משקיעים במניות הדיבידנד? זו השיטה שאתם חייבים להכיר

על רקע מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, ניתוח שוק המניות האמריקאי מעלה אסטרטגיית השקעה מעניינת בוול סטריט
מוטי כהן | (5)

שוק המניות האמריקאי תחת לחץ של מכירות בעקבות מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. יש הרבה צדדים למלחמה הזו וברובה היא צודקת אבל כידוע בוול סטריט כל דבר שמייצר אי וודאות הוא סיבה לחגיגה אצל סוחרי השורט וחובבי מוצרי הפחד למיניהם. את המאמר הזה אנצל דווקא לטובת אסטרטגיית השקעות מפורסמת שבדרך כלל מיושמת בתחילת השנה האזרחית אבל בגלל התיקון בשוק אני מעריך שהיא יכולה להיות אפקטיבית בימים אלו למשקיעים שעדיין מאמינים בשוק האמריקאי.

 

האריסטוקרטים

ישנן מספר גישות המאפיינות את ההשקעה במניות הדיבידנד, כאשר המפורסמת ביותר מבוססת על מדד האריסטוקרטים שנחשב לאורים והתומים של משקיעי הדיבידנד בארה"ב. המדד לוקח את החברות שמעלות את שיעור הדיבידנד שלהן במהלך 25 שנה רצופות מתוך ה-SPX500. רעיון ההשקעה בעצם אומר שאם חברה מחלקת דיבידנד מוגדל במשך כל כך הרבה שנים, היא מספיק יציבה בגזרת הרווח וסטיות המחיר שלה אמורות להיות נמוכות ביחס למדד הראשי . ניתן להשיג את הטבלה בחיפוש באתר גוגל כך: aristocrats dividend list 2018.

 

הכלבים של הדאו

אסטרטגיית זו עובדת בצורה שונה. היא לוקחת את הדאו ג'ונס בלבד שכן כל החברות הכלולות במדד מחלקות דיבידנד ולוקחת את 10 החברות שמחלקות את הדיבידנד הגדול ביותר, ומחזיקה רק בהן לשיעור של 12 חודשים באלוקציה שווה ללא קשר לגודל החברה או ביצועיה בדוחות הכספיים. נטו שיעור דיבידנד.

 

למעוניינים ברשימת המניות יש לחפש בגוגל כך: dogs of the dow dividend list 2018.

 

בשנת 2017 אסטרטגייה זו סיפקה למשקיעים תשואה על המניות בסך של 19% שהם תשואת חסר מול מדד הדאו ג'ונס עם 25%. תשואת חסר זו אינה כוללת את שיעור הדיבידנד הממוצע לכלל הקבוצה ועדיין זה לא הצליח להחזיר את אותם 6 אחוזים אבודים.

 

הסיבה העיקרית שאסטרטגיה זו לא עבדה קשורה לסוג החברות שמחלקות הכי הרבה דיבידנד ובמקרה של הדאו מדובר לאו דווקא מדובר בחברות שצומחות בשיעור הגדול ביותר וכתוצאה מכך מגדילות את שיעור הדיבידנד. דווקא חברות כמו ג'נרל אלקטריק או אקסון מובייל ופרוקטר אנד גמבל שהשיגו תשואת חסר בשנה שעברה כתוצאה משווקים תחרותיים במיוחד כמו הצריכה הבסיסית והאנרגיה הגדילו את הדיבידנד שלהן.

 

אם כן, מדוע האסטרטגיה מוזכרת כאן? ראשית, מדובר בעוד צורה להסתכל על השווקים בצורה יעילה יותר. יש לא מעט דרכים ב-2018 להסתכל על המדדים ולנסות להוציא מהם יותר, מה שלא תמיד עולה יפה אבל למשקיעים שמאמינים ששוק האנרגיה יחזור לרמות המחירים וחברות חבוטות כמו ג'נרל אלקטריק יצליחו לבצע את הרה ארגון הגדול בהיסטוריה - ייתכן בהחלט שאסטרטגיית הכלבים תצליח להכות את השוק.

 

כפי שציינתי, אסטרטגיה זו חושבה מאז ומעולם בתחילת שנה. עצם העובדה שאנו בתיקון טכני וכל המדדים נסחרים מעל ממוצע 200 האגדי, זה לכשעצמו יכול לספק תזמון טוב יותר לכניסה לשוק לטובת חובבי הגדרות.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

עוד אציין כי השקעות במניות דיבידנד אמורות לרכך את מדדי הרגישות והתנודתיות לתיק ההשקעות שלכם, אמנם לא כל חברה שמחלקת דיבידנד היא בהכרח רווחית או יציבה אבל זה בהחלט מקום טוב להתמקצע בו ולמקד את האנרגיות שלכם בתקופות מאתגרות יותר לשוק המניות.

** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חבל שכותב המאמר לא ניתח את השיטה במניות ת"א (ל"ת)
    yaniv5a33 09/04/2018 07:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קליק בייט 09/04/2018 00:08
    הגב לתגובה זו
    יש פה סתם שתי שיטות מתוך רבות, ועוד כאלה שלא מוכיחות את עצמן. קליק בייט ?
  • 1.
    מאיר 08/04/2018 20:11
    הגב לתגובה זו
    כמו: dgrw?
  • יונתן 09/04/2018 06:07
    הגב לתגובה זו
    בתעודת סל הדיבידנד נשאר אצל מנהל התעודה כך שהמחזיק נותר עם קבוצת מניות שמחלקות אחוזים ניכרים מהרווחים שלהן מדי רבעון (מה שמעיב על מחיר המניה) אבל לא מקבל את הדיבידנדים.
  • תעודת סל מסוג זה לא מניבה תוצאות טובות זה למה פשוט וקל (ל"ת)
    אסף 08/04/2018 22:29
    הגב לתגובה זו
צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.