תוצאות חזקות לפרוטרום: סיכמה את הרבעון השני עם זינוק של 29% ברווח הנקי

הסתכם ב-13 מיליון דולר. יצרנית תמציות הטעם וריח ייצרה 25.3 מיליון דולר מפעילות שוטפת והמשיכה בצעדיה להקטין את המינוף של הקבוצה. גיל בשן מ-IBI: "דוח חזק מאוד ומעודד. אפשר להרגיש נוח לגבי המשך השנה"
תומר קורנפלד |

חברת פרוטרום המנוהלת על ידי אורי יהודאי מסכמת רבעון מוצלח מבחינתה. פרוטרום העוסקת בייצור תמציות טעם וריח סיכמה את הרבעון השני עם עלייה של 7% בהכנסות לרמה של 114.3 מיליון דולר.

העלייה במכירות ברבעון השני נובעת בעיקר מצמיחה אורגנית בפעילויות הטעמים של פרוטרום, ומצמיחה רווחית מואצת של פעילות חומרי הגלם הייחודיים, לה תרמה החדרה מוצלחת של מוצרים בעיקר טבעיים ובעלי שיעורי רווחיות גבוהים מהממוצע, שפותחו על ידי החברה בשנים האחרונות. עוד תרם לגידול במכירות מיזוגה המוצלח של פעילות ה Savory של CH שנרכשה על ידי פרוטרום במהלך הרבעון השני של שנת 2009.

את הרבעון השני חתמה פרוטרום עם רווח נקי של 13 מיליון דולר, עליה של 19% בהשוואה לרבעון המקביל. עם זאת, שינויים בשער החליפין הפחיתו את הרווח הכולל של החברה ב-9.7 מיליון דולר לרמה של 3.3 מיליון דולר. מדובר ברווח הנובע מתרגום של היחידות העסקיות של פרוטרום הנמצאות באירופה אשר סבלו משחיקת האירו.

את הרבעון השני חתמה החברה עם רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 24 מיליון דולר, עליה של 38% בהשוואה לרבעון המקביל. במהלך הרבעון ייצרה פרוטרום 25.3 מיליון דולר מפעילות שוטפת. סכום זה נועד ברובו לפרוע הלוואות לטווח ארוך של החברה בהיקף של למעלה מ-16 מיליון דולר ולהקטין את המינוף.

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, סיכם ואמר כי "אנו מרוצים מהמשך המגמות החיוביות המתבטאות בהמשך השגת צמיחה פנימית תוך שיפור מהותי ברווח וברווחיות שהגיעו הרבעון לרמות שיא. אנו רואים פירות נאים מהמשך שיפור תמהיל המוצרים שלנו ומהצעדים שנקטנו לחיזוק ולשיפור כושר התחרות של פרוטרום ולהגברת יעילותה התפעולית".

לדבריו של יהודאי: "צעדים אלה תרמו לעליה מהותית בשיעורי הרווחיות הגולמית, התפעולית והנקייה שלנו ולהגדלה מהותית של הרווח הנקי שלנו ברבעון ובמחצית. מבנה ההון האיתן, היקף החוב הנמוך של פרוטרום ותזרים המזומנים החזק שאנו משיגים יחד עם גיבוי בנקאי, יאפשרו לנו המשך ביצוע רכישות. נמשיך לפעול בנחישות ליישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלנו, המשלבת צמיחה פנימית ורכישות אסטרטגיות, שיחד יאפשרו לנו להכפיל שוב את מחזור המכירות שלנו במהלך 4 השנים הבאות, לכמליארד דולר".

האנליסט גיל בשן מאי.בי.אי התייחס לדוחות וציין: "מדובר בדו"ח טוב עם חזרה לצמיחה אורגנית משמעותית במכירות שעיקר הבשורה בדוח היא דווקא הגידול החד בשיעוריי הרווח. הרבעון השני הוא עונתית חזק מבחינת הרווחיות אך 41% בגולמי עלה על תחזיותנו".

לדברי בשן: "בחינה של המגזרים מעלה רווחיות תפעולית חזקה מאוד בשני מגזרי הפעילות, ונובעת בעיקר משיפור תמהיל המוצרים והתיעלות תפעולית לאורך השנה האחרונה. בשורה תחתונה דוח חזק מאוד וגם מאוד מעודד. אפשר להרגיש נוח לגבי התוצאות גם להמשך השנה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה