הצלחה לאיטליה: גייסה 9 מיליארד אירו באג"ח, הבורסות מגיבות בעליות
אחרי שבשבוע שעבר אישר הפרלמנט האיטלקי את הרחבתה של תוכנית הצנע בהיקף של 33 מיליארד אירו ובכך אותת לשווקים על נחישותו להילחם במשבר במדינה, הצליחה היום הממשלה למכור למשקיעים אגרות חוב קצרות לחצי שנה בהיקף של 9 מיליארד אירו בתשואת של של 3.25%. מדובר בהבעת אמון של השווקים שכן רק לפני חודש אגרות החוב הקצרות נסחרו סביב תשואה של 6.5%. כמו כן גייסה הממשלה חוב לשנתיים בסך 1.7 מיליארד אירו בתשואה ממוצעת של 4.85%.
בתגובה לגיוס המוצלח המדדים המובילים באירופה עברו להיסחר בעליות שערים כשאת ההובלה רושם מדד הקאק בצרפת עם עלייה של 0.77%.
איטליה שהינה מגייסת החוב השלישית בגודלה בעולם, הנחשבת לברומטר למצב משבר החובות בגוש האירו תנסה היום ומחר להנפיק קרוב ל-20 מיליארד באג"ח ממשלתי, כאשר היום גייסה 9 מליארד אירו באג"ח לחצי שנה בתשואה של 3.25% ועוד 2.5 מיליארד אירו לשנתיים בתשואה של 5%. ואילו מחר תנסה איטליה לגייס בין 5 ל-8 מיליארד אירו באג"ח לשלוש, שבע ועשר שנים. נציין גי גם לאחר הגיוס המוצלח התשואה של אגרות החוב ל-10 שנים של איטליה נותרו ללא שינוי ברמה של 6.7%.
חשוב לציין כי לקראת ההנפקה נסחרות כעת האיגרות של איטליה בתשואה של 6.76%, זאת לאחר שאתמול נסחרו האג"חים של איטליה בתשואה של מעל 7%.
רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI אומר בשיחה עם Bizportal כי "אם ההנפקה היום תעבור זה ייתן רוח גבית להנפקה של מחר וטוב שהסמיכות בין הגיוסים של האג"ח הקצר לארוך נוצרה כך ולא ההפך". להערכתו של גוזלן הסבירות שההנפקות היום ומחר יעבורו בהצלחה היא גבוהה, זאת לנוכח העובדה שרק בשבוע שעבר הזרים הבנק המרכזי באירופה הלוואות לבנקים האירופים בהיקף של 500 מיליארד אירו ולכן לא מן הנמנע שחלק מהכסף הזה יושקע היום באגרות החוב של איטליה.
אולם ההסתייגות היחידה של גוזלן היא בנוגע לעיתוי ההנפקה "העיתוי די אומלל. בשבוע האחרון של השנה יש מחזורי מסחר דלילים כי הרבה מהמשקיעים יצאו לחופשת חג המולד לכן זה מוזר למה ממשלת איטליה בחרה דווקא השבוע ולא בשבוע הבא". לסיכום אומר גוזלן כי הגורם סיכון היחיד שהוא רואה כרגע זה שאלת העיתוי.
- 5.חחחחח 28/12/2011 13:32הגב לתגובה זוהחוב בשניה!! חחחח זה כל כך מצחיק עד כמה שזה עצוב. כזה גיוס קטן לא יעזור להם וגם של 100 מיליון אירו לא יעזור. אי אפשר לפתור את המשבר הזה בגלגול חובות, רק הזמן יעשה את שלו ויקח המון שנים. לצערי הם רק לוקחים עוד ועוד הלוואות עד שהם לבסוף יקרסו מחדלות פירעונם!!! הגוש הולך להתפרק בעתיד. בהצלחה לנבונים
- 5 צודק לחלוטין (ל"ת)רון 28/12/2011 13:45הגב לתגובה זו
- 4.3.25 לחצי שנה זה לא בדיוק כמו 6.5 לשנה? (ל"ת)שאלה 28/12/2011 13:14הגב לתגובה זו
- זה 6.5% לשנתיים (ל"ת)תשובה 28/12/2011 14:10הגב לתגובה זו
- אלי 28/12/2011 14:31תוך חודש התשואה ירדה בחצי? מה זה, מחירי הנדלן בארץ? מריח לא טוב!
- 3.יוסי 28/12/2011 13:02הגב לתגובה זובשונה משאר הכלכלות בגוש האירו שהאג" ח שלהן נסחר בתשואה של מדינה בחדלות פרעון הכוונה לפורטוגל ויוון איטליה זו מדינה אחרת לגמרי עם תעשיה חזקה של רכב ומוצרי חשמל להבדיל מיוון ופורטוגל שאינן מייצרות כלום ואין להם תעשייה בסדר כודל כמו לאיטליה לכן נראה שאיטליה תצלח את המשבר כמובן שזה לא ייקח יום או יומיים אבל לטווח של שנתיים עם תוכנית קיצוצים ונכונות של הממשלה אפשר להוריד את החוב הלאומי של איטליה בלא מעט אחוזים
- 2.אני אופטימי לאיטליה יש תעשייה מתקדמת (ל"ת)האזרח 28/12/2011 12:40הגב לתגובה זו
- 1.בהצלחה לאיטליה ולעולם (ל"ת)איתי 28/12/2011 12:19הגב לתגובה זו
- אז למה פה יש ירידות????? צריך להקים ועדת (ל"ת)חקירה לשחקני המעו" ף! 28/12/2011 14:22הגב לתגובה זו

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".
