האימפריה מכה שנית: אפל ממשיכה לשלוט בשוק הסמארטפונים ללא מתחרים

אלמוג עזר | (7)
נושאים בכתבה אפל

קרוב ל-1000 חברות מסביב לעולם מייצרות סמאטרפונים. מספר שכלל אינו משקף את מצבה האמיתי של השוק כאשר חברה אחת בלבד אחראית על גריפת כמעט כל הרווחים. 

חברת אפל הייתה אחראית על 92% מהרווחים של שמונה החברות הגדולות בשוק הסמארטפונים. כך דיווחה מוקדם יותר חברת המחקר Canaccord Genuity. בשנה שעברה מחקרה של החברה הראה כי אפל הייתה אחראית על 65% מסך הרווחים. הזינוק ברווחי החברה נובע מהדרישה הגבוהה לאייפון 6 מסביב לעולם. 

ראוי לציין כי כשמחברים את הרווחים של סמסונג ואפל ביחד מקבלים יותר מ-100% מסך הרווחים של שוק הסמארטפונים, הסיבה לכך נובעת מכך שחלק מהחברות בתחום הציגו הפסדים ברבעון הראשון של השנה.

כוחו של מותג

אמנם אפל אחראית על 92% מסך הרווחים בשוק הסמארפונים, אך היא אחראית על 20% מסך המכירות. כלומר אפל מצליחה למכור את המוצרים שלה ברווחיות גבוהה משמעותית משאר המתחרות. זאת כאשר מתחרות עיקריות שלה כמו סמסונג ו-HTC ממשיכות לאכזב את המשקיעים, 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    Shoimer 13/07/2015 20:49
    הגב לתגובה זו
    במחשב שלהם למשל לא ממריא כי הם תפוסים בגזרת הגרפיקה יותר מאשר בפונקציונלית ופשטות לעומת אחרים. בסלולר במערכת שלהם מאוד פשוטה ופונקציונליות, הוסיפו את כל המרכיבים מ-א ועד ת, עיצוב משובח ויש מוצר מנצח.
  • Neta 14/07/2015 14:08
    הגב לתגובה זו
    מכירות מק עלו ב 16% השנה .מכירות pc ירדו השנה ב 11%
  • 3.
    סימול FIT כנל צמודה לAPPEL (ל"ת)
    שיר 13/07/2015 19:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    Pila 13/07/2015 18:09
    הגב לתגובה זו
    אם בסכום יש יותר מ100? אם אחרות הפסידו המון וסמסונג הרוויחה המון אז מה זה אומר? העיקר הכותרת!
  • 1.
    eat shit you all android people :) (ל"ת)
    2shon 13/07/2015 18:03
    הגב לתגובה זו
  • איזה טמבל אתה 14/07/2015 07:26
    הגב לתגובה זו
    מה איכפת לחמור ?
  • android people 13/07/2015 23:19
    הגב לתגובה זו
    העובדה שאפל מכרה רק 20% מכל הסמארטפונים אבל הרוויחה 92% אומרת שאתם עדר של פרייארים.זה שאתם מוכנים למשכן כליה בשביל המכשיר החדש ביותר לא מראה על זה שאפל טובה יותר, אלא על זה שאתם פשוט מטומטים יותר.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.