בלעדי

חוצה את הקווים? ראש המדיה החברתית בגלובס במו"מ למעבר למקאן אריקסון

אליאב אלאלוף עשוי לעבור למקאן אריקסון ולהוביל מערך חדש לפעילות מדיה חברתית במשרד; גופי תקשורת נוספים מנסים להעביר את אלאלוף לשורותיהם
משה בנימין |

אליאב אלאלוף שעומד בראש המדיה החברתית של גלובס ומנהל הדסק החברתי של העיתון, מנהל בימים אלו מו"מ מתקדם עם משרד הפרסום המוביל במדינה מקאן אריקסון - כך נודע לאייס.

הפרטים המלאים טרם ידועים אך ככל הנראה, אלאלוף שנמצא במערכת גלובס כבר מספר שנים ובתפקידו האחרון כאמור, מנהל עבורם את תחום המדיה החברתית עשוי לעבור למקאן אריקסון באם יבשיל המו"מ בין הצדדים.

במקאן אריקסון משתדלים להמצא תמיד בחוד החנית, ובונים על הניסיון של אלאלוף בכדי להשיק אופרציה חדשה במשרד שתוקדש למדיה החברתית ותעניק ללקוחותיה שירותים בתחום זה מעבר לשירותי הפרסום המסורתיים.

המעבר הצפוי של אלאלוף למקאן אריקסון הופך למעניין יותר כאשר מזכירים את העובדה שמקאן אריקסון הוא משרד הפרסום של המתחרה הבולט של גלובס - עיתון דה-מרקר מקבוצת הארץ ואליאב אלאלוף יגיע למקאן לאחר קדנציה ארוכת שנים בגלובס.

ממידע שהגיע לאייס עולה כי הבולטות של אלאלוף בתחום המדיה החברתית לא פסחה מעיניהם של גופי התקשורת בארץ ובנוסף למקאן אריקסון ישנם משרדי פרסום נוספים ומשרדי יח"צ שפנו אליו. המגעים המתקדמים ביותר הם כאמור מול מקאן אריקסון אך לעת עתה טרם נסגרו כל הפרטים ולא ניתן להודיע רשמית כי אלאלוף יעבור מגלובס למקאן.

המהלך המתגבש של מקאן אריקסון בתחום המדיה החברתית, בהנחה שיוקם מדור מקצועי נישתי תחת המשרד מהווה חידוש בענף. למרות שתחום המדיה החברתית הוא כבר מזמן לא חידוש, אלא פעילות פרסום מנדטורית שמשרדים מעניקים ללקוחותיהם, טרם הוקמו מדורים מתמחים בנושא כחלק ממשרדי הפרסום הגדולים ואלו העדיפו להעניק שירותים אלו באמצעות חברות חיצוניות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אייל גפני; קרדיט: אוהד רומנואייל גפני; קרדיט: אוהד רומנו

וואן זירו נלחץ מבנק אש ומשיק מסלול חדש - הגדולים עדיין אדישים

הבנק הדיגיטלי וואן זירו מציע פטור מעמלות ושירותים ייעודיים לעצמאים, על רקע השקת הבנק החדש אש של ניר צוק - האם הבנקים הקטנים יאכלו אחד את השני כשהגדולים יחייכו מהצד?

מנדי הניג |

בנק ONE ZERO הכריז היום על השקת מסלול בנקאי חדש לעצמאים, שכולל שירותים ייעודיים כמו הפקת חשבוניות דיגיטליות, ניהול מע"מ, פטור מעמלות עו"ש ומט"ח, וממשק דיגיטלי לניהול פעילות עסקית וכל זה ללא עלות חודשית. לפי הבנק, מדובר בחבילת שירותים שעשויה לחסוך לעצמאי למעלה מ־3,000 שקל בשנה.

המסלול מבוסס על שיתוף פעולה עם חברת FINBOT, שמספקת את הפלטפורמה לניהול הפעילות העסקית דרך האפליקציה FINBOT SMART. כך לדוגמה, בכל תקבול שמתקבל לחשבון, המערכת תזהה אוטומטית את הצורך בתשלום מע"מ, תציע להפריש 18% מהסכום לפיקדון יומי ייעודי, ותאפשר גם לצבור ריבית על כספי המע"מ בנוסף להתראות שוטפות על המצב התזרימי של כל החשבונות במקום אחד.

קניבליזציה בין הבנקים הקטנים?

זה מגיע בעיתוי טעון במיוחד: ימים ספורים לאחר ההשקה הרשמית של בנק אש. המסלול החדש של וואן זירו הוא כנראה יותר אילוץ מיוזמה. וואן זירו, נאבק יותר משלוש שנים כדי לבסס את עצמו כבנק משמעותי מול הענקיים ואז מגיע בנק אש שאולי הוא עדיין לא איום אמיתי אבל הוא בהחלט מצליח לייצר רעש, ועושה זאת עם אג’נדה לוחמנית, ואפילו עקיצות ישירות מהיזם הראשי - בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות.

במעמד השקת הבנק החדש, הביקורת הייתה ישירה וחסרת עכבות מצד אחד מהמייסדים, יזם ההייטק ניר צוק: "לא יודע למה מישהו חשב שזה יעבוד", הוא אמר כשהוא התייחס למודל המנוי החודשי של וואן זירו. לדבריו, “וואן זירו החליטו שהם כמו נטפליקס או חדר כושר. אנחנו בבנק אש באים עם מודל אחר לגמרי אנחנו מחלקים חצי מהרווחים עם הלקוחות. לא גובים עמלות עו"ש, לא דמי מנוי, וכל שקל שמופקד אצלנו הבנק מרוויח חצי ממנו והלקוח חצי. זה הוגן, וזה שקוף".

הוא לא סיים רק במודל העסקי ותקף גם את התשתית הטכנולוגית של וואן זירו: "הם בחרו במערכת ליבה הודית בת 40 שנה, יקרה ולא מותאמת. אצלנו המערכת נבנתה מקצה לקצה על ידי הייטק ישראלי, רזה וזול". בנוסף לזה צוק ציין שוואן זירו "שרף כבר כ־890 מיליון שקל מתוך המימון שגייס", בעוד שבבנק אש, לדבריו, "רוב הכסף עוד נמצא בקופה".