שנה טובה לארמוזה: נחתם הסכם פיתוח והפצת תכנים עם הערוץ ה-2 בגודלו בסין
אבי ארמוזה הצליח לפרוץ את החומה הסינית, ולתקוע דגל במדינה עם האוכלוסייה הגדולה בעולם. ארמוזה פורמטס חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי בינ"ל עם גוף השידור הסיני השני בגודלו במדינה - JSBC - JiangSu Broadcasting Corporation. מדובר על ההסכם הראשון שנחתם עם שוק התקשורת בסין.
ההסכם נחתם בזכות מהלך דו-שלבי: השקעה משותפת של JSBC ו'ארמוזה פורמטס' בפורמט הפריים טיים 'גם אני יכול' (I CAN DO THAT) פרי פיתוח של ארמוזה פורמטס, אותו יציגו יחד בפסטיבל מיפ הקרוב שיתקיים בחודש באוקטובר.
במקביל JSBC בחרה ב'ארמוזה פורמטס' כחברת ההפצה הבינ"ל שלה למכירת פורמט הפריים טיים החדש שפיתחה JSBC 'קרב הסלברטאים' שצפוי לעלות לאוויר בסין בחדשים הקרובים. זו הפעם הראשונה שגוף שידור סיני מייצא פורמט מקורי וחותם הסכם עם חברה בינ"ל.
JSBC היא קבוצת מדיה השולטת בשידורים הטלוויזיוניים במחוז ג'יאנגסו שבמזרח סין. הקבוצה פועלת מאז שנת 2001 ומשדרת ב-14 ערוצי טלוויזיה הכוללים 2 ערוצי טלוויזיה בלווין, 7 ערוצי טלוויזיה ארציים, 4 ערוצים דיגיטליים בטלוויזיה בתשלום וכן בערוץ טלוויזיה מיוחד המשדר בסמארט-פון. משנת 2004 הפכה החברה לאחת מ-500 המותגים הרווחיים ביותר בסין.
אבי ארמוזה (ראשון מימין) והשגריר מתן וילנאי (שני משמאל), עם הסינים (צילום: יח"צ)
החתימה התקיימה בסוף השבוע האחרון בביג'ינג בהשתתפות כוכבי התכנית ושגריר ישראל בסין מתן וילנאי. "אנו שמחים על איחוד כוחות עם JSBC השולט בשוק הסיני המאתגר והעצום ומקווים לצמוח יחד עמם בשיתופי פעולה רבים", מסר אבי ארמוזה. "אני צופה כי השילוב בין היצירתיות שלנו לבין כר ההפצה הענק שלהם, יוליד פורמטים ישראלים חדשים עבור שוק בתול לחלוטין. אנו גאים להוביל שיתוף פעולה עם הטריטוריה בעלת פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר בעולם".
מ-JSBC נמסר כי "המדיניות שלנו היא לחבור בשותפות לחברות מדיה בינ"ל המצטיינות בפיתוח פורמטים, ולאמץ אותם בהצלחה עבור השוק הסיני. זאת לצד היכולת העצמאית שלנו ביצירת פורמטים מקוריים שמשיגים רייטינג גבוה, אך גם בעלי יכולת להיות משווקים בהצלחה מחוץ לסין. ההסכם עם 'ארמוזה פורמטס' מסמל עבורנו תחילתו של עידן חדש ב-JSBC ושותפות זו עתידה להניב ייצוא פיתוח תוכן מקורי שלנו לשוק הבינ"ל. אנו גאים בעובדה שהפרוייקט הראשון שנייצא יחד הוא שעשועון מקורי ונטול גבולות המיועד לפריים טיים שהוא למעשה הפורמט הסיני שמוצג לראשונה לשוק הבינ"ל".
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
