GE מכרה את חטיבת הליסינג; צפויה לבצע ספליט הפוך במניה
שיחת המשקיעים השנתית של ענקית הטכנולוגיה, ג'נרל אלקטריק (GE) הייתה כנראה מהמשמעותיות בשיחות שערכה החברה בשנים האחרונות. החברה, שמנייתה עלתה כבר ב-33% השנה, צפויה להרוויח מהחזרה לשגרה, שתשפיע לחיוב על חטיבת התעופה שלה – החטיבה המשמעותית של החברה.
במקביל, GE מדווחת על השלמת העסקה עם איירפאק (AER) האירית שרוכשת את חטיבת הליסינג בעסקה שמוערכת ב-30 מיליארד דולר. בעסקה צפויה GE לקבל 24 מיליארד דולר במזומן. היתר יינתנו בדמות של למעלה מ-111 מיליון מניות, השוות ל-46% מהמיזם המשותף ש-GE ואיירפאק בחטיבה הנמכרת. בהשלמתה הסופית של העסקה, GE תקבל עוד מיליארד דולר במזומן או בחוב.
"העסקה תאפשר לנו להוריד סיכונים ותוביל אותנו לדרך של חברה עם בסיס פיננסי איתן", מסר מנכ"ל GE לארי קאלפ, שנכנס לתפקידו ב-2018 כדי להציל את האייקון האמריקאי הטובע. "החברה מרוויחה גם כסף, אבל גם חלק משמעותי בחברה המאוחדת והחזקה יותר, שתעניק גמישות במוניטיזציה ככל שתימשך ההתאוששות בסקטור התעופה", המשיך.
למרות הראלי הנאה מתחילת השנה, בשנה האחרונה GE חטפה יותר קשה ממרבית השוק, בשל התלות של החברה בהזמנות של מטוסים וחלקי חילוף. אלה נדחו או בוטלו בשל הסיבה הפשוטה שהשמיים היו סגורים כמעט הרמטית. הצפי בשווקים – וגם של איירפאק – הוא שהמשך ההתאוששות בשווקים הגלובליים, יוביל לעלייה בביקושים לשירותי ליסינג תעופתיים.
- עליות באסיה, החוזים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות
- הסכם סחר? אל תמהרו לפתוח את השמפניות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מ-2018 ועד כה, לפי בלומברג, החברה תחת קאלפ מכרה נכסים בכ-70 מיליארד דולר, בהם מכירת חטיבת הביופארמה בלמעלה מ-21 מיליארד דולר. עם זאת, שתי החברות נחשבות לגדולות בתחומן, כלומר שירותי תעופה במטוסים פרטיים, כשבשוק מעריכים כי המתחרות יפנו לרשויות התחרות במדינות שלהן וגם באיחוד האירופאי, כדי לנסות למנוע את המיזוג.
- 2.Business 10/03/2021 19:02הגב לתגובה זוקניתי היום בירידה -7%. חברה אדירה הכרחי שתתאושש כל התנאים החיוביים לפניה .
- שומר נפשו ירחק (ל"ת)עובד חברה 10/03/2021 21:40הגב לתגובה זו
- 1.משה - חיפה 10/03/2021 18:04הגב לתגובה זוהם רק לא אומרים שפיטרו כמות רבה של עובדים בישראל.

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט
כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה
בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט".
סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.

קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית.
- נוקיה מקימה מחלקת בינה מלאכותית ומגייסת מאינטל
- וישראל מובילה עולמית בשימוש ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.

פדקס עקפה את התחזיות והמניה מגיבה בעליות
פדקס עקפה את התחזיות עם קפיצה ברווח התפעולי וצמיחה בביקוש המקומי, חידשה את התחזיות השנתיות וצופה חיסכון של מיליארד דולר
פדקס FedEx Corp 0.32% פרסמה אמש את הדוחות לרבעון השני שלה ועקפה את תחזיות האנליסטים, מה שהקפיץ את המניה במסחר המאוחר והוריד מעט מהלחץ סביב ענף השילוח האמריקאי, שסבל בחודשים האחרונים מתחזיות פסימיות.
החברה רשמה רווח מתואם של 3.83 דולר למניה והכנסות של 22.2 מיליארד דולר, לעומת ציפיות השוק לרווח של 3.63 דולר והכנסות של 21.7 מיליארד דולר בהתאמה. השיפור נבע משילוב של קיצוצי עלויות ומגמת התאוששות בביקוש המקומי לחבילות, שסייעו לקזז חולשה במשלוחים הבינלאומיים שנפגעו מהסרת הפטור ממכס על חבילות קטנות מסין.
התאוששות מקומית אבל תחזית מעט חלשה
היקף המשלוחים היומי המקומי זינק ב-5% וההכנסה הממוצעת לחבילה עלתה ב-2%, מה שסייע להעלות את שיעור הרווח התפעולי ל-6% לעומת 5.2% ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, נפח המשלוחים הבינלאומיים ירד ב-3%, וההנהלה הזהירה כי ביטול הפטור ממכס על חבילות קטנות ושינויים נוספים במדיניות הסחר צפויים לגרוע מהכנסות החברה עד כמיליארד דולר בשנה, פגיעה שהיא מתכננת לקזז באמצעות תכנית התייעלות וקיצוץ עלויות בהיקף דומה.
לשנה הפיסקלית כולה, החברה חזרה לספק תחזיות, לאחר שנמנעה מלעשות בדוחות הרבעון הראשון בצל אי הודאות הכלכלית סביב תכנית המכסים, וצופה כעת צמיחה של 4%-6% בהכנסות ורווח מתואם של 17.2-19 דולר למניה, עם נקודת אמצע של 18.1 דולר, מעט מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 18.36 דולר. מדובר בשמירה על התחזיות המקוריות לשנה הפיסקלית, הכוללים חיסכון קבוע של כמיליארד דולר בשנה מהתייעלות מבנית ותכנית Network 2.0, והעלאת מחירים ממוצעת של 5.9% בינואר הקרוב.
- פדקס עם דוח מאכזב, יורדת בכ-4.7% בטרום
- פדקס תדווח היום - מבחן לכלכלה האמריקאית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השקעות והתייעלות
פדקס חידשה גם את תכנית רכישת המניות העצמית, ורכשה ברבעון האחרון מניות בהיקף של כ-500 מיליון דולר, מה שתמך קלות ברווח למניה. בקופתה נותרו כ-6.2 מיליארד דולר מזומן, ובמסגרת תכנית ארוכת טווח היא צופה השקעות CAPEX של 4.5 מיליארד דולר השנה, בעיקר בשדרוג צי המטוסים, מתקני המיון והאוטומציה.