קרב מהלומות בעקבות נתוני הרייטינג: גלובס העלה כותרת - "כלכליסט מתבזה" אבל מיהר להוריד אותה מהאוויר
הנה זה מתחיל. פרסום נתוני ועדת המדרוג המגלים את הרייטינג המדויק של אתרי האינטרנט בישראל מסעיר את השוק ונותן את האות לקרב התרנגולים בין האתרים. גלובס העלו לפני שעה קלה כתבה שפתחה חזית חריפה במיוחד כנגד כלכליסט מקבוצת ידיעות ומאוחר יותר הורידו אותה מהאוויר. נסיונות להגיע לכתבה דרך מנוע החיפוש של גוגל מביאים לדף שאינו נמצא.
הטריגר ש'הרתיח' את גלובס היא הכתבה שהעלה כלכליסט ובה הכריז על עצמו
בכתבה שהעלה אתר גלובס וכעת כבר הוסרה מהאתר הוא התייחס ישירות לפרסום בכלכליסט ובחר בדרך בוטה במיוחד. בכותרת הכתבה נכתב: "אתר כלכליסט מתבזה: ברח ממדידת הרייטינג של גימיוז - אך מתפאר מנתוני סרק של גוגל אנליטיקס". עוד נכתב בכתבה: "כלכליסט שכח לספר לגולשיו שנתוני הדפים הנצפים באנליטיקס אינם אומרים דבר משום שהם כוללים ריפרשים אוטומטיים לעמודים. כלומר אם אתר מחליט שכל עמוד אצלו יתרענן כל 5 דקות במקום 10 דקות - יהיו לו פי שניים דפים נצפים".
טובל ושרץ בידו? למרות הטענות הספציפיות שמעלה אתר גלובס כנגד המדידה המוטעית של גוגל אנליטיקס יוזכר כי במהלך השנה החולפת, בזמן שסקר טים היה הסקר היחידי שהתפרסם ודירג את שיעורי החשיפה השבועיים לאתרי האינטרנט בישראל (סקר שכלכליסט יצא בו תמיד כשידו על העליונה) בחר גלובס לפרסם במקביל את הדירוג לאתרים בישראל על פי נתוני גוגל טרנדס - מיותר לציין שבכל מדידה שכזו גלובס היה "האתר הכלכלי המוביל בישראל".
תגובת גלובס לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה