מיטרוניקס הציגה גידול ברווח הנקי ל-648 אלף שקל
חברת מיטרוניקס, המפתחת מייצרת ומשווקת רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות שחיה פרטיות וציבוריות, מדווחת הבוקר על התוצאות שלה ברבעון השלישי. הרווח הנקי של מיטרוניקס זינק ברבעון השלישי והסתכם לסך של 648 אלף שקל לעומת 111 אלף ברבעון המקביל אשתקד.
המכירות ברבעון השלישי ירדו ב-3.7% והסתכמו לסך 17.9 מיליון שקל, בהשוואה למכירות ברבעון המקביל אשתקד שהסתכמו בכ-18.5 מיליון שקל. בחברה הסבירו את הקיטון במכירות ברבעון זה, כתוצאה מהקיץ הקר שפקד את אירופה.
ריבוי הגשמים והטמפרטורות הנמוכות גרמו לפתיחת בריכות מאד מאוחרת והאטו מאד את המכירות בכל המגזרים העסקיים של הבריכות הפרטיות באירופה. בנוסף מסרו במיטרוניקס כי לחברה הטייה עונתית חזקה והרבעון השלישי והרביעי חלשים יותר מהמחצית הראשונה. למרות זאת מציגה החברה ברבעון זה רווח נקי הגדול פי 6 מהרווח הנקי בתקופה המקבילה אשתקד.
עפר שחר, מנכ"ל מיטרוניקס, אמר כי "במסגרת מאמצינו להגברת הצמיחה ולשמירת מובילות טכנולוגית ועסקית, באמצעות פיתוחם של מוצרים וטכנולוגיות חדשות, הציגה החברה רובוט אלקטרוני חדש, המיועד לשוק מנקי הבריכות הזולים יותר".
שחר הוסיף כי "הרובוט הוצג בשלוש תערוכות בינלאומיות שנערכו במהלך חודש אוקטובר - בברצלונה שבספרד, בקלן שבגרמניה ובאורלנדו ארה"ב, בהן השתתפו כל החברות המובילות והעיקריות בענף בריכות השחיה. הרובוט החדש זכה לתגובות נלהבות מלקוחות החברה ואף ממתחריה".
לדברי שחר, "תחילת מכירות הרובוט צפויה ב-2006 ובמהלך התערוכות אף התקבלו הזמנות רכישה ראשונות. אנו מצפים לתפיסת נתח שוק בתחום המוצרים הזולים יותר תוך שמירה על רמת הרווחיות שלנו."
צבר ההזמנות של החברה, המיועדות להימכר ברבעון הרביעי של שנת 2005, נכון לתאריך 30.9.05, עמד על כ-8.7 מיליון שקל, לעומת 6.3 מיליון שקל, בתקופה המקבילה אשתקד.
עפר שחר הוסיף כי החברה גם הציגה בתשעת החודשים הראשונים של השנה, מאזן איתן, נקי מהתחייבויות לטווח ארוך עם הון עצמי של כ-84.2 מיליון שקל המהווה כ-79% מהמאזן. כמו כן, תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת עומד על כ-37.9 מיליון שקל, גידול של כ-94% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הוא ציין שהחברה ממשיכה, במקביל לפיתוח והשקת המוצרים החדשים גם לפעול ולחדור לטריטוריות נוספות על מנת להשיג בשנה הבאה קיצבי צמיחה הגבוהים אף יותר מאלו שהושגו בתשעת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית ואף לשפר את פריסת המכירות לאורך השנה.