מנכ"ל גילת: "Stellar Blu צפויה לצמוח בשיעור דו ספרתי בשנים הבאות ולתרום לרווח כבר מאמצע שנה הבאה"
גילת הודיעה על רכישת Stellar Blu בעד 245 מיליון דולר כאשר היא צפויה להכניס 100-150 מיליון דולר בשנה הבאה; היתרונות והחסרונות של העסקה - ראיון עם עדי צפדיה
דרמה בגילת. חברת הלווינים משתנה ונתחיל דווקא מהסיכונים: היא רוכשת חברה בסכום של עד 245 מיליון דולר וזה אומר שמחברה עם מזומנים בהיקף של כ-100 מיליון דולר, היא הופכת לחברה עם חוב. אין לנו בעיה עם חוב - רוב העסקים צריכים חוב כדי לגדול, אבל זה שינוי דרמטתי בגילת והשאלה אם המעבר לחברה ממונפת ובהתאמה מסוכנת שווה את הסיכוי.
הסיכוי הוא משמעותי - גילת שנסחרת בכ-290 מיליון דולר קונה חברה די צעירה שהשנה לא תייצר מכירות משמעותיות, אבל לפי החוזים וההזמנות שלה היא תגיע למכירות של 100-150 מיליון דולר בשנה הבאה. משם הצמיחה תמשיך בקצב דו ספרתי. מהמחצית השנייה של 2025 העסקה תתרום לרווח למניה והמספרים האלו כמובן משמעותיים לגילת שהיא עצמה צפויה למכור השנה בין 305 ל-325 מיליון דולר, לעומת 266 מיליון דולר ב-2023 כשרוב הגידול כתוצאה מרכישת DataPath שיש לה פעילות חזקה בתחום הביטחוני.
גילת צפויה לייצר EBITDA של מעל 40 מיליון דולר בשנה, והיא מתמודדת על מספר חוזים שיכולים לקחת אותה גבוה, אך אי הצלחה בהן היא כמובן סיכון גדול. החברה שמתמחה ומובילה בתחום התקשורת הלווינית, דרך הרכישה הנוכחית בעצם מגוונת ומפזרת את הפעילות ודווקא מפחיתה לכאורה את הסיכון בפעילות. הנרכשת תתרום לה בתחום הלווין למטוסים שהיא נמצאת בו, אבל הוא משני לפעילות החלל.
הסינרגיה קיימת, ואם ההבטחה של Stellar Blu תתממש, זה יכול להיות מאוד מוצלח לגילת ולבעלי מניותיה. גילת החדשה צפויה להיות חברה שמוכרת בקצב של 450-500 תוך שנה-שנה וחצי, ובהתאמה ה-EBITDA יגדל משמעותית.
- גילת: ההכנסות זינקו ב-58%, הרווח למניה על 0.14 דולר - מעלה תחזית
- מנכ"ל גילת: "החטיבה הביטחונית תכפיל את עצמה בתוך שלוש שנים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדיווח המוקדם יותר על רכישת חברת Stellar Blu שבקצרה מייצרת אנטנות למטוסים שמקצרות את זמן הניתוק במעבר בין לווינים (הסבר יותר מפורט בהמשך), תפס את השוק מופתע וחושש. בצדק. עם זאת, בשיחה עם ביזפורטל, מנסה עדי צפדיה להסביר את הרציונל ולפרט על הפוטנציאל להמשך.
מה Stellar Blu עושה ואיך היא סינרגטית אליכם?
"לחברה יש אנטנה אלקטרונית לשימוש על מטוסים לצורכי אינטרנט במטוס. חלק משמעותי מהפעילות שלנו בשנים האחרונות מגיע ממכירת ציוד למטוסים, מודמים, ציוד קרקעי רלוונטי ויחידות אחרות כמו מגברים או יחידות שליטה. נכון להיום יש כמה אלפי מטוסים שטסים עם ציוד של גילת. הסינרגטיות פה היא שגם גילת מפתחת אנטנה אלקטרונית ו-Stellar Blu מגיעים עם אנטנה אלקטרונית מאוד ייחודית. האנטנה מתחברת למטוס בסוג של צלחת שמתחברת עם כמה ברגים למטוס, והיא מתחברת לצלחת קיימת כך שאין צורך לקדוח מחדש בגוף המטוס וזה יתרון.
"חלק מהלקוחות של החברה הם גם לקוחות שלנו, אז יש פה סינרגיה מושלמת בקטע הזה. חלק מהציוד שהאנטנה שלהם צריכה גילת יודעת לפתח ואני מעריך שעם הזמן אנחנו נחליף את הציוד הקיים שלהם בציוד שהוא אין-האוס גילת, מה שיגרום לגידול בשיעורי הרווחיות. היום משתמשים יותר ויותר בלוויינים נמוכים. יש כמה גבהים של לוויינים: לוויני התקשורת המסורתיים הם לוויינים בגובה של 36 אלף קילומטר, ואז עם שלושה לוויינים אתה מכסה את כל כדור הארץ.
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
"בלוויינים האלה זווית הראייה של הלוויין היא לא גדולה ולכן האנטנה האלקטרונית לא יעילה. בלוויינים נמוכים, בשכבות מאו ולאו, יש בעצם בכל רגע נתון מעל האנטנה איזשהו לוויין, יש כיסוי גלובלי של מאות לוויינים ולכן זה מאפשר את השימוש באנטנות אלקטרוניות שגם יותר זולות וגם פחות מתלכלות. יותר מזה, אם לוויין גבוה מכסה שליש מכדור הארץ, הסיכוי שכלי יצטרך לעבור בין לוויין ללוויין במהלך טיסה הוא לא גדול. במקרים של הלווינים הנמוכים כל חמש או עשר דקות צריך להחליף לוויין, ובכל החלפה כזו יש ניתוק קצר ואי אפשר לאפשר את זה. מה שהאנטנות האלקטורניות עושות זה שהן מתחברות ללווין החדש קצת לפני שצריך לעשות את ההחלפה וככה הן מאפשרות החלפה רציפה ללא ניתוקים".
לחברה עוד אין הזמנות ממומשות יש לה רק הזמנות בצבר נכון?
"החברה מתחילה לספק יחידות מקו היצור ממש בימים האלה. יש צבר הזמנות של קרוב ל-800 יחידות, שזה מקביל לקרוב ל-200 מיליון דולר הזמנות שהן מחייבות כולל מקדמות מלקוחות. המטרה היא לייצר כמה יחידות בחודש בתקופה הקרובה, לעלות לכמה עשרות לחודש ואז למעל 100 יחידות בחודש. בגלל זה אנחנו מצפים שההכנסות שלנו בנרכשת בשנה הבאה יהיו בין 100 ל-150 מיליון דולר".
אז אם אנחנו מצפים להכנסות של 100-150 מיליון, על איזו צמיחה אנחנו מדברים? כמה צפויות להיות ההכנסות של החברה בעוד שנתיים-שלוש?
"השוק מדבר על סדר גודל של קצת יותר מאלפיים התקנות בשנה. האנטנה של סטלר בלו כרגע היא אנטנה של תדר KU, ברגע שיהיה לקוח ב-KA אז גם יפתחו גרסת KA. כרגע יש שני שחקנים משמעותיים, אינטלסאט ופנסוניק, הם מחזיקים בכמעט 50% מהשוק וביחד זה קצת יותר מאלף התקנות בשנה ושניהם לקוחות של סטלר בלו. זה הפוטנציאל המיידי של החברה, ומעבר לכך זה תלוי בקצב ההתקנות שלהם. אבל אם ניקח את הממוצע אני מעריך שאפשר יהיה לצמוח בשיעורים דו ספרתיים בשנים שלאחר מכן.
אם למוצר של סטלר בלו יש מקום כל כך חזק בשוק, למה הם העדיפו למכור את החברה ולא להכניס אתכם כשותף? היו עוד חברות שהתעניינו בהם?
"לנו היה חשוב לקחת שליטה. אנחנו פנינו אליהם לפני שהם חשבו למכור. אני חושב שיש פה סוג של איזון בין סיכון לסיכוי. בהתחלה של ייצור תמיד יש סיכונים וזה יכול להימשך. אני חושב שלגילת יש המון ידע במעבר מפיתוח ליצור, כך שהיא יכולה מאוד לעזור בתקופה הזאת. צורת התשלום עם התגמולים העתידיים בעצם נותנת להם גם את הסיכוי שאם הדברים הטובים שהם חשבו שיכולים לקרות יקרו אז יש להם עוד 145 מיליון דולר לקבל בכפוף לעמידה באותם יעדים, כך שבאופן כללי העסקה מאוד מאוזנת לשני הצדדים".
אחרי שהרכישה תושלם סטלר בלו תהיה עוד מוצר בסל המוצרים של גילת או שהיא תמשיך לפעול לבד?
"שילוב של השניים. היא תמשיך לפעול כחברה עצמאית ואנחנו נעשה סינרגיות במקומות שיכולים לעזור להם ולעזור לגילת. חלק מהרכיבים של האנטנה שלהם אלה רכיבים שגילת יודעת לייצר, ואנחנו על פני זמן נחליף את הספקים הקיימים בשביל להגדיל את ה-הרווחיות על העסקאות. גם אנשי המכירות של גילת יתחילו להשתמש בטכנולוגיה של סטלר בלו ולמכור אותה. יש פה פוטנציאל מאוד גדול מעבר לחיבוריות בטיסה. כרגע הם מפוקסים בתעופה מסחרית, אבל יש גם תעופה עסקית ועוד המון תחומים שהיא יכולה לחדור אליהם".
בנושא אחר, לפני חודש דיברנו על המיזוג של SES ואינטלסאט. איפה הדברים עומדים, יש איזושהי השפעה על השוק כבר?
"לא. ייקח להם קרוב לשנה לקבל את האישורים הרגולטוריים שהם צריכים, ולכן עדיין לא רואים את ההשפעה. שניהם עדיין עובדים בנפרד. הם לא יכולים לעצור את העבודה, הם צריכים להמשיך כרגיל, לכן אנחנו רואים ביזנס לא קטן שממשיך להגיע משתיהן".
כך או אחרת, קיים כאן סיכון תפעולי. גילת רוכשת חברה שעדיין אין לה מכירות ואם היא תצליח להביא אותה לרמת המכירות שהיא מדרת עליה הרי שמדובר על עסקה טובה, אפילו טובה מאוד. ברמת מכירות של 100-150 מיליון דולר וקצב צמיחה דו ספרתי, הפעילות הנרכשת תייצר במינימום רווח תפעולי של 20 מיליון דולר, וזו הערכה שמרנית מאוד. עם זאתף נראה שהשוק ירצה לראות כמה רבעונים של ייצור כדי להיות שקט שאכן העסקה הזו חיובית לגילת.
- 4.חיים 19/06/2024 19:55הגב לתגובה זומי שהשקיע שם אכל את הלקרדה
- 3.קיי 19/06/2024 11:07הגב לתגובה זוהתחום שגילת נמצאת בו לא אטרקטיבי במיוחד בשוק ההון חוסר הוודאות אם העסקה הזו תצליח יביא לירידות במניה ראו cmtl בגרף שנתי ולזזכור שהם כמעט קנו את גילת לפני זמן לא רב.
- המוסדי 19/06/2024 16:32הגב לתגובה זוזו עסקה מצויינת שהופכת את גילת לאטרקטיבית מאד לרכישה. רק שימכרו את פרו
- מאור 19/06/2024 13:06הגב לתגובה זוASTS גם מנייה שעלתה חזק מאוד לאחרונה, גם בתחום התקשורת הלווינית
- 2.הורידו מתחרה יצרו מונופול (ל"ת)עושה חשבון 18/06/2024 13:18הגב לתגובה זו
- 1.הזדמנות לקנות (ל"ת)צחי 17/06/2024 21:16הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.


