מנחם קלי - מייסד ונשיא קבוצת קלי
צילום: יחצ

סבב מינויים בקבוצת קלי: מנחם קלי המייסד ישמש כנשיא הקבוצה

המנכ"ל היוצא, רן קלי מונה לתפקיד יו"ר הקבוצה, אבי מור ישמש כמנכ"ל הקבוצה לאחר ששימש כמנכ"ל קבוצת הלקוחות העסקיים 
גיא עיני |

קבוצת קלי הודיעה היום על סבב מינויים בצמרת בקבוצה. מנחם קלי, יו"ר הקבוצה ומייסדה, ישמש נשיא הקבוצה. לתפקיד יו"ר הקבוצה מונה רן קלי, אשר כיהן ב-5 השנים האחרונות כמנכ"ל הקבוצה. אבי מור, ששימש מנכ"ל קבוצת הלקוחות העסקיים בקבוצה, ימונה למנכ"ל הקבוצה במקומו של רן קלי.

אבי מור (45), בעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול ותואר שני במנהל עסקים (M.B.A), שימש ב-7 השנים האחרונות במגוון תפקידים בקבוצה - סמנכ"ל שירות, תפעול ומערכות מידע בקלי ניהול הסדרים פנסיונים, ועד לתפקידו האחרון כמנכ"ל חטיבת הלקוחות העסקיים. לפני כן עבד מור 13 שנים בחברת כרטיסי האשראי כ.א.ל, במסגרתה עשה מגוון תפקידים, האחרון שבהם מנהל מחלקת תכנון ופיתוח.

"ייסדתי את קבוצת קלי בשתי ידיי לפני כ-50 שנה ואני זוכה ללוות במסע מרתק את הקבוצה ואת התפתחותה. קלי, שהחלה את דרכה כסוכנות ביטוח, הפכה עם השנים למנהלת ההסדרים הפנסיונים הפרטית הגדולה במשק ובהמשך גם לברוקר מוביל בתחום הפיננסים, הבריאות והסיעוד. בשנים האחרונות, בהובלתו של רן קלי כמנכ"ל הקבוצה, הרחבנו את מגוון השירותים ללקוחות הפרטיים, מתוך תפיסה של ניהול סיכונים משפחתי, המחייבת הסתכלות הוליסטית על מכלול הנכסים הפיננסיים והביטוחיים של הלקוח. במקביל, המשכנו בפיתוח השירותים לתאגידים, בין היתר בתחום ניהול השקעות ההון העצמי. שני תחומים אלה צפויים להמשיך ולהתפתח בשנים הקרובות", אמר מייסד קבוצת קלי, מנחם קלי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ
צילום: לע"מ/יוסי זמיר

סמוטריץ׳: ״מי שלא יוריד מחירים, ימוסה״

״אני לא נגד עשירים״ אומר שר האוצר סמוטריץ׳ בנאום לקראת אישור התקציב ״אבל חייבים לטפל במונופולים״ הוא מכריז מלחמה על הבנקים והיבואנים; ״נצביע רק על חוק גיוס שוויוני״ מוסיף

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משרד האוצר

לקראת אישור תקציב המדינה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים מסיבת עיתונאים במשרד האוצר בירושלים במהלכה נשא נאום שבו הוא פרש את קווי המדיניות הכלכלית שלו ואת המאבק ביוקר המחיה, במונופולים ובמערכת הבנקאית. בדבריו הדגיש השר את חשיבותן של הרפורמות הכלולות בתקציב ואת הצורך, לדבריו, להחזיר כוח לציבור ולשבור ריכוזיות בשווקים המרכזיים.


״אזרחי ישראל, הבנקים לא היו איתכם, בזמן שאתם התמודדתם עם ריבית גבוהה, יוקר מחיה ומשבר ביטחוני, הם גרפו עוד ועוד רווחים. וכך גם המונופולים. הם העלו מחירים כי הם פשוט יכולים. הם ניצלו את המלחמה וגרפו רווחי עתק. תסתכלו על הדוחות הכספיים שלהם ותראו בעצמכם מי שילם את המחיר.

״אנחנו הולכים לטפל בזה. לוודא שהם ישלמו את חלקם, ושאתם תקבלו בחזרה את מה שמגיע לכם. ההצלחות הביטחוניות והכלכליות של מדינת ישראל חייבות לחזור לחשבון שלכם. זה שלכם. אנחנו מרימים את הכלכלה, ומורידים את המחירים. ואני אומר לכם ביושר, אני עובד רק בשבילכם. לא מעניין אותי כמה מיליונים שפכו עליי בקמפיינים פרסומיים כדי לפגוע בי. מה שחשוב לי הוא שאתם תוכלו לחיות פה בזול וברווחה.

״אני לא נגד עשירים. ההפך. אני בעד יוזמה, עבודה ויצירה. אבל אני נגד עושק וניצול. וזה מה שעשו הבנקים בתקופת המלחמה. הייתי שר האוצר הראשון שהטיל עליהם מס, וגם עכשיו אנחנו נמסה אותם. לא ייתכן שבזמן שאתם נלחמים על הקיום הכלכלי שלכם, יש מי שגוזר קופון בעמלות ובריביות.

״לכן אנחנו פותחים את שוק הבנקאות לתחרות אמיתית. תחרות שתגרום לכל אזרח בישראל לשלם פחות ריבית על האשראי והאוברדראפט, ולקבל יותר כסף על הכסף שנמצא בפיקדונות. שוק בנקאי חייב לשרת את הציבור, לא את עצמו. במקביל, אנחנו מורידים מסים. פחות מס הכנסה בכל חודש, יותר כסף שנשאר אצלכם בכיס. זו הדרך לחזק את המשק, זו הדרך להחזיר את האיזון.

אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services 1.38%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.