ליפמן ממשיכה להיות אטרקטיבית למרות אזהרת הרווח

כך מעריך רוני בירון מאוסקר-גרוס. צופה שמרבית הצניחה בהכנסות הרבעון השני תתיישר ברבעון השלישי. מעדכן מעט כלפי מטה את התחזיות ל-2005-2006. המניה נסחרת בדיסקאונט של כ-18% במכפיל
רם דגן |

למרות אזהרת ההכנסות והרווח שפרסמה חברת תוכנות הסליקה הישראלית, ליפמן, האנליסט רוני בירון מבנק ההשקעות אוסקר-גרוס, ממשיך לשמור על אופטימיות ומותיר את המלצתו למנית החברה ברמת "קניה" עם מחיר יעד של 35 דולר ל-12 חודשים.

ביום מחישי (לאחר נעילת המסחר) דווחה ליפמן כי תציג ברבעון השני של השנה רווח של בין 25-29 סנט למניה על הכנסה של בין 57-58 מיליון דולר, זאת לעומת תחזית מוקדמת של השוק לרווח של 30 סנט למניה על הכנסה של כ-61.6 מיליון דולר. למרות זאת חזרה ההנהלה על ההערכה הקודמת גבי 2005 כולה, בה צפויה החברה לרשום רווח של כ-1.59-1.62 דולר למניה על הכנסה של 273-285 מיליון דולר.

בליפמן הסבירו היום, כי הפחתת התחזיות לרבעון השני נובעת בעיקרה מבעיות שונות שהתרחשו ב-3 עסקאות משמעותיות של החברה, אשר היו אמורות להיות מוכרות כבר בספרם של הרבעון השני, אולם ככל הנראה יכנסו למספרים של הרבעון השלישי.

העסקה הבעייתית הראשונה היא עסקה של DIONE האנגלית שנרכשה על ידי ליפמן בסוף 2004. מדובר בהזמנה משמעותית שהיתה אמורה לצאת לקווי האספקה כבר ברבעון השני, אולם המסירה תתבצע ככל הנראה ברבעון הבא. בירן מעריך שהסיבה לעיכוב נובעת מכך שהחברה האנגלית, בניגוד ללפימן, עדיין נשענת על צדדים שלישיים שיכולים לגרום לבעיות בשרשרת היצור.

המוקד השני הוא בספרד, שם ממתינה ליפמן להיתר הפעלה אצל אחד מהגופים הפיננסיים הגדולים במדינה. עד היום התעכב תהליך הצמיחה של ליפמן במדינה על רקע העדר ההיתרים הדרושים, ובירן מעריך היום, כי במידה והאישור יתקבל, צפויה פריצה משמעותית של ליפמן בשוק הזה, מה שישפיע לדעתו על תוצאות הרבעון השלישי.

מוקד נוסף הוא באיטליה, שם מתעכבת אספקת הזמנה של החברה בעקבות בעיות טכניות, אולם בהקשר האיטלקי מביע האנליסט ביטחון רב, כי סך הכל ליפמן נמצאת על המסלול גם בשוק האיטלקי, וכי אנחנו צפויים לראות צמיחה שלה גם בארץ הספגטי.

בשורה התחתונה אומנם מעדכנים בבנק ההשקעות את התחזיות ל-2005 ול-2006 מעט למטה. את השנה הנוכחית צופים באוסקר-גרוס לסיים בליפמן עם רווח של 1.59 דולר למניה והכנסה של 277 מיליון דולר, נמוך בכ-3 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת. לגבי 2006 מעריכים האנליסטים, כי היא תסתיים ברווח של 1.96 דולר למניה על הכנסה של 330 מיליון דולר.

לגבי הרבעון השני של 2005 מעדכנים באוסקר-גרוס את התחזית כלפי מטה לרווח של 27 סנט על הכנסה של 57.3 מיליון דולר, כאשר ברבעון השלישי מצפים האנליסטים לרווח של 52 סנט למניה על הכנסה של 81.5 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה: "כדי לשחרר תקציבים - לפעמים צריך להיות ערס"

הוא מדבר על תחבורה ציבורית, על הרובוטקסי של טסלה שיגיע לכאן בקרוב, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו עם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״ משה בן זקן מנכ״ל משרד התחבורה משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה שום דבר בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בוועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות ברורות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק אלא גם רכבים קלים ללא נהג. בן זקן מגלה כי משרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את רכבם האוטונומי כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם כאן, לדבריו, יש חידוש: חידוש הקשרים מול החברה וניסיון למצוא נוסחה שתאפשר את הפעלתה בישראל – בלי לפגוע בנהגי המוניות.


ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?

לפני שאני מנכ"ל , אני אזרח. אני עומד בפקקים, כמו כולם. יש פקקים, היו פקקים, ואם לא נעבוד קשה, הם גם לא ייעלמו. אנחנו עובדים קשה כדי לפתור את העניין הזה.

הגודש בכבישים הוא בעיה שטיפלו בה כבר שנים , אבל הציבור עדיין מרגיש שאין פתרון. מתי נראה שינוי?