רובי קין
צילום: מכבי תל אביב האתר הרשמי

המדינה ששונאת אותנו רוצה למנות את המאמן שהצליח בישראל. אבל...

באירלנד גינו את ההחלטה של קין לאמן בישראל ומאז המלחמה המחאה נגדו אפילו גברה, אבל האליפות שינתה את התוכניות. על פי סוכני כדורגל, קין רוצה לאמן שם ויישאר בארץ רק אם לא יקבל הצעה מפתה
איציק יצחקי | (10)

האליפות של מכבי תל אביב גרמה לרובי קין להרהר. במולדתו מזכירים בימים האחרונים אפשרות שיצטרף לנבחרת אירלנד. העובדה הזאת היא לא פחות ממדהימה - כיצד נבחרת אירלנד ממנה מאמן חסר ניסיון יחסית לתפקיד אחרי עונה אחת בלבד ועוד הולכת על מי שספג לא מעט ביקורות אחרי שהסכים להגיע לישראל?

קין (מועדון הכדורגל מכבי תל אביב)

קין (מועדון הכדורגל מכבי תל אביב)

נבחרת אירלנד נמצאת כבר חצי שנה ללא מאמן. סטיבן קני פוטר אחרי הכישלון במוקדמות היורו. הנבחרת שלו סיימה רביעית ולפני אחרונה בבית אחד עם צרפת, הולנד ויוון והקדימה רק את גיברלטר החלשה.

אירלנד, צריך לציין לפני הכל, היא מדינה אנטישמית. מאז המלחמה אוהדים רבים גינו את מעברו לישראל ולא היו מוכנים לקבל זאת. הביקורות כלפי קין התגברה על רקע המלחמה בעזה, אבל הניצחון על מכבי חיפה השכיח הכל. פתאום, האירים שנחשבים לפרו-פלסטינים קוראים למינויו לנבחרת, מה שמראה עד כמה התמיכה ה"בלתי מסויגת" שלהם בפלסטינים, שכללה ביקורות חריפות על המאמן, יכולה להשתנות ואינה אמיתית.

באנדיי טיימס נכתב: "קין יכול להיות פיתרון לאירלנד אחרי התואר עם מכבי תל אביב. צריך לקחת אותו בחשבון לתפקיד מאמן הנבחרת אחרי העונה המרשימה עם המועדון הישראלי, שבדרך לזכות באליפות". באחד הפודקאסטים במדינה נאמר: "קל להיטפל לרובי בגלל המצב בישראל, אבל הוא עושה שם עבודה טובה. הם הביסו את אולימפיאקוס בקונפרנס ליג לפני שהודחו ואנחנו יודעים איזו קבוצה חזקה הם. העניין לגבי רובי קין זה שהוא גורם לך לתהות אם הוא באמת רוצה להיות מאמן. קצת עצוב שדלתות לא נפתחות עבור מישהו כמו קין".

קין הוא מלך השערים ומלך ההופעות של הנבחרת בכל הזמנים, אבל לא בטוח שהוא הפתרון הטוב ביותר בשביל האירים. הכדורגל שהציגה העונה מכבי תל אביב היה פחות יפה לעין ופחות תוסס מהאליפויות האחרונות של מכבי חיפה. יחד עם זאת, קין החזיר את האליפות אחרי 3 שנים ובאירלנד רואים בכך הישג גדול. על פי סוכני כדורגל ישראלים, קין היה רוצה לאמן את הנבחרת וזה כרגע היעד שלו. במידה ולא יקבל את התפקיד, הוא צפוי להישאר במכבי תל אביב, אלא אם כן יקבל הצעה ממועדון מאחת הליגות הבכירות באירופה - מה שלא נמצא, לפחות כרגע, על הפרק.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אל יהוד 16/05/2024 16:20
    הגב לתגובה זו
    משאירים הכל מעורפל רק כדי שיעזוב את מכבי ולאחר מכן כבר ימצאו מישהו אחר..
  • 8.
    אפי 13/05/2024 13:14
    הגב לתגובה זו
    מכבי חיבת להשאיר את רובי לעונה נוספת היה לו במהלך העונה כמה פנצרים למשל נגד היונים ונגד חיפהנבמשחקים שהפסידו ורובי למד והתחשל ושנה הבאה יהיה אחד המאמנים הגדולים בעולם ואמרתי את זה גם שלא הלך
  • 7.
    רק חרדים 13/05/2024 13:11
    הגב לתגובה זו
    רק חרדים נשארים בישראל
  • 6.
    ניסן 13/05/2024 11:56
    הגב לתגובה זו
    הלוואי ויילך חבל שלא הביאו את בכר
  • 5.
    אורי 13/05/2024 10:06
    הגב לתגובה זו
    מה עשו לנו באירוויזון יימח שמם
  • 4.
    מלמיליאן 13/05/2024 10:06
    הגב לתגובה זו
    הביא פה אליפות בשיחוק ענק
  • אוחנה 13/05/2024 10:48
    הגב לתגובה זו
    גם לקין
  • 3.
    פשוט פח (ל"ת)
    כתבה פח 13/05/2024 09:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    האנושות מלאה בחיות לא הגיוניות אירלנד דוגמא (ל"ת)
    13/05/2024 08:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קפצת למסקנות, התמיכה של האירים בטרור לא השתנתה (ל"ת)
    קליטוריס 13/05/2024 08:02
    הגב לתגובה זו
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".