תשובה מוותר על דלק נדלן: יעביר את השליטה לקרן שתזרים 500 מיליון שקל
חברת דלק נדלן נמצאת במגעים להכנסת משקיע זר לחברה אשר ירכוש גם את השליטה בחברה, כך נודע ל-Bizportal. מדובר בקרן זרה אמריקנית אשר תזרים לחברת הנדל"ן סכום של כ-500 מיליון שקל. במסגרת העסקה יצחק תשובה יוותר על חוב של 120 מיליון שקל של החברה אליו ויעביר את השליטה בקרן ללא תמורה.
משמעות העסקה הינה שיצחק תשובה מוותר על השליטה בחברת הנדל"ן הכושלת לטובת המשקיע. מבחינתם של בעלי האג"ח, מדובר בחדשות טובות - מאחר ובין הצדדים סוכם כי מחזיקי איגרות החוב יקבלו את מלוא תשלום הקרן.
דלק נדל"ן לא חשפה את שמה של הקרן הזרה אך ציינה כי היא מנהלת נכסים בהיקף של כ-5 מיליארד דולר, שאין לה פעילות בישראל וקשרים עסקיים עם יצחק תשובה. הצדדים חתמו על מזכר הבנות שבמסגרתם תינתן לקרן תקופה של 60 יום שבמסגרתם תנסה לגבש הסדר מול מחזיקי האג"ח.
המסחר במניות החברה לא נפתח הבוקר לאחר שהחברה הודיעה כי בכוונתה לפרסם דיווח על אירוע מהותי. במקביל, היום בצהריים תתקיים אסיפת מחזיקי אגרות החוב מסדרה כ"ה כאשר מחזיקי אג"ח ה' שלחו מכתב בו הם מתעקשים לעמוד על זכויותיהם כנושים. כמו כן, החברה פועלת לרכישת אג"ח א' שלא נסחר.
חברת דלק נדלן הודיעה ביום ה' כי תפעל לרכוש את מלוא אגרות החוב מסדרה א' של החברה. הרכישה תעשה בהיקף כספי כולל של כ-20 מיליון שקלים על אג"ח מבוטחת במלואה,כולל ריבית עד לפידיון, בשעבוד בדרגה ראשונה על פקדון כספי.
האג"ח מסדרה א' לא נסחרות בבורסה. רכישת האג"ח בתמורה לערכן המתואם מתוך כספי הפקדון המובטח נועדה לחסכון בתשלומי הריבית שמסתכמים בכ-1.5 מיליון שקלים עד מועד הפירעון הסופי ב-2014.
בתוך כך, היום (א') תתקיים אסיפת אגרות החוב של מחזיקי הסדרה כ"ה. נזכיר כי בספטמבר הייתה אמורה החברה לשלם למחזיקי האג"ח כ-310 מיליון שקלים אך בסוף יולי החליטה לבקש דחייה של כשישה חודשים מהמחזיקים בתמורה להעלאת הריבית שעמדה על 7.3%.
מחזיקי האג"ח החליטו לדרוש תשלום של 180 מיליון שקלים מתוך ה-300 מיליון ולקבל בטחונות נאותים על יתרת הסכום כלומר לדחות את ההצעת הדחייה.
ביום שישי ה-12 לאוגוסט פנו מחזיקי אגרות החוב מסדרה ה' למנכ"ל החברה, ערן מיטל, ולבעל השליטה, יצחק תשובה, בדרישות כי לא יהיו מוכנים לאפליית נושים ביחס למחזיקי של סדרות אחרות. הם דרשו כי כל אמצעי שיעומד לפירעון הקרן והריבית של כל סדרה אחרת של אג"ח (בפרט מדובר בדרישות שהעמידו מחזיקי אג"ח כ"ה) יועמד גם להם וביחס זהה ליחס בין אג"ח הסדרה הרלוונטית לאג"ח ה'.
במכתב של מחזיקי אג"ח ה' נכתב כי המחזיקים ינקטו הליכים ופעולות במידה ויופלו לרעה ביחס למחזיקים האחרים בכדי להגן על זכויותיהם.
- 28.ליאור 14/08/2011 21:55הגב לתגובה זומה קורה לכם? הוא מוותר על החברה שלו, שבנה במו ידיו בכדי להחזיר את הכסף למשקיעים! איפה מילה טובה? הוא היה יכול לעשות לנו כמו בן דב ושתלכו לחפש אותו בסיבוב.
- 27.אנליסט 14/08/2011 18:53הגב לתגובה זוהסיבה היא פשוטה : אותה קרן תעביר לדלק נדלן נכסים בשווי 4-6 מליארד שח! אותם נכסים בעלי דמי השכרה רחבים מאודואורכי טווח ישועבדו - כך שכך רווחי דלק נדלן יהיו מול האגחים וההון של דלק נדלן ותהיה ליצחק תשובה אופציה CALL ךקנות את החברה מידי הקרן כעבור שימו לב 8 שנים.
- קראתי במאי" ה - אין שם מילה ממה שכתבת כאן (ל"ת)איפה קראת? 14/08/2011 22:04הגב לתגובה זו
- ומה רצית לומר? (ל"ת)לל 14/08/2011 21:38הגב לתגובה זו
- 26.אריה ד. 14/08/2011 17:28הגב לתגובה זוחייבים להחזיר לעם את מה שנגזל ממנו ע" י הקפיטליסטים ברשות ביבי נתניהו
- 25.בטח קונים בטירוף שער נמוך והשמיים הם הגבול ! (ל"ת)מני 14/08/2011 15:52הגב לתגובה זו
- 24.עכשיו מכור את דלק קידוחים פי 3 ממחירה בשוק ! (ל"ת)שמואל 14/08/2011 15:51הגב לתגובה זו
- 23.קונים מניות לקראת הסוף כאילו אין מחר (ל"ת)ואווו טירוף פשוט 14/08/2011 15:44הגב לתגובה זו
- 22.אחד העם 14/08/2011 15:18הגב לתגובה זואכן, ה' יצחק תשובה הוא איש של כבוד. כזה שמכבד התחייבות. כל המגיבים כאן - מלבד מגיבים מס. 17, 18 ו-23 - הם קשקשנים. מה כאן לא בסדר? האיש מצא פתרון !!!
- במיוחד כשאתה מגיב 22 ומשבח את דברי מגיב 23... (ל"ת)התגובה שלך מגוחכת 14/08/2011 22:03הגב לתגובה זו
- מאמין בנסים 14/08/2011 18:40הגב לתגובה זואני שמח שיש לרבי מנתניה כמה שמאמינים בו מקווה שלא תתאכזבו !!! בכל מקרה אל תשימו כסף אצלו.........זה יהיה חבל גם להאמין וגם להפסיד.
- 21.מישהו יודע בכמה אחוזים ירדה דלק נדל" ן מתחילת (ל"ת)רונן 14/08/2011 14:54הגב לתגובה זו
- מתחילת השנה ? (ל"ת)רונן 14/08/2011 15:03הגב לתגובה זו
- 20.מתבייש בכם 14/08/2011 14:32הגב לתגובה זומה אתם עוד רוצים????!!!!! סידרו לכם החזרת חוב ואתם עוד בוכים???!!! תראו לי מישהו שהיה נוהג כך???!!! כולם היו עושים לכם תספורת קצוץ קצוץ!!! יאללה תנסו לראות מה היה קורה לכם עם בן-דב
- 19.משקיע 14/08/2011 14:22הגב לתגובה זואם תשובה עושה ככה גם אני...
- 18.שאלה 14/08/2011 14:11הגב לתגובה זומשהו לא מיסתדר לי
- כי היא נפלה ל16 בחמישי (ל"ת)לל 14/08/2011 21:36הגב לתגובה זו
- ככה זה ששער הבסיס הוא 15.8... (ל"ת)מתמטיקאי... 14/08/2011 14:20הגב לתגובה זו
- 17.אלי 14/08/2011 13:58הגב לתגובה זובשבוע הקרוב תתרסק שוב ל17
- 16.יעקב 14/08/2011 13:54הגב לתגובה זושוב פעם הוא מוכיח שמילה אצלו זו מילה, גם במחיר של מכירת חברה, והכל לטובת המשקיע ושמירה על שמו ומילתו. כל הכבוד !!!
- 15.מבקש הסבר 14/08/2011 13:51הגב לתגובה זותשובה מוותר על השליטה וגם סופג הפסדים תמורת הכנסת משקיע זר שיזרים הון לחברה שתוכל לעמוד בהתחייבות הכספית שלה. האם זה לא פתרון סביר?
- ולא כדאי להסתמך עליה 14/08/2011 19:02הגב לתגובה זוקודם כל יש קניה של אגח לא סחיר. משמע - סביר להניח שהוא לא נמצא אצל הציבור הרחב. (האם העדפת נושים?) לגבי שאר האגחים - אומנם הקרן מתחייבת להזרים כ 500 מיליון ותשובה עוד 200 מיליון, אולם יש לזכור: 1. שהחוב עומד על 2200 מיליון 2. המזומנים שתשובה מזרים האם כהלוואה - מגדיל את החוב הכולל. 3. הקרן צריכה לשלם לנושים אבל לפי הבנתי באותיות הקטנות רשום שאם יגיעו להסדר עם הנושים אז גם טוב... אז מה הבנו? לחברה יהיו מזומנים לתשלום לשנה הקרובה (כ 700 מיליון) אבל מעבר לכך הכל תלוי בשוק וברצון הטוב של הקרן. תחליט לבד עם זה פתרון טוב או לא.
- 14.דניאל רייש 14/08/2011 13:46הגב לתגובה זומה קנה יקב ?
- 13.לכו עכשיו לחפש את הקרן מחו" ל שתחזיר לכם (ל"ת)את החובות של תשובה 14/08/2011 13:29הגב לתגובה זו
- 12.תשובה יערוב לאג" ח בעתיד? או שיש עקיצה של תשוב (ל"ת)ח" ח לא תעשה עסק איתו 14/08/2011 13:28הגב לתגובה זו
- 11.את הכסף סופרים במדרגות (ל"ת)האזרח 14/08/2011 13:19הגב לתגובה זו
- המניה תגיע בקלות ל70 14/08/2011 13:33הגב לתגובה זוקניתי בטירוף
- תמשיך לקנות בטרוף אהבל (ל"ת)מה אתה " מגלה" 14/08/2011 14:54
- 10.טאו מנתניה 14/08/2011 13:14הגב לתגובה זוכ" שטסה" 70% .... כי עכשיו רק ב 30% .... פרייארים 1
- 9.תשובה הטיקון 14/08/2011 13:06הגב לתגובה זואין מילים ,מותר לו הכל, צוחק על כל המדינה, ועושה סיבוב על החובות.
- 8.ריקו שירזי 14/08/2011 12:57הגב לתגובה זומה יש לאדם חוץ מהכבוד שלו? ככה ברח עם הזנב בין הרגליים וזרק את החיתול המסריח הזה על איזה חוצניק שלא מבין כלום, חבל חבל עליו...
- 7.טעות 14/08/2011 12:42הגב לתגובה זוהחוב
- 6.תזהרו מהנוכל מנסה לגנוב 18 מילארד בדלק אנרגי (ל"ת)קרן 14/08/2011 12:39הגב לתגובה זו
- דלק אנרגיה שלנו 14/08/2011 16:59הגב לתגובה זולא למחיקההההההההההההה מוסדיים תתנגדוווווווווווווווווווווווווווו
- 5.יוסי 14/08/2011 09:49הגב לתגובה זוסוהר.
- 4.חיים 14/08/2011 09:40הגב לתגובה זושלו מסוכנת. שומר כספו ירחק.
- 3.יצחק תשובה 14/08/2011 09:39הגב לתגובה זואם כן זה בהחלטו מהותי עבורי
- קונה בינתיים רק את הלא סחירות, נראה מה יהיה (ל"ת)בכ" ה, מאיר 14/08/2011 10:17הגב לתגובה זו
- 2.רכישה עצמית (ל"ת)יאללה 14/08/2011 09:38הגב לתגובה זו
- 1.אירוע מהותי 14/08/2011 09:38הגב לתגובה זויחסוך גן קרן וגם ריבית בכ 1 מיליארד או במקרה הרע יחסוך 800 מיליון והציבור ואני לא נאבד סופית אמון בטייקון הנ" ל

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".
