: הודיעה על פרישה מניהול המשרד לאחר 9 שנים

המאירי הודיעה על סיום תפקידה כמנכ"ל גיתם בתום שנת 2013. עדו הר-טוב ועמית לבני ימונו למנכ"לים משותפים לכל פעילות הקבוצה החל מ-2014
משה בנימין | (11)

לאחר 9 שנים בתפקידה כמנכ"ל גיתם BBDO, הודיעה מיכל המאירי על סיום תפקידה בתום שנת 2013. בשנה האחרונה דובר רבות בענף הפרסום על כך שהמאירי עתידה לסיים את תפקידה כמנכ"ל, אך באופן רשמי דאגה המאירי להכחיש את הידיעות על כך.

הפרישה של המאירי מלווה במינוי מיידי של עמית לבני ועדו הר-טוב, דור המנהלים הבא של קבוצת גיתם BBDO ומי שסומנו לכך לפני מספר שנים על ידי הבעלים. לבני והר-טוב יתמנו למנכ"לים משותפים של קבוצת גיתם/BBDO ב-1 לינואר 2014. מיכל המאירי תשאר בתמונת הקבוצה ותתמנה לחברת מועצת המנהלים של קבוצת גיתם/BBDO.

בגיתם BBDO מציינים כי המאירי מסיימת 9 שנות ניהול בהן הייתה אחראית להכפלת מחזור הפעילות של המשרד ולהובלתה להצלחה קריאטיבית אשר זיכתה את המשרד ב-97 פרסים בתחרויות בינלאומיות ובישראל.

בצד ההצלחות בגזרת הקריאייטיב, הקדנציה של המאירי כללה את המעבר לעולמות הדיגיטל ובמסגרת זו את הטמעת תחום הדיגיטל בתוך החברה - מהלך שלווה בחבלי לידה רבים, אך כזה שמאוחר יותר אומץ באותו האופן על ידי משרדי פרסום רבים. המאירי רשומה עוד על הניסיונות לשינוי בשיטת התגמול של הלקוח - נושא שעמד לנגד עיניה וכן הושם עליו דגש רב על ידי בעלי המשרד מודי כידון. בתוך כל היא הביאה להסכמים עם לקוחות המבוססים על הצלחת המהלכים השיווקיים והפרסומיים ועל תמורה לעבודה וליצירה במקום עמלות.

מיכל המאירי, מנכ"לית גיתם: "גיתם/BBDO היה לי לבית במשך 9 שנים יצירתיות ומאתגרות והחלטתי שהגיע הזמן להסתער על היעד הבא. אני עוזבת בתחושת סיפוק אדירה, פרגון והכרת תודה לעובדי המשרד, ללקוחותיו ולבעליו ובתחושת ביטחון רבה ביכולתם של עדו הר-טוב ועמית לבני להצעיד את המשרד לפסגות חדשות".

עמית לבני ועדו הר-טוב נחשבים לדור המנהלים הצעירים אשר צברו במשך שנים רבות ניסיון רב ויכולת אינטר-דיסציפלינרית בתפקידי ניהול שונים, במסגרת הקבוצה ומחוצה לה. תחת ניהולם עתידים להיות מאוחדים רבות מהפונקציות של קבוצת גיתם/BBDO - כאשר על החברות שכלולות בקבוצה נמנות: גיתם/BBDO (פרסום, ייעוץ שיווקי ודיגיטל), גיתם פורטר-נובלי (יחסי ציבור, רשתות חברתיות, מוניטין תאגידי ואסטרטגיות חברתיות), BBDO Content (תוכן שיווקי ובריתות מדיה בינלאומיות), BBDO IM (ייעוץ אסטרטגי, ניהול הזירה הציבורית וניהול מצבי משבר), TMF (חברת תכנון ורכש מדיה).

אנדרו רוברטסון, נשיא BBDO Worldwide, ברך על המינוי של הר-טוב ולבני ואמר כי "עמית ועדו הם דוגמא מעולה למנהיגות מקצועית ואיכותית המגלמת את המסורת והמקצועיות של BBDO. אני משוכנע ביכולתם להצעיד את גיתם/BBDO ואת לקוחותיה להישגים גדולים". בעלי גיתם/BBDO - מוישיק תאומים, מודי כידון וד"ר יעל אלמוג ימשיכו לפעול במסגרת הקבוצה ולהעניק ללקוחותיה שירותי ייעוץ ואסטרטגיה.

העידן הביטחוניסטי בגיתם? המנהלים החדשים - בוגר השב"כ ואלוף משנה במיל'

עדו הר-טוב הוא בוגר שירות הביטחון הכללי (שב"כ). הוא כיהן כיועץ אסטרטגי וכיועץ תקשורת לשרי האוצר, התיירות והתקשורת. בשנת 2007 הצטרף לקבוצת גיתם/BBDO והקים וניהל יחד עם רון בראל את BBDO IM - חברת בוטיק לייעוץ אסטרטגי, ניהול הזירה הציבורית וניהול משברים. בשנת 2012 התמנה לסמנכ"ל פיתוח אסטרטגי של קבוצת גיתם/BBDO. הר-טוב, נשוי ואב ל-3 בנים, וכן הוא בעל תואר שני במדע המדינה ותקשורת.

עמית לבני הוא אלוף משנה במיל', שירת כמפקד סטי"ל בחיל הים, ראש המחלקה האסטרטגית בדובר צה"ל וכראש אגף השיווק של אל על. את דרכו המקצועית החל בשנת 1993 כשנבחר מבין מאות מועמדים להצטרף לקורס המנהלים הייחודי בתחומי הפרסום והשיווק שהתקיים במסגרת גיתם/BBDO. לאחר מכן מילא תפקידי ניהול מרכזיים במשרד בהם סמנכ"ל גיתם/BBDO במשך 3 שנים. לבני הוביל את המהלך לשיקום תדמית תנובה לאחר משבר הסיליקון, את חבירת אסם לנסטלה וקמפיינים נוספים שזכו בפרסי מצוינות קריאטיבית ואפקטיביות שיווקית.

בשנת 2003 גויס לצה"ל ביוזמת הרמטכ"ל דאז בוגי יעלון, על מנת להקים את המחלקה האסטרטגית בדובר צה"ל. בתפקיד זה היה אחראי להקמת תשתיות אסטרטגיה, מחקר, הפקה ודיגיטל בחטיבת הדובר. בשנת 2006 מונה לראש אגף השיווק של אל על והוביל את תהליך המיתוג מחדש של החברה. בשנת 2009 זכה בפרס "איש השיווק" של איגוד השיווק הישראלי עבור הובלת התהליך של פיתוח המכירות באינטרנט, אשר הזניק את מכירות אל על ברשת בתוך 3 שנים מכ-5 מיליון שקלים למאות מיליוני שקלים בשנה.

בשנת 2010 פרש מאל על והפך ליועץ אסטרטגי לראשי מדינות, ממשלות, חברות וארגונים ברחבי העולם. במסגרת זו ניהל מערכות מבצעי סייבר בינלאומיים עבור לקוחותיו והוביל מערכות בחירות, מאבקים ציבוריים ומבצעים שונים ברחבי תבל. בתחילת 2013 הוא מונה למנכ"ל BBDO IM. לבני נשוי ואב ל-3 בנות, בוגר תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה ולימודי MBA.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מישהו 06/10/2013 15:20
    הגב לתגובה זו
    היה הווה ויהיה משרד שתלוי בנוחי, לא הייתה לה מעולם שום השפעה ממשית. מזרקות הפאנגשווי לא באמת נתנו עבודה. גם לא היא.
  • 8.
    כרמית בן שחר 06/10/2013 14:21
    הגב לתגובה זו
    עדו הוא אדם מדהים, לפני הכל העובדים בגיתם זכו בו
  • 7.
    בהצלחה לאנשי הצבא (ל"ת)
    עצוב. תם עידן. 06/10/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
  • רס"ן שמועתי 07/10/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד למוישיק תאומים שמקדם אנשים עם רקע ביטחוני קרבי, לא מובן מאליו בעולם הפרסום של ימינו
  • 6.
    מ׳ מברלין 06/10/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    עידו ועמית מוכשרים אנושיים ונדירים במכלול התכונות הרלוונטיות להנהגה. בעלי גיתם זכו.
  • 5.
    שב"מ 06/10/2013 11:28
    הגב לתגובה זו
    שהאיש תותח ובעל נשמה ענקית!
  • אנונימוס 06/10/2013 11:44
    הגב לתגובה זו
    אחת ויחידה, שני המנכ"לים נכנסים לנעלייים מאוד גדולות!!! קולגה מהתחום
  • 4.
    ביוש! (ל"ת)
    ענתוש 06/10/2013 11:04
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יונתן 06/10/2013 11:01
    הגב לתגובה זו
    קבוצת גיתם זכתה בשני מנהלים איכותיים ונדירים בנוף הישראלי! אשריכם
  • 2.
    06/10/2013 10:42
    הגב לתגובה זו
    אלה היו 9 שנים שאף אחד לא יחזיר לגיתם
  • 1.
    יעל 06/10/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    שניהם מנהלים, אנשי מקצוע ובני אדם משכמם ומעלה!
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.