נייקי
צילום: טוויטר

נייקי וקים קרדשיאן בשיתוף פעולה - ישיקו מותג חדש ב-2026

שותפות אסטרטגית בעיתוי קריטי: נייקי מתחברת לקרדשיאן בניסיון לכבוש את שוק הספורט הנשי בשווי 8.6 מיליארד דולר

אדיר בן עמי | (2)
נושאים בכתבה נייקי


ענקית הספורט העולמית נייקי Nike Inc -10.54%  חושפת פרטים חדשים על שיתוף הפעולה עם מותג ההלבשה של קים קרדשיאן, Skims. החברה מקימה צוות ייעודי של מנהלים ומעצבים שיפעילו מותג חדש בשם NikeSkims, עם תוכניות להשקת קולקציה ראשונה המיועדת לנשים כבר באביב הקרוב.


המיזם המשותף, שנשמר בסודיות במשך למעלה משנה עד שהחברות רמזו על השותפות בפברואר האחרון, צפוי להציע קו חדש של "ביגוד אימון, הנעלה ואביזרים". בהודעה המשותפת הבטיחו החברות להרחיב את המותג ברחבי העולם בשנת 2026, אך נמנעו מלחשוף את התנאים הפיננסיים של העסקה.


על פי מקורות המעורים בפרטי המיזם, מדובר במהלך שחורג ממסגרת של שיתוף פעולה אופנתי מסורתי. במקום זאת, NikeSkims יפעל תחת נייקי כמותג-משנה, בדומה ל-Nike SB, חטיבת הסקייטבורדינג של החברה. משמעות הדבר היא שלמותג NikeSkims יהיו מוצרים, אסטרטגיית שיווק ויעדי צמיחה משלו, והוא ינוהל בנפרד מחטיבות הכדורסל, הריצה וענפי הספורט האחרים של נייקי. שותפות הדגל הגדולה ביותר של נייקי היא עם כוכב הכדורסל מייקל ג'ורדן, שהמותג שלו מנוהל על ידי צוות ניהולי עצמאי בתוך נייקי והתפתח לעסק בשווי כמעט 7 מיליארד דולר.


קרדשיאן רמזה על מבנה המותג העצמאי כאשר פרסמה תג עובד של NikeSkims שציין כי היא עובדת מספר אחת. מאז, צוות הפרויקט עבד בסופי שבוע, השתמש בשמות קוד וקיים פגישות חשאיות כדי להכין את המותג החדש להשקה, כפי שציין אחד ממנהלי נייקי.



שיתוף פעולה בעיתוי קריטי

הסיכון גבוה עבור יצרנית הספורט הגדולה בעולם, שהתקשתה להביא מוצרים חדשניים לשוק בשנים האחרונות ולא הצליחה לכבוש לקוחות נשים כמו המתחרות לולולמון ואלו יוגה. שיתוף הפעולה NikeSkims מגיע גם בעיתוי קריטי עבור המנכ"ל אליוט היל, שיצא מפרישה כדי להוביל את החברה באוקטובר האחרון לאחר שקודמו בתפקיד, ג'ון דונהיו, הודח. היל הבטיח לשקם את העסק המתקשה, שנשען יותר מדי על מותגי הסניקרס הוותיקים שלו והיה איטי בפיתוח פריטים חדשים. הגעתו של היל תחילה דחפה את מניות נייקי, אך מאז תחילת השנה ירדה המניה ביותר מ-24%, מה שמדגיש את האתגרים העומדים בפני החברה.


הסודיות סביב פרויקט Skims עוררה בלבול לגבי האופן שבו עסקי ההלבשה התחתונה בניהולה של קרדשיאן משתלבים בתוכנית ההתאוששות של היל, המדגישה חזרה לשורשי נייקי בספורט ומיקוד באתלטים על פני אופנה. היל הצהיר כי מוצרי כושר הם בעדיפות. על פי הדיווחים, Skims היא שפנתה לנייקי עם הרעיון הראשוני והצדדים עובדים על הפרויקט מאז אוקטובר 2023, עוד תחת המנכ"ל הקודם של נייקי. היל, מצידו, זנח כמה מהפרויקטים האהובים של דונהיו כמו Rtfkt, חטיבת הסניקרס הווירטואלית של נייקי.


"זה לא הרגיש אותנטי למותג," אמרה ג'ינה קלמנטי, אסטרטגית מותג שעבדה בנייקי במשך 12 שנים עד 2017. למרות שאינה עובדת על המותג החדש, היא ציינה שאינה מבינה כיצד NikeSkims "מבוסס על הישגים ספורטיביים כלשהם." קרדשיאן, שגייסה 270 מיליון דולר ב-2023 לפי שווי של 4 מיליארד דולר ל-Skims, אינה האתלטית הטיפוסית של נייקי. אולם, לפי אנשים המכירים את היחסים, היא הייתה מקושרת באופן לא פורמלי לנייקי במשך שנים.

קיראו עוד ב"גלובל"


שיתוף הפעולה שלה עם נייקי מגיע לאחר שנים של תמיכה בנעלי אדידס, כאשר לבשה מוצרי Yeezy שנוצרו על ידי בעלה לשעבר, המעצב שהיה ידוע בעבר כקניה ווסט. שותפות היופי של קרדשיאן עם Coty Inc. הסתיימה השנה לאחר שרכשה בחזרה את 20% מהחברה שמכרה לענקית הקוסמטיקה. בחודשיים שחלפו מאז שקרדשיאן פרסמה את תג NikeSkims השחור והאדום שלה, היל חשף מעט מאוד על המותג. הוא אמר למשקיעים במרץ רק ש"זיהינו צורך צרכני ואנו יוצרים שוק חדש של מוצרים מובלי-סגנון שמעצבים את הגוף ומתפקדים היטב."


בשבועות האחרונים, נייקי העבירה עובדים ל-NikeSkims, כולל לפחות חמישה מנהלים בכירים בשיווק ותפעול. ההנהלה בחרה בג'ורדן מילס, ותיק נייקי עם 14 שנות ניסיון, להוביל את התפעול בחטיבה, שמגייסת עובדים נוספים בפיתוח מוצרים, תכנון סחורה, תפעול סטודיו ועיצוב גרפי, לפי מודעות דרושים שפורסמו. ל-NikeSkims יש שני מנהלים כלליים משותפים מ-Skims: מנהלת השיווק טרייסי רומולוס ומנהלת הסחורה פאולה גלפרין. צוות נייקי, בהובלת מנהלת הכושר לנשים ג'קלין ספלי, ממוקם במטה נייקי בביברטון, אורגון, ובלוס אנג'לס, שם ממוקמת Skims, על פי מודעות דרושים אחרונות.


מה אומרים האנליסטים

אנליסטים בוול סטריט אומרים שהם ממתינים לראות אם NikeSkims יכול להפוך את נייקי לתחרותית יותר בשוק ה-athleisure ולחזק את עסקי הנשים של חברת הספורט, שגדלו ל-8.6 מיליארד דולר במכירות שנתיות אך עדיין קטנים משמעותית מעסקי הגברים שלה בהיקף של 21 מיליארד דולר.


"למותגי ספורט יש היסטוריה מעורבת עם שותפויות סלבריטאים, אבל NikeSkims נראה כמו ניצחון גדול עבור נייקי," אמרה כריסטינה פרננדז, אנליסטית בקבוצת טלסי. "זה עוזר ש-Skims כבר מחזיקה בזרם הכנסות משמעותי והיא מותג צומח במהירות."

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נייקי הנושאת עושה הכול לצאת מהבור שנכנסה אליו.. (ל"ת)
    אנונימי 30/04/2025 09:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 30/04/2025 00:07
    הגב לתגובה זו
    נייקי הם זבל ממותגלא קלות יותר.לא איכותיות יותר.לא עמידות יותר.תם יקר לפוזאים.קנו סקצרס יוצר נוחים.יותר חדשנים יותר זולים.
אנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AIאנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AI

"הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54% במניה

למרות שליטה כמעט מוחלטת בשוק השבבים שמיועדים ל-AI, שמובילה לצמיחה חריגה בהכנסות, מניית אנבידיה נסחרת בדיסקאונט היסטורי מול מדד השבבים; פער התמחור מעורר עניין מחודש במניה בקרב משקיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה NVIDIA Corp. 3.93%   נסחרת כיום בדיסקאונט של 13% ביחס למדד השבבים של פילדלפיה, ה-SOXX iShares PHLX SOX Semiconductor Sector Index , שכולל 30 חברות מובילות בתעשייה כמו אינטל, AMD ו-TSMC. המדד עצמו רשם עלייה של 35% בששת החודשים האחרונים, בעוד אנבידיה עלתה רק ב-25%, מה שיצר פער תמחור נדיר. נתון זה ממקם את אנבידיה באחוזון הראשון של התמחור היחסי בעשור האחרון, כשהיו רק 13 ימי מסחר בהם הייתה זולה יותר מול המדד. השווי הנוכחי של אנבידיה עומד על כ-4.4 טריליון דולר, והיא מהווה כ-7% ממדד ה-S&P 500.

התמחור המוחלט גם הוא נמוך יחסית: מכפיל רווחים צפוי של 25, שמציב אותה באחוזון ה-11 בעשור האחרון. עבור חברה עם צמיחה שנתית ממוצעת של 60% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות, בעיקר ממכירות מאיצי AI כמו סדרת Blackwell, מדובר ברמה אטרקטיבית. במהלך 2025, שלטה אנבידיה ב-88% משוק המאיצים הגרפיים, עם משלוחים של 6 מיליון יחידות Blackwell עד אוקטובר, תוך ביקוש גובר מענקיות כמו אמזון, גוגל ומטא. ההכנסות ממרכזי נתונים הגיעו ל-30 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025, עלייה של 112% משנה קודמת.

היסטורית, רכישות במכפיל מתחת ל-25 הניבו תשואה ממוצעת של 150% בשנה אחת, ללא מקרים של הפסד. ברנשטיין קובעים מחיר יעד של 275 דולר, ממחיר נוכחי של 179 דולר, מה שמשקף פוטנציאל עלייה של 54%. הפער נובע מחששות בשוק סביב השקעות AI אדירות, שעמדו ב-2025 על 200 מיליארד דולר ברחבי העולם, אך אנבידיה נהנית מיתרון טכנולוגי, עם פלטפורמת CUDA שמחזקת מעמד מונופוליסטי.

במהלך 2025, הרחיבה אנבידיה את הפעילות, והשקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס, חברת תוכנה לעיצוב שבבים, כדי להאיץ פיתוח AI. היא השיקה את משפחת Nemotron 3, מודלים פתוחים: Nano עם 30 מיליארד פרמטרים ומסגרת MoE שמגבירה תפוקה פי 4; Super עם 100 מיליארד פרמטרים; ו-Ultra עם 500 מיליארד, זמינים בפלטפורמות כמו Hugging Face ו-AWS. המודלים תומכים במערכות מרובות סוכנים, עם חלון הקשר של מיליון טוקנים, ומשמשים למשימות כמו דיבוג תוכנה ותכנון אסטרטגי.

בנוסף, שיתוף הפעולה עם ממשלת ארה"ב במשימת Genesis (פרויקט לאומי את השימוש בבינה מלאכותית למטרות מדעיות) כולל השקעות ב-AI לתחומי אנרגיה, מחקר מדעי וביטחון. אנבידיה מספקת פלטפורמות כמו Apollo למזג אוויר וסימולציות, ומפתחת AI למפעלים, רובוטיקה ותאומים דיגיטליים. ב-CES 2025, חשפה מעבדת בדיקת DRIVE AI לרכבים אוטונומיים, שעברה כבר אבני דרך משמעותיות בבטיחות. בסין, אושרו מכירות H200, מה שמגדיל הכנסות פוטנציאליות ב-10%.

טראמפ מחייךטראמפ מחייך

טראמפ מאלץ את ענקיות הפארמה להוריד מחירים בתמורה לשקט ממכסים

תשע ענקיות תרופות חתמו על הסכמים עם ממשל טראמפ להפחתת מחירי תרופות בארה״ב, תוך איום מרומז במכסים וצעדים רגולטוריים; במקביל, הנשיא מסמן יעד חדש: חברות הביטוח

רן קידר |
נושאים בכתבה טראמפ פארמה

נשיא ארה״ב דונלד טראמפ הודיע אמש כי תשע חברות תרופות גדולות הגיעו להסכמות עם הממשל, במסגרת מהלך שנועד להוזיל את מחירי התרופות לצרכנים אמריקאים. ההסכמים נחתמו לאחר שטראמפ איים בקיץ האחרון להטיל מכסים על חברות תרופות שלא יסכימו להפחתות מחירים, בעיקר עבור אוכלוסיות מוחלשות.

בין החברות שהצטרפו להסכמים נמנות רוש Roche GS 1.88%  , נוברטיס Novartis AG 0.58%  , בריסטול־מאיירס סקוויב Bristol-Myers Squibb Co , גיליאד Gilead Sciences Inc 2.32%  , בוהרינגר אינגלהיים, אמג’ן Amgen Inc 0.91%  , GSK GSK 0.66%  , סאנופי Sanofi 0.4%   ומרק Merck & Co. Inc. . הן מצטרפות לפייזר Pfizer Inc 0.6%   ואסטרהזנקה AstraZeneca plc 0.83%  , שכבר חתמו מוקדם יותר השנה. בסך הכול, 14 מתוך 17 החברות שאליהן פנה טראמפ כבר נענו לדרישות, כאשר שלוש נוספות: אבווי AbbVie 1.8%  , ג’ונסון אנד ג’ונסון Johnson & Johnson Inc  וריג’נרון Regeneron Pharmaceuticals Inc עדיין במו״מ מתקדם עם הבית הלבן.

על פי ההסכמים, החברות יוזילו מחירים עבור תוכנית Medicaid, ימכרו תרופות בהנחות ישירות לצרכנים, וישיקו תרופות חדשות בארה״ב במחירים זהים לאלו שבשווקים זרים. טראמפ הצהיר כי מחירי התרופות בארה״ב "יירדו מהר ובחדות, ויהפכו לנמוכים ביותר בעולם המפותח".

הנחות, האצות רגולטוריות והבטחות השקעה

כחלק מהמהלך, הודיע ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) כי מרק תקבל מסלול בחינה מואץ לשתי תרופות מרכזיות בצנרת שלה, תרופה להורדת כולסטרול וטיפול אונקולוגי, מהלך שעשוי לקצר תהליכי אישור מכשנה לחודשים ספורים בלבד.

החברות, מצידן, הדגישו כי ישקיעו בייצור מקומי והתחייבו לאספקה בשעת חירום. בריסטול-מאיירס הודיעה שתספק את תרופת הדגל שלה לדילול דם, Eliquis, בחינם למטופלי Medicaid, בעוד גיליאד התחייבה להוריד את מחיר תרופת צהבת C שלה, Epclusa, לפחות מ-2,500 דולר, ירידה חדה לעומת מחירים קודמים.