קמן נכנסה לפיננסים בארה"ב: מופת רוכשת 50% מ-LBL

תשלם 10 מיליון דולר עבור המניות ותשקיע בהון החברה 10-20 מיליון דולר, לשם הרחבת פעילותה - בכפוף לביצועיה
שי פאוזנר |

קמן אחזקות השלימה כניסתה לפעילות בשוק הפיננסים בארה"ב. חברת מופת, בשליטתה של קמן (כ-81%), חתמה על הסכמים סופיים לרכישת 50% מחברת Legacy Benefits או LBL. מופת עשויה להשקיע סכום שינוע בין 20 ל-30 מיליון דולר תמורת אחזקותיה בחברת LBL, שהוקמה במיוחד לצורך רכישת הפעילות של LBC, וזאת בהתאם לביצועיה העסקיים של LBL במהלך 5 השנים הקרובות.

LBC, שמשרדיה ממוקמים ב"אמפייר סטייט בילדינג" במנהטן, הינה חברה אמריקאית אשר נוסדה בשנת 1991 על ידי מר מאיר אליאב והינה מהחברות הותיקות ביותר בשוק ה- Life Settlements בארה"ב ובעלת מוניטין רב. במסגרת פעילותה רוכשת LBC מלקוחות פוליסות ביטוח חיים ובונה פורטפוליו של פוליסות עבור לקוחות מוסדיים פיננסיים בארה"ב ובאירופה.

פעילות החברה כוללת, בין היתר, רכישת פוליסות מיחידים, תמחור הפוליסות, בדיקת כשירותן המשפטית, ביצוע הסכמי רכישה וניהול אופטימאלי של תשלומי הפרמיות. תחום ה-Life Settlements בארה"ב מתפתח מאד בשנים האחרונות ונמצא תחת רגולציה. מדינות רבות דורשות רישיון על מנת לפעול בתחום זה. לגאסי, שפועלת בתחום ה-Life Settlements כ-16 שנים, בעלת רישיונות לפעילות בכ-20 מדינות בארה"ב.

מופת - שהשלימה לאחרונה בדיקת נאותות משפטית, חשבונאית ומיסויית מקיפה לעסקי LBC - חושפת גם את נתוניה הכספיים של LBC, מהם עולה כי החברה סיימה את שבעת החודשים הראשונים של שנת 2007 עם הכנסות בסך של כ-58 מיליון דולר ועם רווח לפני מס בסך של כ-4.8 מיליון דולר. זאת, לעומת הכנסות בסך של כ-49.4 מיליון דולר ורווח לפני מס בסך של כ-2 מיליון דולר בכל שנת 2006. מעיון באתר האינטרנט של החברה עולה כי בשנת 2006 נבחנו על ידי החברה פוליסות בערך נקוב, המסתכם בכ-12 מיליארד דולר. התוצאות העסקיות של LBC בשנת 2007 מהוות הכפלה משנת 2006 ומעידות על הצמיחה של תחום ה- Life Settlements.

במסגרת הסכם הרכישה נקבע כי תוקם חברה חדשה (LBL), אליה תועבר פעילותה של LBC. על פי ההסכם, תוחזק LBL בחלקים שווים על ידי מופת ועל ידי אליאב, שהינו ממייסדי תעשיית ה-Life Settlements בארה"ב, ושעימו נחתם הסכם העסקה כמנכ"ל החברה לתקופה של 5 השנים הקרובות.

בהסכם הרכישה נקבע עוד, כי מופת תשקיע בהונה שלLBL סכום של כ-10 מיליון דולר, וכן תעמיד הלוואה ל-LBL בסך של כ-10 מיליון דולר נוספים אשר יומרו, בכפוף לתוצאות החברה, להון. סכומים אלו יאפשרו לחברה להרחיב את פעילותה ולשפר את מרווחיה. בנוסף, סך של 10 מילון דולר ישולם למאיר אליאב, בעל השליטה בחברה, בגין רכישת מחצית האחזקות בחברה.

עוד נקבע בהסכם מנגנון לחלוקת רווחים, המקנה למופת, בכפוף לרווחיות LBL, מינימום של כ-10% תשואה על ההשקעה. מנגנון חלוקת הרווחים קובע חמש מדרגות חלוקה לפיהן, הצדדים יתחלקו שווה בשווה עד שכל אחד מהצדדים יקבל 3 מיליון דולר, LBC תקבל 100% מתוך הרווחים אך לא יותר מסך של 4 מיליון דולר , הצדדים יתחלקו שווה בשווה עד שכל אחד מהצדדים יקבל 1 מיליון דולר, LBC תקבל 100% מתוך הרווחים אך לא יותר מסך של מיליון דולר, מעבר לאמור לעיל, הצדדים יתחלקו שווה בשווה ביתר רווחי החברה.

בהתאם למנגנון הנ"ל, ובכפוף לרווחיות החברה ולעמידתה בביצועים הפיננסיים, שהוסכמו בין הצדדים, LBC תהא זכאית לחלוקת רווחים עודפת, כאמור, במשך חמש השנים הראשונות, שעשוי להגיע לכ-12.5 מיליון דולר, אך לא יותר מ-5 מיליון דולר בשנה.

גיורא ענבר, יו"ר מופת ומנכ"ל קמן אמר היום: "העסקה הנוכחית הינה רכישה ראשונה של מופת בתחום הפיננסים בארה"ב ומעמיקה את חדירתנו אל השוק האמריקני, בהמשך לעסקאות עליהן דיווחה ישאל בתחום האנרגיה והדלקים, ובהמשך לפעילות הקיימת של מנדלסון ו-Dodson Global בתחום הזורמים. תחום ה-Life Settlements נהנה מצמיחה משמעותית והתעניינות גוברת בקרב משקיעים פיננסיים. הפעילות של LBC הינה ייחודית ואנו רואים פוטנציאל משמעותי לפיתוח החברה באמצעות שיתופי פעולה עתידיים עם בנקים וגופים פיננסיים בעולם".

קמן הרחיבה משמעותית את עסקיה בשווקים הבינלאומיים, והחודש אף דיווחה חברת הבת ישאל, כי חברת אמפייר פטרוליום שבשליטתה חתמה על הסכם לרכישת 21 נכסים, שכל אחד מהם כולל תחנת דלק וחנות נוחות. עם השלמת העסקה, היקף המכירות הכולל של אמפייר פטרוליום יסתכם בכ-95 מיליון גלון. היקף ההשקעה ברכישת הנכסים מסתכם בכ-23.5 מיליון דולר. מעבר לרכישת אמפייר, העוסקת בהפצת דלקים, והנכסים הנ"ל, יש לציין את הפעילות של מנדלסון ו-Dodson Global בשוק הזורמים האמריקני, המניבה הכנסות שנתיות של למעלה מ-60 מיליון דולר, פעילות הנדל"ן של קמין במזרח אירופה, ואת פעילותה של פרנץ קאלף באירופה בתחומים של מוצרי בטיחות ומוצרי הגיל השלישי.

כמו כן, במסגרת פעילותה בשווקים הבינלאומיים צירפה קמן השנה את קונצרן ההשקעות שמרוק כשותף אסטרטגי בחטיבת הסחר, הכוללת, בין היתר, את מנדלסון, אלכסנדרוביץ ו- Dodson Global. שמרוק השקיעה כ-50 מיליון שקל תמורת כ-20% ממניותיהן של שתי החברות ועשוי להשקיע עוד כ-50 מיליון שקל תמורת כ-13.33% נוספים ממניותיהן של שתי החברות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".