מייק ווירז שברון
צילום: שברון

שברון מגדילה את הרכישה העצמית ל-75 מיליארד דולר, נסחרת במכפיל 9

שברון שמחזיקה בחלק משמעותי בקידוחי הגז בים התיכון תפרסם מחר את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי; החברה הגדילה את תשואת הדיבידנד שלה ל-3.6% לעומת 3.4% של אקסון מובייל
דור עצמון | (6)

חברת שברון CHEVRON CORP שנסחרת בשווי של 346 מיליארד דולר, העלתה את הדיבידנד שלה, והודיעה אמש על סבב חדש של רכישות חוזרות בשווי של עד 75 מיליארד דולר, מה שהקפיץ את המניה במסחר המאוחר ב-2.8% ("אפטר-מרקט").

ענקית האנרגיה שמנוהלת על ידי מייק ווירז, הגדילה את הדיבידנד הרבעוני ב-6% ל-1.51 דולר למניה. במחיר הסגירה אתמול של 179.08 דולר, זה יעניק למניית שברון תשואת דיבידנד של 3.4%, עם התשואה של 3.2% של אקסון מוביל EXXON MOBIL . אקסון תפרסם את דוחותיה ביום שלישי.

תוכנית הרכישה החוזרת של המניות תצא לדרך לאחר הרבעון הראשון, כאשר שברון מצפה להשלים את תוכנית הרכישה החוזרת של 25 מיליארד דולר שעליה הכריזה ב-2019. אין לה תאריך סיום. במחירים הנוכחיים, 75 מיליארד דולר מסתכמים ב-22% משווי השוק שלה העומד על 346 מיליארד דולר.

לפני כשבועיים דיווחה שברון על תגלית גז לא רחוק מישראל, בשדה הימי נרגיס 1 (Nargis) במצרים. מדובר לפי הדיווח על גילוי של 61 מטר (200 רגל) של שכבות אבן חול מהתקופות הגיאולוגיות מיוקן והאוליגוקן שמכילות גז טבעי. הבאר נקדחה בעומק מים של 309 מטר (1014 רגל). שטח זכיון נרגיס מתפרס על פני כ-1800 קילומטרים רבועים. שברון מחזיקה ב-45% מהזכויות בזיכיון ומשמשת כמפעילתו. גם חברת IEOC Production B.V. מחזיקה 45% מהזכויות בזכיון ו-Tharwa Petroleum Company S.A.E מחזיקה ב- 10% מהזכויות.

שברון היא חברת ענק שמכניסה יותר מ-50 מיליארד דולר ברבעון. היא צפויה לדווח מחר על תוצאות הרבעון הרביעי שלה והיא צפויה לרשום הכנסות של 54.7 מיליארד דולר ברבעון הרביעי ורווח של 4.47 דולר למניה. בשנה כולה היא צפויה להכניס 241 מיליארד דולר ולרשום רווח של 19.15 דולר למניה. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    משקיע לטווח ארוךךך 26/01/2023 21:21
    הגב לתגובה זו
    צריכה להעלם, השיטה לא מוצלחת וגורמת לרתיעה של זרים בהשקעה ביהש, ובחסקים ביהש תנהגים בדרכ כמו קבוצת אוהדי כדורגל, בולט ממש בגבעות ..
  • 3.
    YL 26/01/2023 13:40
    הגב לתגובה זו
    לצערי רציו פטרוליום נכשלה ב קידוח משותף תמוהה ש לא ממשיכה להכנס לשטחים ש שברון לא מפסיקה לגלות נפט מעל 30 קידוחים מוצלחיםאולי הבטן מלאה ו לעזזל המשקיעים אגב אפילו ב נמיביה נמצאו מאגרי נפט היכן רציו פטרוליום????
  • תוסיפו את אקסון והחגיגה גדולה בתחום הנפט (ל"ת)
    YL 29/01/2023 23:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משה 26/01/2023 12:34
    הגב לתגובה זו
    תלמדו מגדולים ממכם לפעול.רכישה עצמית מעידה על חוזק ויציבות ומיטיבה עם המשקיעים.
  • 1.
    יניב 26/01/2023 12:34
    הגב לתגובה זו
    החל מחודש פברואר זו תהיה גם התוכנית של דלק קבוצה , תרכוש מניות ניומד ומניות הקבוצה . מחכים לפרוע את האגחים ,לכן מחכים לפברואר .
  • משה 26/01/2023 14:48
    הגב לתגובה זו
    האים כדאי ???
אייל פודהורצר מנכל אקונרגי
צילום: ליאורה רויטמן

"המשבר באירופה הפך את האנרגיות המתחדשות לאסטרטגיה, ואנחנו שם"

אייל פודהורצר, מייסד משותף ומנכ"ל אקונרג'י, מציב יעדים שאפתניים לחברה לקראת 2026, ומסביר מדוע גרמניה היא יעד אסטרטגי

אתי אפללו |
נושאים בכתבה אנרגיה ירוקה

יתרונה הגדול של אקונרג'י הוא הפוזיציה שלה כ"שחקן מקומי" בכל שוק שבו היא פועלת, כך לדברי אייל פודהורצר מייסד שותף ומנכ"ל אקונרג'י, בכנס אנרגיה ותשתיות של ביזפורטל. "בניגוד לשחקנים רבים שמגיעים עם הון בלבד, אנחנו למעשה יזמים מקומיים. נכנסנו מלמטה, מעולמות הפיתוח, וכיום אנחנו יצרני חשמל. בכל מדינה אנחנו בונים תשתית מקומית עם צוותי הנדסה, תכנון ותפעול, שמאפשרת לנו לנצל ידע, להוזיל עלויות ולהגדיל רווחיות".

בבואם לבחון מדינה חדשה, הסביר פודהורצר, החברה בודקת מספר פרמטרים: גודל השוק, יעדיה האנרגטיים של המדינה, חיבור לרשת החשמל, ורווחיות הפרויקטים. "המלחמה בין רוסיה לאוקראינה האיצה את התוכניות – מדינות קבעו יעדים שאפתניים מאוד. גרמניה, למשל, שואפת להגיע ל־80% אנרגיות מתחדשות עד 2030 ול־100% עד 2035", ציין.



"צוואר הבקבוק הוא לא הכסף – אלא החיבור לרשת"

על אף עודפי ההון המחפשים השקעות באירופה, פודהורצר מבהיר: "הבעיה אינה מימון, אלא זמינות פרויקטים וחיבור לרשת. אנחנו מפתחים היום פרויקטים שכבר אושרו אך יתחברו לחשמל רק ב־2029 או 2030. לכן אנחנו בונים מלאי פרויקטים ארוך טווח".

לדבריו, המלחמה באוקראינה סימנה נקודת מפנה: "אירופה הציבה לעצמה יעד ברור שהוא עצמאות אנרגטית. ראינו רגולציה חדשה, מכסות גבוהות יותר, מענקים ותמריצים. כיום אין היגיון כלכלי בהקמת אנרגיה שאינה מתחדשת. השוק מתרחב גם בזכות המעבר לרכב חשמלי".