ספוטיפיי מאכזבת בתחזית; המניה נופלת ב-8%
אחרי שנה חזקה במיוחד, ספוטיפיי צופה האטה בצמיחת המשתמשים החדשים ברבעון השני, כשגם הרווח יהיה נמוך מהצפוי; למרות קפיצה במספר המנויים לרבעון הראשון, החברה פספסה בגדול את הצפי בשורה התחתונה
חברת הסטרימינג ספוטיפיי Spotify -3.34% דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה, עם תוספת מרשימה למנויים והכנסות חזקות, אבל התחזית המאכזבת לרבעון השני מובילה לצניחה של 8% במניית החברה במסחר המוקדם. התחזיות החדשות כוללות
רווח תפעולי נמוך מהצפוי ומספר משתמשים חודשי נמוך מהתחזיות המוקדמות.
לרבעון השני, ספוטיפיי צופה גידול במספר המשתמשים הפעילים החודשיים ל-689 מיליון בלבד, לעומת ציפיות שעמדו על כ-694 מיליון. התחזית לרווח התפעולי עומדת על 539 מיליון
אירו, מתחת לציפיות של 557.5 מיליון אירו. התחזיות הללו העיבו על המומנטום החיובי שספוטיפיי בנתה בשנה האחרונה ושלחו את את המניה לירידות במסחר המוקדם.
למרות התחזיות המאכזבות, מנכ"ל החברה דניאל אק שמר על אופטימיות ואמר: "המספרים בריאים
מאוד,המעורבות גבוהה, ושיעור השימור חזק. בזכות מודל הפרימיום והמודל החינמי שלנו, משתמשים נשארים איתנו גם כשהמציאות הכלכלית מורכבת יותר".
התוצאות לרבעון הראשון - קפיצה מרשימה במספר המנויים, אבל רווח מאכזב
ברבעון הראשון של
2025, ספוטיפיי הוסיפה 5 מיליון מנויי פרימיום חדשים, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שציפו להוספה של 2 מיליון בלבד. בסך הכול, החברה סיימה את הרבעון עם 268 מיליון מנויי פרימיום, עלייה של 12% בהשוואה לשנה שעברה. גם במספר המשתמשים הפעילים החודשיים (MAUs) נרשמה עלייה
של 10% ל-678 מיליון, אך הנתון פספס במעט את התחזיות שצפו 679 מיליון.
- נטפליקס וספוטיפיי מאחדות כוחות ומשיקות פודקאסטים בווידאו
- ספוטיפיי כובשת את עולם ספרי השמע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הגידול במספר המשתמשים, ההכנסות הסתכמו ב-4.19 מיליארד אירו, מעט מתחת לצפי של 4.2 מיליארד אירו. הרווח התפעולי עמד על 509 מיליון אירו, גם כן נמוך מהתחזיות, בעיקר
בשל מסים גבוהים על שכר העובדים במדינות מסוימות. הרווח למניה הסתכם ב-1.13 דולר בלבד, רחוק מהתחזיות ל-2.49 דולר למניה.
לצד התחזיות הנמוכות, ספוטיפיי מתמודדת עם מספר אתגרים נוספים שמכבידים על שורת הרווח. החוזים חדשים שנחתמו לאחרונה
עם חברות המוזיקה הגדולות יכבידו במעט על שולי הרווח, והתחזיות הן שהעלייה ברווחיות שהושגה ב-2024 תאט השנה.
החברה גם מתמודדת עם האטה בקצב הצמיחה של תחום הסטרימינג בכלל, כאשר על פי הפדרציה הבינלאומית לתעשיית המוזיקה, קצב הגידול בהכנסות
מתעשיית המוזיקה העולמית ירד בכ-50% בשנה האחרונה, כשלכך מצטרפת גם מגמה של עלייה בהוצאות, בעיקר על שכר ועל הטבות לעובדים.
- הקריפטו נחלש, אך בנק אוף אמריקה פותח את הדלת
- לקראת דוחות קראודסטרייק - בוול סטריט צופים צמיחה של 20% בהכנסות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
מודל מנויים חדש והעלאת מחירים צפויה
על מנת להמשיך ולשפר את הרווחיות, ספוטיפיי צפויה להעלות מחירים כבר
בקיץ הקרוב. החברה מתכננת העלאה של כ-1 אירו למחיר של מנוי חודשי במדינות אירופה, מרכז ודרום אמריקה, ייתכן שכבר ביוני הקרוב. עם זאת, בארצות הברית, שוק היעד המרכזי שלה, לא צפויה העלאת מחירים.
בנוסף, החברה מפתחת מודל חדש תחת הכותרת "סטרימינג
2.0", שיכלול מנוי "סופר פרימיום" בתוספת תשלום (כ-6 אירו נוספים), אשר יציע גישה מוקדמת לאלבומים חדשים ואפשרות לרכוש כרטיסים להופעות חיות לפני כולם, כשאפל, אמזון ויוטיוב מתכננות מהלכים דומים בפלטפורמות הסטרימינג שלהן.
לצד האתגרים,
ספוטיפיי רשמה שיאים חדשים בהיקף התשלומים לאמנים. בשנת 2024, החברה שילמה 10 מיליארד דולר בתמלוגים, פי עשרה מהסכום ששילמה ב-2014. קרוב ל-1,500 אמנים הרוויחו מעל מיליון דולר בשנה מהפלטפורמה, ומספר האמנים שהכנסתם השנתית נעה בין 1,000 ל-10 מיליון דולר שילש את עצמו
מאז 2017. לדברי ספוטיפיי, המודל שלה מאפשר ליותר אמנים לפרוץ ולהצליח בשלבים שונים בקריירה, יותר מאי פעם.
עם זאת, ספוטיפיי ממשיכה לספוג ביקורת מצד אמנים קטנים ואיגודים מקצועיים שטוענים כי שיעורי התמלוגים נמוכים מדי. דו"ח שפורסם לאחרונה טען כי החברה משלמת כ-3 דולרים לכל 1,000 השמעות, חצי מהתמלוגים שמציעה אפל מיוזיק, ופחות ממה שמשלמות גם אמזון מיוזיק ויוטיוב. בנוסף, כמה כותבי שירים שהיו מועמדים לפרסי הגראמי הכריזו על חרם נגד אירועים של ספוטיפיי, במחאה על הירידה בתמלוגים. גם איגוד המוזיקאים האמריקאי קרא לחקיקה שתבטיח תשלום ישיר לאמנים, ולא רק דרך חברות תקליטים.
הזינוק במניה ומה צפוי הלאה?
למרות הירידה במניה בעקבות התחזית המאכזבת, מניית ספוטיפיי עלתה ב-106% בשנה האחרונה וב-33% מתחילת השנה, והיא נסחרת לפי שווי של כ-122.3
מיליארד דולר. העלייה החדה נבעה מהמעבר לרווחיות ב-2024, לראשונה בתולדות החברה, ומהעלייה בהכנסות לצד הקפיצה במספר המנויים.
עם זאת, לאור התחזיות המאכזבות לרבעון הבא והאתגרים להמשך, המשקיעים והאנליסטים צפויים לעקוב מקרוב אחרי תוצאות
הרבעונים הקרובים, במיוחד סביב הצלחת מודל הסופר פרימיום והיכולת של ספוטיפיי להמשיך להעלות מחירים מבלי לפגוע בגידול במספר המשתמשים. מחיר היעד הממוצע של האנליסטים למניה עומד על כ-670 דולר, אפסייד של כ-20% על המחיר הנוכחי.
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 1.65% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- "זה העולם של אנבידיה, כל השאר משלמים שכר דירה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.
.jpeg)
הקריפטו נחלש, אך בנק אוף אמריקה פותח את הדלת
למרות הירידות בביטקוין, הבנק מגדיר ללקוחות העושר חשיפה של עד 4% במטבעות דיגיטליים, בעיקר דרך קרנות ותעודות סל על ביטקוין
בנק אוף אמריקה מעדכן את המדיניות ללקוחות העושר שלו ומכניס נכסים דיגיטליים לתוך מסגרת ההשקעות הרשמית. אחרי תקופה של חולשה בשוק הקריפטו, הבנק מציין כי הקצאה של 1% עד 4% מהתיק למטבעות דיגיטליים יכולה להיות רלוונטית לחלק מהלקוחות, בתנאי שהחשיפה נעשית במינון נמוך ובערוצים מפוקחים.
ההנחיות החדשות חלות על לקוחות חטיבות ניהול העושר של הקבוצה - מריל, בנק אוף אמריקה פרייבט בנק ופלטפורמת מריל אדג’. מנהל ההשקעות הראשי של בנק אוף אמריקה פרייבט בנק, כריס הייזי, מסביר כי החשיפה מתאימה בעיקר למי שמוכן לתנודתיות גבוהה יותר ורואה עניין בהשקעות חדשניות לפי ״תמות״ השקעה. לדבריו, ההדגשה היא על שימוש במוצרים מפוקחים, על חלוקה מדודה בתוך התיק ועל הבנה ברורה של הסיכונים לצד ההזדמנויות. הקצה התחתון של הטווח, סביב 1%, מתאים יותר לפרופיל שמרני, בעוד שהקצה העליון, עד כ-4%, מיועד למי שמוכן לרמת סיכון גבוהה יותר ברמת התיק הכולל.
עד עכשיו, לקוחות העושר של הבנק יכלו להיחשף למוצרים הקשורים לקריפטו רק אם ביקשו זאת מיוזמתם, והיועצים לא הורשו להמליץ באופן אקטיבי על חשיפה כזו. העדכון הופך את הקריפטו לחלק רשמי מהשיחה על ניהול עושר: הבנק מציג טווח מספרי מוגדר ומשדר קו אחיד לרשת של יותר מ-15 אלף יועצי עושר. ראש תחום פתרונות ההשקעה, ננסי פאהמי, מציינת כי המהלך מגיע על רקע ביקוש גובר מצד לקוחות לגישה לנכסים דיגיטליים.
- גוגל עולה, מניות הקריפטו מזנקות ומה קורה בחוזים?
- קת’י ווד מנצלת את הירידות - רוכשת מניות AI, שבבים וקריפטו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארבע קרנות ביטקוין במרכז המדיניות
החל ב-5 בינואר מתחיל צוות ההשקעות של בנק אוף אמריקה לסקר ארבע קרנות ותעודות סל על ביטקוין שנבחרו לשמש ככלי החשיפה המרכזי: תעודת הסל על ביטקוין של ביטווייז, קרן הביטקוין של פידליטי Wise Origin, קרן Grayscale Bitcoin Mini Trust וקרן iShares Bitcoin Trust של בלאקרוק.
