מודל yמודל y

טסלה תשיק גרסה של 6 מושבים למודל Y

יצרנית הרכב החשמלי מכריזה על דגם Model Y מורחב עם שישה מושבים שיושק בסתיו הקרוב במחיר של 263,500 יואן תוך מאבק קשה נגד יצרניות מקומיות כמו BYD ושיאומי שמובילות עם טווח מחירים נגיש יותר ומגוון רחב של דגמים המותאמים לצרכים הסיניים

אדיר בן עמי | (1)

טסלה Tesla 3.5%  הודיעה על השקת גרסה חדשה ומוארכת לדגם Model Y בסין, הכוללת שישה מושבים במקום חמישה ואורך נוסף של 15 ס"מ. המהלך מצביע על התאמה ממוקדת לשוק הסיני, שבו הביקוש לדגמים מרווחים יותר נפוץ, במיוחד בקרב משפחות.


למרות שבחודש האחרון נרשם שיפור במשלוחים ממפעל שנגחאי – לאחר שמונה חודשים של ירידה רצופה – טסלה עדיין מתמודדת עם קצב צמיחה נמוך ביחס לשוק הרכב החשמלי הסיני כולו. מתחרות מקומיות כמו BYD נהנות מיתרון בזכות מגוון רחב של דגמים וטווח מחירים נגיש יותר. גם שיאומי נכנסה לאחרונה לתחום ומגבירה את הלחץ על יצרניות זרות.


החברה שעמדה בעבר בחזית החדשנות מוצאת את עצמה נדרשת כעת להתאים את המוצרים שלה לצרכים המקומיים, כשיצרניות סיניות מציגות שיפורים תפעוליים, זמינות גבוהה יותר ומחירים תחרותיים. בניגוד לעבר, שבו טסלה קבעה את הסטנדרטים, כיום היא מגיבה למהלכים של השוק.


הגרסה החדשה של Model Y תושק בסתיו הקרוב, כך לפי הודעת החברה ברשת Weibo, תחת השם "Model Y L". המפרט הטכני כולל שימוש בסוללות של LG New Energy – שינוי שמעיד על ניסיון להפחית עלויות הייצור. המחיר ההתחלתי של הדגם החדש יעמוד על 263,500 יואן (כ-36,700 דולר), טווח מחיר שמתאים לרכבים בגזרת הביניים.


מהלך זה מציב את טסלה בתחרות ישירה על בסיס מחיר, לא רק על בסיס מיתוג או טכנולוגיה – שינוי מגמה עבור חברה שביססה את שיווקה על מוצרים מתקדמים ויוקרתיים. השוק הסיני מאלץ את החברה לפעול בשוק שמאופיין בריבוי מותגים מקומיים שמבינים את דרישות הצרכנים ומגיבים במהירות.


השוק הסיני הוא הגדול בעולם בתחום הרכב החשמלי, והוא מתאפיין ברמות תחרות גבוהות מאוד. עבור יצרניות זרות, ובהן טסלה, שמירה על נתח שוק מחייבת שינויים תכופים בהתאמה לעדפות מקומיות, תמחור אגרסיבי ותגובה מהירה ליוזמות של מתחרים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    למה לא לעשות טסלה מודל Y עם 98 מושבים. (ל"ת)
    ליטאי 16/07/2025 23:27
    הגב לתגובה זו